نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
یکشنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۹
۱ |
۰
ژاپن دوباره برمی‌گردد/ فرهنگ برنده یعنی این!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

لابلای حرف‌های ژاپنی‌ها بعد از شکست برابر تیم ملی ایران، نکاتی وجود داشت که می‌تواند برای ما هم درسی باشد.

ژاپن فینال زودرس را به ایران باخت و از گردونه جام ملت‌ها خارج شد. حالا تیم ملی کشورمان باید مقابل قطر در نیمه نهایی به میدان برود و ژاپنی‌ها به خانه برگشته اند.

پس از شکست ژاپن برابر تیم ملی کشورمان ، از رئیس فدراسیون و سرمربی این کشور تا کاپیتان و سایر ستاره‌های ژاپنی جملگی بر برتری تیم کشورمان صحه گذاشته و هیچکس دنبال بهانه و توجیه نبود. رفتاری که می‌تواند الگوی تمام ورزشکاران و فوتبالی‌های ما هم باشد، اینکه ضعف‌هایمان را بپذیریم و دنبال تخریب رقیب نباشیم که اگر جز این باشد، هرگز پیشرفت نخواهیم کرد.

ژاپنی‌ها می‌توانستند ده‌ها دلیل برای این شکست بیاورند اما فقط گفتند که ایران تیم بهتر زمین بود. آنها پذیرفتند که ضعف داشتند و این قدم اول در برطرف کردن هر ضعفی در هر رشته و تخصص است، شک نکنید که ژاپنی‌ها دوباره برمی‌گردند، با قدرت‌تر از گذشته و با عدم تکرار این اشتباهات. الگویی که باید سرلوحه ما هم باشد.

اما لابلای حرف‌های اندو کاپیتان نامدار ژاپن نکته‌های دیگری هم وجود داشت. او گفت خیلی ناراحتم. خیلی خیلی زیاد. ما برای قهرمانی به قطر آمده بودیم و ‏نمی‌خواستیم ببازیم. ولی باید بگویم که ایران تیم بهتر میدان بود. ما برای جام ملتها خیلی خوب آماده شده بودیم ‏ولی این تورنمنت ثابت کرد که رقابت در آسیا چقدر سخت شده است. ولی این پایان نبرد ‏ما نیست. احساس می‌کنم ما به این شکست تلخ و عصبانیت نیاز داشتیم تا برگردیم و ‏خودمان را برای نبردهای بعدی بهتر بسازیم.

از تایید برتری تیم ملی ایران تا وعده بازگشت ژاپن که محرز و مسلم بود اما حتی کاپیتان ژاپن هم اذعان کرد که دیگر در آسیا رقیب آسان وجود ندارد. این را کسی می‌گوید که تیمش با بیشترین لژیونر اروپایی به میدان آمد و قبل از جام ملت‌ها به آلمان و ترکیه ۴ گل زد! اما او حقیقت را انکار نمی‌کند که دیگر در آسیا تیم درجه ۳ نداریم و فاصله تیم‌های درجه ۲ و یک هم بسیار کم شده است.

برای پیشرفت ابتدا باید حقیقت را پذیرفت. اینکه همه رقبا کار می‌کنند و کسی دست روی دست نگذاشته تا منتظر تقدیر و قضا و قدر باشد. دیگر در فوتبال تیمی از پیش بازنده نیست و اگر قرار است پیشرفت کنید، چه ژاپن باشید که تیم اول آسیاست و چه تاجیکستان و قرقیزستان،  باید از شکست‌ها عبرت بگیرید.

بیشتر بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی