نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
قلعه نویی و مایلی کهن
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

حضور تیم ملی فوتبال کشورمان در مرحله نیمه‌نهایی با یک مربی ایرانی یادآور اتفاقات مهمی در گذشته است.

از جام ملت‌های ۱۹۹۶ امارات به این‌سو تیم ملی فوتبال کشورمان برای اولین‌بار با امیر قلعه‌نویی به عنوان یک مربی بومی به مرحله نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا رسید.

در سال ۱۹۹۶ و ۲۰ سال پس از قهرمانی با حشمت‌الله مهاجرانی در جام ملت‌های آسیا، تیم ملی ایران با سرمربی‌گری محمد مایلی‌کهن، مربی بومی و منتقد سرسخت امیر قلعه‌نویی، به مرحله نیمه‌نهایی این رقابت‌ها رسید. پس از آن و در این سال‌ها جلال طالبی، افشین قطبی و امیر قلعه‌نویی از جمله سرمربیان بومی تیم کشورمان بودند که هرگز به این مرحله نرسیدند. هرچند که ما با برانکو و کیروش حضور در نیمه نهایی را در جام های ۲۰۰۴ و ۲۰۱۹ تجربه کردیم.

حالا امیر قلعه‌نویی طلسم نرسیدن ایران به مرحله نیمه نهایی با مربی بومی و البته استقلالی را شکست؛ این در حالی است که او ۱۶ سال پیش و در مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های ۲۰۰۷ نیز این شانس را داشت که به رکورد محمد مایلی‌کهن پرسپولیسی برسد، اما تیمش در ضیافت پنالتی‌ها و با از دست رفتن ضربات مهدوی‌کیا و رسول خطیبی از این مهم باز ماند.

حالا امیر قلعه‌نویی با کپی‌برداری از محمد مایلی‌کهن، تیم ایران را به دیدار نیمه نهایی رسانده تا با تیم ایران کاری کند که دشمن دیرینه‌اش ۲۷ سال پیش موفق به انجام آن نشد.

یادآور می‌شود در سال ۱۹۹۶ تیم ایران در مرحله نیمه نهایی مقابل عربستان به میدان رفت و پس از تساوی ۱۲۰ دقیقه‌ای در ضربات پنالتی ۴-۳ مغلوب تیم عربستان شد. علی دایی، محمد خاکپور و داریوش یزدانی سه پنالتی ایران را از دست دادند تا تیم کشورمان با راه‌یابی به دیدار رده‌بندی کویت را شکست داده و سوم شود.

اگر امیر قلعه‌نویی موفق به عبور از این مرحله و رسیدن به فینال شود، تازه به رکورد حشمت مهاجرانی که پیش از این تیم ملی کشورمان را به دیدار فینال رسانده، می‌رسد، با این تفاوت که مهاجرانی تیم کشورمان را در سال ۱۹۷۶ به‌عنوان قهرمانی جام ملت‌های آسیا هم رسانده بود.

بیش‌تر بخوانید: این بازی تیم ملی شاید هر ۲۰ سال اتفاق بیفتد/ مدام به خودم می‌گفتم چطور بدون تعویض بازی را بردیم/ برتری مقابل ژاپن موفقیت زودگذر است؛ نباید دچار توهم شویم!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • این تیم ایرانه یا علی مدد .................. IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
    واقعا باید بپذیریم که وقتی تیم ملی ایران با کادر فنی ایرانی نتیجه میگیره ، جام میگیره و بالای سر میبره انگار که همه پیشکسوتان و مربیان و نام آوران فوتبال در اون سهیم هستن من واقعا تعجب میکنم از اینکه برخی از مربیان و کارشناسان چه قبل از بازیها و چه در حین بازیها نه تنها علاقمندی به کمک کردن نداشتند بلکه فقط در حال باد کردن رقبای ما بودند بدون اینکه در نظر بگیرند که این خودزنیست و فقط توی دل بچه ها رو خالی میکنند و متاسفانه همان اتفاق نیمه اول بازی با ژاپن افتاد البته انسانهایی وارسته مثل آقا مجید جلالی هستند که مطمئنا کمک حال کادر فنی هستند
  • یاشاسین تیراختور IR ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
    گروهبان قندلی مربا
  • رمضانی IR ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
    همه هموطنیم با ایده‌ها و تفکرات مختلف لطفاً این فضای همدلی در حمایت از تیم ملی را با واژه دشمن تلخ نکنیم البته خبرورزشی با وجود زاویه داشتن با امیر فوتبال ایران در خیلی مسائل در این شرایط حساس در حمایت از تیم و امیر سنگ تمام گذاشته که شایسته تقدیر ست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی