امید اعراب به سوریه؛ اتحاد مقطعی با دلایل متفاوت علیه تیم ملی ایران!
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

در بازی برابر سوریه تماشاگران از ملیت‌های مختلف با اهداف گوناگون علیه ایران متحد شده بودند اما همه با هم نیز کاری از پیش نبردند!

دیدار ایران برابر سوریه یک مسابقه بسیار حساس بود که توجه تمام فوتبال دوستان در قطر را به خود جلب کرده بود. این مسابقه در یک ورزشگاه با ظرفیت کم انجام می‌شد، با حجم استقبال تماشاگران از ملیت‌های گوناگون خیلی زود ظرفیت ورزشگاه پر شد و متاسفانه ایرانی‌های بسیاری نتوانستند برای حمایت از ملی‌پوشان وارد ورزشگاه شوند. همین موضوع باعث شد با اتحاد طرفداران سایر تیم‌ها با طرفداران سوریه، جناح غالب را در روی سکوها تشکیل و یک صدا رقیب تیم ملی ایران را تشویق کنند. این موضوع باعث تعجب خیلی‌ها شده بود اما در صحبت با برخی هواداران سایر تیم‌ها مشخص شد که این اتحاد مقطعی فقط به خاطر سوریه نیست!

معمولاً عرب زبان‌ها طرفدار تیم‌های خودشان هستند و به خصوص در مصاف با ایران به عنوان قدرت اول فوتبال منطقه، طرف تیم عربی را می‌گیرند اما این بار یک تفاوت آشکار وجود داشت. وقتی با هواداران قطری صحبت می‌کردیم آنها استدلال جالبی برای حمایت از تیم ملی سوریه داشتند. با توجه به جدول و قرعه، تیم ملی قطر در سمتی است که تیم ملی کشورمان حضور دارد. قطری‌ها برای تکرار قهرمانی نوبرانه دوره قبل به امتیاز میزبانی این دوره دل بسته اند و خود بهتر از هر کسی می‌دانند که حریف شیر بچه‌های ایران نمی‌شوند! بنابراین آنها از ترس رویارویی احتمالی با ایران در نیمه نهایی و بدون توجه به بازی تیم خودشان در یک چهارم نهایی، سوریه را تشویق می‌کردند تا به زعم خود تیم ضعیف‌تر بالا بیاید.

تکلیف طرفداران امارات و عربستان هم که مشخص بود، هر دو تیم حذف شده و دیگر شانسی برای امیدواری مقابل ایران نداشتند، پس همه امیدشان به تیم سوریه بود تا با تشویق مردان هکتور کوپر شاید بتوانند مانع درخشش ایران شوند که البته در ادامه کار موفق نشدند به آروزهای خود برسند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • محمدحسین IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
    می دونی چی بیشتر نشون داد که سوختن؟ اینکه نواف الاسیوی سعودی، مدام توییت های هیجانی بر علیه ایران میزد. قبل بازی نوشت شاهد سرشکستگی ایران خواهیم بود؟ یا بعد بازی فیلمای باخت 2-1 ایران تو آزادی رو توییت کرد!
  • امید IR ۰۴:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
    خود صدا سیما محرز گفت طرفداره عربستان و عرب هاس توتونچی خیابانی میثاقی انگار عرب هستن.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی