نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟
هدفشان پایین کشیدن استقلال است/ باور نمی‌کنم کسی در باشگاه آرزوی ناکامی نکونام را دارد/ جواد نه، حالا نوبت مدیرعامل است!
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

بازیکن قدیمی استقلال می‌گوید اگر امروز علی خطیر یا جواد نکونام به خودشان می‌بالند که مدیرعامل یا سرمربی یکی از پرافتخارترین تیم‌های آسیا هستند، به خاطر هوادارانش است پس نباید میلیون‌ها انسان عاشق را ناراحت کنند.

اکبر کارگر جم پیشکسوت قدیمی تیم استقلال در گفت‌وگو با خبرورزشی، درباره شرایط این روزهای استقلال و مشکلات جدید به‌وجودآمده در سطح مدیریتی اظهاراتی را مطرح کرد.

از اوضاع و احوال باشگاه استقلال تا چه اندازه مطلع هستید؟
به هر حال کمابیش در ارتباط هستم و می‌دانم که اخیرا اردوی تیم استقلال در خارج از کشور به هم خورد. این اصلا خوب نبود و من از شنیدن این خبر ناراحت شدم. واقعا جای تاسف دارد.

از چه نظر جای تاسف دارد؟
از هر نظر که فکر کنید جای تاسف دارد. اول و مهمتر از هر چیز این برای شان باشگاه استقلال بسیار بد است. ظاهرا قرار بوده به امارات برویم و با یک زمین تمرینی صحبت‌هایی صورت گرفته بوده ولی حالا این اردو به هم خورده است. به هر حال برای پرستیژ باشگاه استقلال خوب نیست که اردویش به هم بخورد. نمی‌خواهم از تیم‌های اروپایی مثال بزنم ولی در همین تیم‌های حاشیه خلیج فارس باشگاه‌هایی که در کشورهای قطری، اماراتی و یا عربستانی حضور دارند از ماه‌ها قبل اردویشان در اروپا یا کشورهای دیگر پیش‌بینی می‌شود و در تاریخ مقرر به آن‌جا می‌روند، بازی‌های دوستانه برگزار می‌کنند و در نهایت به خوشی برمی‌گردند. اما این‌که ما در همین کشور همسایه، برنامه اردو بریزیم و بعد آن را لغوشده اعلام کنیم اصلا برای باشگاه استقلال و نامش خوب نیست. ای کاش این اتفاق رخ نمی‌داد.

شنیدید که علت اصلی لغو این اردو چه بوده است؟
ظاهرا کادر فنی از قبل اعلام کرده بوده که در صورت جذب بازیکنان موردنظر جواد نکونام این اردو عملی خواهد شد ولی این اتفاق رخ نداده و بازیکنان جذب نشدند. این‌ها از جمله ناهماهنگی‌هایی است که بین مدیریت و کادر فنی اختلاف به وجود می‌آورد. من اصلا دوست ندارم در این باره حرف بزنم و بخواهم بگویم که تا چه اندازه این شرایط می‌تواند برای تیم استقلال و البته باشگاه دردسرساز باشد. هرچند که شنیدم گروهی از هواداران استقلال هم مقابل باشگاه رفته بودند و از این نظر ابراز نگرانی کردند.

تا چه اندازه به آن‌ها حق می‌دهید که از این بابت نگران باشند؟
آن‌ها صددرصد حق دارند نگران باشگاهشان باشند. اگر آن‌ها نگران نباشند که دیگر استقلال، استقلال نیست. اگر امروز علی خطیر یا جواد نکونام به خودشان می‌بالند که مدیر عامل یا سرمربی یکی از پرافتخارترین تیم‌های آسیا و ایران هستند به خاطر همین هواداران است. طرفداران تیم استقلال طی دهه‌های متمادی این باشگاه را حمایت کرده‌اند و هر روز بر تعدادشان افزوده شده حالا این حمایت میلیونی است که به باشگاه استقلال ارزش و اعتبار بیشتری می‌بخشد. در غیر این صورت باشگاه استقلال هم با یک باشگاه کم‌طرفدار یا بی‌طرفدار معمولی تفاوتی نداشت. برای همین است که می‌گویم این قبیل اختلافات ضرر و زیان سنگینی برای این باشگاه دارد.

چه ضرر و زیانی! منظورتان مسائل مالی است؟
فراتر از مالی! وقتی هواداران استقلال نگران باشند این بدترین اتفاق برای باشگاه است. هوادار وقتی خوشحال باشد از تیمش حمایت می‌کند، خیالش راحت است، جلوی هواداران دیگر تیم‌ها سرش را بالا می‌گیرد و به تیمش افتخار می‌کند. در غیر این صورت سرشکستگی، ناراحتی، حتی گریه و غصه خوردن و در پاره‌ای موارد خدای نخواسته اتفاقات بدتری می‌تواند در انتظار این هوادار باشد. هوادار جان اصلی باشگاه است. در واقع قلب تپنده این باشگاه همان هواداران هستند که اگر نباشند قلب باشگاه از حرکت می‌ایستد.

هدفشان پایین کشیدن استقلال است/ باور نمی‌کنم کسی در باشگاه آرزوی ناکامی نکونام را دارد/ جواد نه، حالا نوبت مدیرعامل است!

چه پیشنهادی دارید؟
قطعا نکونام و علی خطیر باید کنار هم بایستند. مادامی که مدیرعامل و سرمربی تیم پشت هم نباشند و یکدیگر را حمایت نکنند تیم ضرر می‌کند. من واقعا خوشحالم که با وجود این قبیل اختلافات که در طول ماه‌های گذشته کمابیش از آن‌ها اطلاع داشتیم، تیم استقلال توانست خودش را در بالای جدول حفظ کند و در نهایت بیشترین امتیاز را بگیرد. این خیلی خوب بود اما تضمینی وجود ندارد که ما بتوانیم در دور برگشت هم چنین شرایطی را داشته باشیم. تا جایی که خبر دارم تیم‌های دیگر اردوی خارج از کشور برگزار کردند بازیکن گرفتند. در آرامش هستند و خودشان را برای دور برگشت مهیا می‌کنند. قطعا مهمترین هدف آن‌ها پایین کشیدن استقلال و گرفتن جای تیم ماست. در چنین وضعیتی انتشار بیانیه باشگاه استقلال علیه نکونام و حرف‌های نکونام علیه خطیر اتفاقات خوبی نیست و می‌تواند تمرکز و انرژی بازیکنان را از بین ببرد. ما باید به فکر استقلال باشیم. استقلال با این پتانسیل بالای هواداران و بازیکنان قطعا می‌تواند کاندیدای قهرمانی باشد. حیف است این وضعیت خوب را از بین ببریم و قدرش را ندانیم.

فکر می‌کنید این اتفاقات خوب که شما انتظارش را دارید برای استقلال رقم بخورد؟
نمی‌دانم! متاسفانه اتفاقات مربوط به اختلاف بین خطیر و نکونام به‌قدری طولانی شده که تصور رفع شدن آن کمی سخت است، ولی قطعا می‌توان با کدخدامنشی و پادرمیانی بزرگترهای باشگاه این موضوع را ختم بخیر کرد. به نظرم جواد نکونام در حد خودش ثابت کرده که برای استقلال از هیچ تلاشی فروگذار نیست. او در چند مورد در طول نیم‌فصل اول از خواسته‌هایش کوتاه آمد و قید برخی مسائل را زد، فکر می‌کنم حالا نوبت مدیر عامل باشگاه است که به خواسته‌های جواد نکونام فکر کند و آن‌ها را جامه عمل بپوشاند. قطعا هر افتخاری نصیب استقلال شود نام مدیرعامل هم در آن به عنوان یکی از اصلی‌ترین نفرات برده خواهد شد. تعجب می‌کنم اگر این شایعات درباره مدیریت باشگاه و این‌که نخواهد نکونام موفق باشد حقیقت داشته باشند. من و خیلی‌های دیگر از موسفیدهای باشگاه استقلال منتظر دیدن دوباره جام قهرمانی بالای دستان کاپیتان تیم مان هستیم و نمی‌توانیم باور کنیم که یک نفر در باشگاه استقلال چنین خواسته‌ای نداشته باشد. امیدوارم اتفاقات خوب برای استقلال رقم بخورد و در نهایت بتوانیم با قهرمانی فصل جاری لیگ برتر را پشت سر بگذاریم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۶
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۳
  • پیروزهیس IR ۰۸:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
    تاشررنوکرقربانزاده ازسراستقلال کم نشه هیچ اتفاق خوبی دراستقلال نخواهدافتاد #اخراج خطیر خائن😠😠😠😠😠😠😠😠😠😠😠😠
    • کیستقلال DE ۰۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
      تیتربامتن مصاحبه ضدونقیض هست تعجب کردم جم ،حرفهای بی ربط وعشق تصویروفالوورامثال نوری رازده باشه چون مثل روشن واقع بین هست نه مثل چندتادیگه وبعضی هواداران هوچیگروالکی طرف چکشنام رابگیره یااون یکی خودبزرگ بین پوشالی را
  • ناشناس IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
    وقتی آقای روشن بعنوان پیشکسوت استقلال مصاحبه می کنه که خطیر چشم دیدن نکونام رو نداره معلومه استقلال به این روز بیفته یه ضرب المثلی هست که دشمن دانا به از دوست نادانه
  • مارال عظیمی IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
    وقتی آقای خطیرهیچ صحبتی باکادرفنی و بخصوص باهوادارانجام نمیدهد همه مطمئن میشوند که نمیخواهدتیم نتیجه بگیرد..مدیرعامل بایداگرتلاشی کرده برای جذب بازیکن یاهرکاردیگری حتماصحبت کندتا شک وشبهه ای دردل هوادار ایجاد نشود..باسکوت کردن همه چیزخراب میشود..وابن کار خودش ضربه زدن به باشگاه هست.
  • نصیر IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
    همه باید واقع نگر باشند خطیر به نظرم خوب کار کرده و انتظارات جذب بازیکن هم باید معقول باشد
    • فرهاد آبی IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
      میشه بفرمایید مثلاً آقای خطیر چه کار خوبی تو این مدت کرده که شما اینجوری میگی اول فصل قرار بود بازیکن بگیره که با بی‌عرضگی مدیرعامل نشد الان وسط فصل آقای خطیر قول داده بود که نیم فصل بازیکن می‌گیره پس کو دیگه زمان داره تموم میشه تازه دوبازیکن ازدست دادیم یامگا ومهری مقصر خطیره

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی