نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
پیش‌بازی اینتر - یوونتوس
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

دربی ایتالیا بین اینتر و یوونتوس امشب می‌تواند تا حد زیادی در سرنوشت قهرمانی این فصل لیگ ایتالیا تأثیر بگذارد.

از ساعت ۲۳:۱۵ امشب در ورزشگاه جوزپه مه‌آتسا یا همان سن‌سیرو حساس‌ترین بازی دور برگشت سری A ایتالیا برگزار خواهد شد. اینتر و یوونتوس تیم‌های اول و دوم در دیداری از هفته بیست‌سوم به مصاف هم خواهند رفت.

اینتر؛ فرصت رهایی

از مدت‌ها قبل همه به استقبال این دربی رفته‌اند و یکی از نکات مهمی که در اینتر به آن اشاره می‌شود، سرعت مارکوس تورام و شم گلزنی لائوتارو مارتینس است. اینتری‌ها با تکیه بر این دو ستاره موفق شده‌اند ۱۸ هفته از ۲۲ هفته در صدر جدول جا خوش کنند. اما یک امتیاز فاصله با یک بازی کمتر اصلاً حاشیه امنیت مطمئنی برای تیم سیمونه اینزاگی نیست و از این بازی خانگی ۳ امتیاز می‌خواهند. در واقع باید به طور کلیشه‌ای بگوییم که این بازی ۶ امتیازی خواهد بود. اینتر برخلاف رقیبش این فصل شکست خانگی داشته، اما از آن باخت هم زمان زیادی می‌گذرد. به تدریج اینزاگی تیمش را با ترکیب بهتری روانه مسابقات کرد و بی‌شک حالا یکی از برترین تیم‌های اروپا هستند. امشب در میلان فرصت رهایی از دست یووه را دارند.

یوونتوس؛ بانو دست‌بردار نیست!

مکس آلگری منتظر این فرصت بود و حالا نمی‌خواهد آن را از دست بدهد. یوونتوس که به ثبات رسیده، هفته قبل تساوی بدموقعی داشت. از طرفی آرکادیوش میلیک هم با کارت قرمزی که دریافت کرد کمی برنامه‌های آلگری را به‌هم ریخت. با این وجود یووه هم چیزی از اینتر کم ندارد و پرافتخارترین تیم لیگ ایتالیا هم به شمار می‌رود. بعد از سپری کردن سال‌های بحرانی، قهرمان ۹ دوره متوالی سری A امید دارد دوباره بر تاج و تخت بنشیند. در واقع بانوی‌پیر با وجود زخم‌های که خورده هنوز هم انرژی دارد. فراموش نکنید در همین فصل یووه با مشکلات دوپینگ پوگبا و شرط‌بندی فاجولی مواجه شد، اما با این حواشی هم کم نیاورده و همچنان رقیب نراتزوی به شمار می‌رود.

آخرین بازی
بیست‌وششم نوامبر ۲۰۲۳ در دیدار رفت فصل جاری سری A ایتالیا، یوونتوس و اینتر در تورین به تساوی ۱-۱ رسیدند. ولاهوویچ برای یووه و مارتینس برای اینتر در آن دیدار گلزنی کردند.

آمار بازی
۲۶۴) از سال ۱۹۰۹ که اولین دربی ایتالیا برگزار شد، اینتر و یوونتوس ۲۶۴ مرتبه به مصاف هم رفته‌اند. سهم اینتر ۸۲ برد بوده، یووه ۱۱۶ بازی را برده و ۶۶ بازی بین این دو تیم هم مساوی شده است.
۱۸۱) در ۱۸۱ نبرد دو تیم در تاریخ سری A ایتالیا، دربی را اینتر ۶۰ مرتبه برده و یووه هم ۹۵ بار به‌عنوان برنده از زمین خارج شده است. ۵۳ بازی هم برنده نداشته.
۳) یوونتوس در ۳ دربی آخر در لیگ مقابل اینتر شکست نخورده است. ۲ برد فصل قبل و یک تساوی در این فصل حاصل کارشان بوده.
۱۰) در ۱۰ دربی آخر ایتالیا در تمامی رقابت‌ها شاهد ثبت گل بوده‌ایم. فوریه ۲۰۲۱ آخرین دیداری که گل نداشت در مرحله نیمه‌نهایی جام‌حذفی برگزار شد.
۴) هم اینتر و هم یوونتوس بیش از ۴ ماه است که شکست نخورده‌اند. هردو تیم یک باخت داشته‌اند که در ماه سپتامبر بوده است. نکته جالب‌تر این که ساسولو تنها تیمی بوده که هردو تیم را شکست داده!
۱۲) برترین گلزن تاریخ دربی ایتالیا یک یاغی بوده است. روبرتو بونیسِنیا با ۱۲ گل برترین گلزن است که ۹ گل را با پیراهن اینتر و ۳ گل را با پیراهن یووه زده. او ۷ سال پیراهن اینتر را پوشید و ۳ سال با یووه به میدان رفت.
۳۹) باسابقه‌ترین بازیکن تاریخ دربی ایتالیا هنوز هم نقشی پررنگ در یکی از دو تیم دارد، البته به‌عنوان مدیر. خاویر زانتی نایب‌رئیس اینتر ۳۹ مرتبه در این بازی به میدان رفته. البته جاسینتو فاکتی هم شریک او در این آمار است.
۴) از بین بازیکنان فعلی دو تیم بهترین گلزن خوان کوادرادو ۴ گله است. البته او که در حال حاضر پیراهن اینتر را می‌پوشد همه گل‌هایش را با پیراهن یوونتوس به ثمر رسانده! این بایکن کلمبیایی به دربی امشب نخواهد رسید.

مصدومان و محرومان
خوان کوادرادو تنها مصدوم اینتر است که به بازی با تیم سابقش نخواهد رسید. ماتیا دی‌شیلیو و مویزه کین هم مصدومان یوونتوس برای دربی ایتالیا هستند. آرکادیوش میلیک با اخراج در دیدار مقابل امپولی، این بازی حساس را از دست داد. پل پوگبا به‌دلیل دوپینگ و نیکولو فاجولی به‌دلیل شرط‌بندی هم دیگر محرومان یووه هستند.

ترکیب احتمالی دو تیم
اینتر:
سومر، پاوار، آچربی، باستونی، دارمیان، بارلا، چالهان‌اوغلو، مخیتاریان، دی‌مارکو، تورام و مارتینس
یوونتوس: شچسنی، گاتی، برمر، دانیلو، کامبیاسو، مک‌کنی، لوکاتلی، رابیو، کوستیچ، ییلدیز و ولاهوویچ

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • Azzurri IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    Il proprietario originale del trono, solo 💙🖤💙🖤💙🖤💙🖤 Nerazzurri

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی