نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
ادن آزار
منبع: Marca
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

ادن آزار چهار ماه پیش از فوتبال بازنشسته شد و در مصاحبه اخیرش با نشریه اکیپ در مورد دوران سختی که در رئال مادرید داشت صحبت کرد.

ادن آزار، مهاجم بلژیکی که دورانش در رئال مادرید ۷ ماه پیش به پایان رسید، در مصاحبه با نشریه اکیپ از باشگاه و هوادارانش به دلیل برآورده نکردن انتظارات زیادشان عذرخواهی کرد. آزار چهار ماه پیش اعلام بازنشستگی کرد و همچنان در مادرید اقامت دارد، و در مصاحبه اخیرش در مورد حرفه‌ای که به اعتراف خودش با اخلاق فرهنگی و فوتبالی باشگاه معروف اسپانیا همخوانی نداشت، صحبت کرد.

سفر آزار به رئال مادرید تحقق رویای کودکی‌اش بود و او همواره زین‌الدین زیدان را تحسین می‌کرد و جذابیت پیراهن سفید نمادین و سانتیاگو برنابئو برایش به شدت زیاد بود. با این حال علیرغم این آرزوها، اعتراف می‌کند که بین شخصیت او و فرهنگ باشگاه ناهماهنگی وجود داشته، نه تنها در سبک بلکه در ماهیت.

آزار گفت: «من از کودکی طرفدار زین‌الدین زیدان بودم. برنابئو، لباس سفید... جذابیتی دارد که دیگران ندارند. رئال مادرید خاص است. فراتر از آن، فکر نمی‌کنم که مناسب آنجا باشم. مثل من نیست. این باشگاه «از خود راضی» است و من آن‌طور نیستم. من همچنین از نحوه بازی کردنمان خوشم نمی‌آمد. اما این رویای من بود. بدون آمدن به اینجا نمی‌توانستم حرفه‌ام را به پایان برسانم.»

رئال‌مادرید برای برتری و عناوین به طور بی‌وقفه تلاش می‌کند و آزار این فشار را به شدت حس می‌کرد. دوران او در باشگاه با مصدومیت‌ها و تلاش برای برآورده کردن خواسته‌های بازی در چنین سطح بالایی خدشه‌دار شد. آزار از آسیب‌های روحی و جسمی زیادش صحبت می‌کند.

«می‌گویند من سست و تنبل بودم. اما من ۱۶ سال دوران حرفه‌ای‌ام را بدون تمرین سپری نکرده‌ام. درست است که برخی از صبح‌ها می‌آمدم بدون اینکه خوب خوابیده باشم، حسی نداشتم، تمایلی نداشتم، و وقتی اینطور بود آن را نشان می‌دادم.»

این ملی‌پوش بلژیکی همچنین به صحبت در مورد تناسب اندام و رژیم غذایی پرداخت، موضوعاتی که اغلب توسط منتقدان برجسته شده است. آزار در مورد رژیم چندان سختگیر نبود و تاکید می‌کند که علتش حرفه‌ای نبودن نیست. او گفت: «من دوست دارم غذا بخورم و با دوستانم نوشیدنی بنوشم. در چلسی یکی از بهترین فصولم را پشت سر گذاشته بودم و به خودم گفتم حالا که در رئال مادریدم احتمالا این آخرین تعطیلاتم است. و خودم را رها کردم همانطور که هر سال تابستان این کار را می‌کنم. هفت سال در انگلیس بدون استراحت در کریسمس، بنابراین وقتی سه یا چهار هفته تعطیلات دارم خودم را اذیت نمی‌کنم و هرکاری بخواهم می‌کنم، باربکیو و شراب رز و ... و این کارها به من اجازه می‌دهند که خودم را دوباره تنظیم کنم و مجددا شروع کنم. در رئال اینطور نبود و اشتباه پیش رفت.»

آزار در نهایت با ابراز تاسف و پشیمانی از اینکه نتوانست به رویاهایی که هم خودش و هم هواداران داشتند برسد، گفت: «برای هواداران رئال ناراحت و متاسفم.» داستان آزار گواهی بر پیچیدگی‌های ورزش مدرن است، جایی که استعداد و رویاها با واقعیت‌های خشن انتظارات و عملکردها روبرو می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۳
  • امیدs.s IR ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    نویسنده این مطاب قطعا فوتبالی نبوده،،اخه ازار دیگه کیه؟؟😩😂
    • آزاد US ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
      شما تلفظ درست بلد نیستی جناب. درستش همینیه که اینجا نوشته شده. و هازارد یا آزارد صد در صد اشتباست.
  • رضا باوی استقلالی IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    ازار جون خوبه که خودت هم اعتراف می کنی باشگاه‌های بزرگ جای آدمای شلخته نیست اونم رئال. الان برو خیلی راحت به کارات برس.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی