نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - ذوب آهن؟
گزینه عجیب بارسلونا برای جانشینی ژاوی/ مرد محبوب مسی در مسیر بازگشت!
منبع: Goal
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

رئیس باشگاه بارسلونا برای جایگزینی ژاوی هرناندس به سراغ مربی قدیمی و پرافتخار تیم رفته است.

خوان لاپورتا، رئیس باشگاه بارسلونا، برای جایگزینی ژاوی به سراغ فرانک ریکارد رفته است. ژاوی ۴۴ ساله پس از شکست ۵-۳ مقابل ویارئال در لالیگا اعلام کرد که در تابستان از این تیم جدا خواهد شد. به گزارش رادیو مارکا، به نظر می‌رسد ریکارد که هدایت نوکمپ را در سال ۲۰۰۳ بر عهده داشت، به این تیم بازگردد و سرمربی بعدی بارسلونا باشد.

مربی هلندی در فصل ۲۰۰۴-۲۰۰۵ بارسلونا را به موفقیت‌های قابل توجهی رساند و عنوان قهرمانی لالیگا به همراه قهرمانی تاریخی لیگ قهرمانان اروپا در پاریس برابر آرسنال در سال ۲۰۰۶ را از آن خود کرد. بارسلونا تحت مربیگری او همچنین یک قهرمانی دیگر اسپانیا و یک سوپر کاپ را به دست آورد.

لاپورتا در سال ۲۰۰۸ ریکارد را به عنوان یکی از بزرگترین مربیان باشگاه در قرن ۲۱ معرفی کرد و او را به خاطر آغاز طلوع جدید در کاتالونیا با پرورش استعدادهایی مانند رونالدینیو و لیونل مسی جوان، تحسین کرد. ریکارد قبلا اذعان داشت که قصد بازگشت به مربیگری را ندارد اما گزارش‌ها حاکی از آن است که رئیس بارسلونا نسبت به بازگشت احتمالی ریکارد خوشبین است.

ژاوی شخصا رافا مارکس را به عنوان جانشین خود انتخاب کرد که مربی فعلی تیم B این باشگاه است، تیمی که در سطح سوم سیستم لیگ اسپانیا بازی می‌کند. در واقع مارکز یکی از بازیکنانی بود که به همراه ژاوی در دهه ۲۰۰۰ در تیم تحت مربیگری ریکارد بازی می‌کرد.

با تمایل ژاوی به کناره‌گیری در ۳۰ ژوئن، بارسلونا بررسی نامزدهای مختلف برای پست مربیگری را شروع کرده، از جمله هانسی فلیک، روبرتو دزربی و تیاگو موتا. توجه لاپورتا به ریکارد ابعاد جالبی به موضوع جست‌وجوی جانشین ژاوی افزوده است.

بیشتر بخوانید: لیونل مسی سرمربی بارسلونا شود!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - ذوب آهن؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی