ادعای سنگین ستاره‌ای که در ۳۲ سالگی خداحافظی کرد؛ من از کریستیانو رونالدو بهتر بودم!/ لیونل مسی بهترین بازیکن تاریخ است
منبع: The Sun
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

ادن آزار در مصاحبه جدیدش با نشریه فرانسوی اکیپ در مورد مسی و رونالدو صحبت می‌کند و تنها مسی را بهتر از خودش می‌داند.

ادن آزار معتقد است که لیونل مسی بهترین بازیکن تاریخ فوتبال جهان است. این بازیکن بلژیکی ۳۳ ساله پس از جدایی از لیل در سال ۲۰۱۲، هفت فصل هیجان‌انگیز را در چلسی سپری کرد و در دوره چهار ساله‌اش در رئال مادرید با مصدومیت‌ها دست و پنجه نرم کرد و نتوانست آنطور که باید تاثیرگذار باشد. او با وجود اینکه پیشنهادهایی داشت تصمیم گرفت دوران حرفه‌ای خود را به پایان برساند و کفش‌های خود را در ماه اکتبر آویزان کرد.

آزار در گفت‌وگو با روزنامه فرانسوی اکیپ به این موضوع اشاره کرد که کدام بازیکنان ممکن است بهتر از او بوده باشند، و نامی از کریستیانو رونالدو به زبان نیاورد. او گفت: «شاید از نظر فردی، مسی تنها فوتبالیست باشد. من عاشق تماشای بازیکن بارسلونا بودم، او بهترین بازیکن تاریخ است. گرفتن توپ از او غیرممکن است. کریستیانو نسبت به من بازیکن بزرگ‌تری است، اما از نظر فوتبال خالص، صادقانه بگویم اینطور فکر نمی‌کنم. نیمار، شاید. اما او بهتر از من نیست، در رئال بهترین‌ها را داریم، بنزما، مودریچ، آنها بهترین بودند، تونی کروس، دی‌بروینه، همه آنها فوتبال را به نمایش می‌گذاشتند.»

مسی و رونالدو بازی‌های بیشتری انجام دادند، گل‌های بیشتری به ثمر رساندند و بیشتر از آزار در طول دوران درخشانش پاس گل دادند. بازیکن آرژانتینی ۸۲۱ گل در ۱۰۳۳ بازی برای باشگاه و کشور به ثمر رسانده در حالی که پاس گل بعدی او ۴۰۰امین پاس گل دوران حرفه‌ای او خواهد بود. رونالدو که روز دوشنبه ۳۹ ساله می‌شود، در ۱۱۹۸ بازی ۸۶۷ گل به ثمر رسانده، از جمله ۴۵۰ گل در تنها ۴۳۸ بازی برای رئال مادرید. این بازیکن پرتغالی ۲۸۲ پاس گل نیز داده است. مسی رکورد ۸ توپ طلا و رونالدو ۵ توپ طلا را دارد. آنها علاوه بر عناوین متعدد لیگ، مجموعا ۹ بار قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شده‌اند. اسطوره آرژانتینی همچنین الهام‌بخش تیمش برای قهرمانی در جام‌جهانی بود، در حالی که رونالدو قهرمان یورو ۲۰۱۶ شد.

آزار در طول دوران حرفه‌ای خود در ۷۴۸ بازی ۲۰۰ گل به ثمر رساند و ۱۹۳ پاس گل داد. او الهام‌بخش لیل برای دوگانه لیگ ۱ و جام حذفی فرانسه شد، قبل از کسب دو عنوان لیگ برتر، یک جام حذفی، دو جام اتحادیه و دو لیگ اروپا در چلسی. این ستاره کوچک در رئال مادرید دوران سختی را گذراند و در ۷۶ بازی برای این تیم تنها ۷ گل به ثمر رساند، اما در طول حضورش در سانتیاگو برنابئو دو مدال قهرمانی لالیگا و همچنین لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورد.

بیشتر بخوانید: افشاگری غیرمنتظره ادن آزار علیه رئال‌مادرید؛ مثل این باشگاه «از خود راضی» نیستم!/ از نحوه بازی تیم خوشم نمی‌آمد

ادعای سنگین ستاره‌ای که در ۳۲ سالگی خداحافظی کرد؛ من از کریستیانو رونالدو بهتر بودم!/ لیونل مسی بهترین بازیکن تاریخ است

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • Amyr IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
    در حد نام این دو سوپر استار فوتبال نیستی خودتو میندازی وسطشون!!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی