نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
یک درس تازه از ژاپنی‌ها؛ بدون بهانه شکست را بپذیرید!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

تیم ملی کشورمان با یک نمایش برتر بدون کوچک‌ترین ابهام و شائبه مدعی اول قهرمانی یعنی ژاپن را شکست داد.

دنیای ورزش قهرمانی، دنیای رقابت است. تنها کسانی می‌توانند به سطوح بالای ورزشی در دنیا برسند که روحیه برتری‌طلبی و رقابت داشته باشند. روحیه‌ای که حتی گاه باعث می‌شود فرد یا تیم حقایق را هم نادیده بگیرد!

به همین فوتبال خودمان نگاه کنید، چه بسیار مربیان و بازیکنانی که بعد از هر شکست از زمین و زمان ایراد  می‌گیرند و مقصر می‌تراشند! از ضعف داوری و اشتباهات گرفته تا کیفیت زمین و از جو ورزشگاه گرفته تا تدارکات و امکانات! مغلوبان در عرصه ورزش معمولاً بعد از هر شکست لیست بلند و بالایی از مقصران دارند و در طول تاریخ خیلی کم سراغ داریم کسانی که شکست را پذیرفته و دنبال بهانه نباشند.

در تاریخ ورزش خودمان خیلی کم اتفاق افتاده که ما در یک رشته ورزشی، بدون هیچ حرف و حدیثی رقیبی جدی و مدعی قهرمانی را ببریم. به گونه‌ای که خود رقیب هم به برتری ما اعتراف کرده باشد. اتفاقی که شنبه شب در ورزشگاه اجوکیشن دوحه و در یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ قطر افتاد.

به مصاحبه‌های بعد از بازی ژاپنی‌ها نگاه کنید؛ از رئیس فدراسیون تا سرمربی تیم ملی ژاپن و کاپیتان این تیم جملگی بر برتری ایران صحه گذاشته و کوچک‌ترین بهانه‌ای برای این شکست نتراشیدند.

رئیس فدراسیون فوتبال ژاپن این پیروزی را به ایران تبریک گفت و اعتراف کرد که ایران تیم برتر زمین بوده است. هاجیمه موریاسو سرمربی نامدار ژاپنی ضمن پذیرش مسئولیت شکست از مردم ژاپن عذرخواهی کرد و گفت که تمام همکاران و شاگردانش، تلاش خود را کردند اما ایران تیم برتر زمین بود و مقابل تیمی قدرتمند مثل ایران نباید گل بخورید.

اندو کاپیتان نامدار ژاپنی‌ها با غرور بیشتری صحبت کرد، اینکه باید از این شکست درس بگیرند و نقاط ضعف خود را برطرف کنند اما او هم اعتراف کرد که ایران تیم برتر زمین بود و ژاپن بدون هیچ حرف و حدیثی مغلوب شد.

چه ایران بتواند طلسم ۴۸ ساله را شکسته و به فینال جام ملت‌های آسیا برسد و چه خدای نکرده این اتفاق نیفتد، پیروزی بر ژاپن برای همیشه در تاریخ فوتبال ما ماندگار شد. اولین پیروزی مقابل پرافتخارترین تیم قاره در بالاترین سطح فوتبال و از آن مهمتر، برد بی‌حرف و حدیث و بدون بهانه که بازنده شکست را پذیرفت.

به افتخار این تیم ملی باید ایستاد، کلاه از سر برداشت و یک نفس آنها را تشویق کرد.

بیشتر بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۸
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • ناسناس IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    فرق بین جهان دوم و سوم همین چیزاست دیگه
  • علی IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    خیلی خوبه که در همه کاراشون مسئولیت پذیرن و حتی شکست خود را میپذیرند این درس ارزشمند را باید مسئولین ما یاد بگیرن که وعده های الکی واسه ملت میدن و عملی نمیکنن باید بپذیرن درمملکت داری سیاست خارجی اقتصاد و معیشت ملت شکست خوردن و بپذیرن نه اینکه با آمارهای الکی بگن پیشرفت کردیم.
  • ع ق QA ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    قشنگ تز حرکت اونا کار عراقیها بود ( البته داعشیها و صدامی ها) اونا از روی عقده پرچم عراق و ژاپن را گره زده بودند با تنبک و دستک دستجمعی برای تشویق ژاپن اومده بودند تا گل دوم را بچه ها زدند پرچم های ژاپن را تو دست و پا ول کردند و الفرار. برای اولین بار به محبی و قلعه نوعی آفرین گفتم
  • matt IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    در بعد باشگاهی هم باید گفت قابل توجه طرفداران تیم دوم پایتخت
  • بهزاد US ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    جالب اینه همه بازیکنا و مربیا مسولیت باختو گردن خودشون دونستن و خودشونو مقصر اصلی دونستن حتی زننده گلشون!!خیلی جالبه واقعا
  • یانوش IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    ترابی اگه گل بزنه زیرش لباسش چی نوشته به نظرتون؟؟
  • عدالت خواه IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    ولی تا خداداد عزیزی نپذیرد مورد قبول نیست.
  • محمد IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    ریل پیشرفت با سرعت در حال حرکت است. 😉

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی