گفته بودم از ژاپن غول نسازیم، برنده‌ایم!/ سردار همان ستاره همیشگی بود/ سامان قدوس ستاره ایران در جام ملت‌هاست
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

ناصر محمدخانی ستاره پیشین خط حمله تیم ملی ایران در دهه ۶۰ از نمایش تیم ملی کشورمان برابر ژاپن به وجد آمده است.

تیم ملی ایران در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا توانست تیم قدرتمند ژاپن را با نتیجه ۲ بریک شکست داده و به جمع ۴ تیم پایانی این دوره از رقابت‌ها صعود کند.

یکی از پیشکسوتانی که قبل از بازی ایران و ژاپن در مصاحبه با خبرورزشی تأکید داشت «نباید از ژاپن غول بسازیم» ناصر محمدخانی بود.

مهاجم گریزپا و تکنیکی پیشین تیم ملی در همین رابطه به خبرورزشی گفت: نمایش بروبچه‌های تیم ملی دست مریزاد دارد. من به خود شما هم گفته بودم نباید از تیم ملی ژاپن غول بسازیم چون همین تیم ملی کشورمان پتانسیل پیروزی مقابل این تیم را دارد. شاید در شروع مسابقه یک مقدار تحت تأثیر نتایج یک سال اخیر ژاپنی‌ها بودیم و یک گل هم خوردیم اما در ادامه و به ویژه نیمه دوم یک فوتبال ناب ایرانی را اجرا کردیم و همه لذت بردیم. این پیروزی واقعا بزرگ و ارزشمند بود و ما را به نیمه نهایی برد.

وی که سابقه بازی در کشور قطر را دارد، ضمن هشدار به ملی پوشان ایرانی، یادآورشد: من امروز صحبت‌های امیرقلعه نویی با ملی پوشان را دیدم. دغدغه همه ما هم همین است که تیم ملی در باد شکست دادن ژاپن نخوابد و با هوشیاری و تمرکز کامل برابر قطر بازی کند. قطری‌ها شاید همان تیم قدرتمند ۴ سال قبل نباشند اما میگل پدرو دفاع راست انرژیک آنهاست به علاوه المعزعلی، حسن الهیدوس و به ویژه اکرم عفیف را دارند. اکرم عفیف یک بازیکن همه فن حریف است که هم تکنیک بالایی دارد، هم بازیساز و گلساز است و هم خیلی خوب گل می‌زند. قطر اصلا حریف آسانی نیست خاصه آن که میزبان مسابقات است و دوست ندارد قهرمانی را از دست بدهد. البته تیم ملی ایران هم به اوج پختگی و اعتماد به نفس رسیده است. بچه‌ها اگر خودشان باشند و احساسی بازی نکنند می‌توانند قطر را شکست دهند.

گفته بودم از ژاپن غول نسازیم، برنده‌ایم!/ سردار همان ستاره همیشگی بود/ سامان قدوس ستاره ایران در جام ملت‌هاست

ناصر محمدخانی در خصوص بازگشت مهدی طارمی پس از غیبت در بازی با ژاپن نیز گفت: طارمی یک مهره کلیدی و ستاره تیم ایران است و در هر بازی می‌تواند خطرناک ظاهر شود. او با سردار آزمون هم هماهنگی زیادی دارد و بهترین زوج در خط حمله آسیا به شمار می‌روند. مهدی در دیدار با سوریه اخطار شاید بی موردی گرفت که خودش بیشتر و بهتر از هر کسی متوجه آن شد. به نظرم همه بچه‌های تیم ملی باید از آن اتفاق و اخراج طارمی درس بگیرند چون ممکن است مقابل قطر تکرار شود. الان دیگر نمی‌شود یواشکی و پنهانی خطا کرد یا داور را گول زد. با وجود VAR خیلی باید دقت بیشتری کنیم که ده نفره نشویم و بازی با قطر هم به همین دلیل می‌تواند سخت و دشوار باشد. البته شک ندارم کادرفنی تیم ملی این موضوع را به بازیکنان گوشزد کرده است.

وی ضمن تعریف از بازی محمد محبی افزود: سردار آزمون همان سردار آزمون و ستاره همیشگی بود که انتظارش را داشتیم. او نه تنها گلزن ششدانگی است بلکه به یک پاسور درجه یک و در سطح جهانی تبدیل شده است. پاس‌هایی که او در این جام به مهدی طارمی و محمد محبی داده است فراتر از آسیا بوده و امیدوارم در بازی با قطر و انشالله فینال تکرار شود. محمد محبی اما همه ما را با نمایش عالی خودش غافلگیر کرد و از بازی او واقعا لذت بردم. محبی مقابل ژاپن در ترکیب اصلی قرار گرفت چون بیشتر از مهدی قایدی می‌دود و دفاع می‌کند اما او بیشتر با تکنیک و هوش خودش مدافعان تیم ژاپن را آزار داد. او نه تنها دروازه ژاپن را باز کرد بلکه در امور دفاعی هم بسیار وظیفه شناس و خوب ظاهر شد و ستاره تیم ملی در این دیدار بود.

وی ادامه داد: در اینجا باید از رامین رضاییان، امید ابراهیمی، سعید عزت اللهی، علیرضا جهانبخش و سایر بازیکنان هم یاد کنم. همین طور شجاع خلیل زاده که آن طور جانانه جنگید یا کنعانی زادگان که یک پنالتی تاریخی گرفت و میلاد محمدی و علیرضا بیرانوند و خلاصه همه بچه‌های تیم ملی و کادرفنی که دست تک تک آنها درد نکند. خود من به شخصه شاید اصلا توقع نداشتم امید ابراهیمی در ۳۶ سالگی این طور بدود، بجنگد و هافبک‌های خلاق و ریزنقش ژاپنی را از کار بیندازد اما او ثابت کرد سن و سال فقط یک عدد است. البته لازم می‌دانم به تغییر تاکتیک هوشمندانه تیم ملی هم اشاره کنم که با روش ۱-۳-۲-۴ بازی کردیم که بهترین شیوه برای مقابله با سرعت ژاپنی‌ها بود. این تیم ضد حملات برق آسایی دارد و با همین تاکتیک هم ۴ گل به آلمان و ترکیه زده بود اما با استفاده از زوج سعید عزت اللهی و امید ابراهیمی کمربند خط میانی محکم تر شد و ژاپنی‌ها نتوانستند خیلی کار زیادی از پیش ببرند.

گفته بودم از ژاپن غول نسازیم، برنده‌ایم!/ سردار همان ستاره همیشگی بود/ سامان قدوس ستاره ایران در جام ملت‌هاست

از ناصر محمدخانی در خصوص ستاره تیم ایران در این دوره از مسابقات جام ملت‌ها پرسیدیم که به سختی پاسخ داد: واقعا نمی‌توان از یک بازیکن خاص اسم برد. (پس از اصرار ما ادامه داد) همه بازیکنان تیم ملی در این دوره زحمت کشیده‌اند اما اگر بخواهم اسم یک نفر را بیاورم باید به سامان قدوس اشاره کنم. این‌هافبک خلاق و تکنیکی که بی دلیل زمان کی روش نیمکت نشین شده بود حالا همان مهره گمشده ایم ایران است که پیدا شده است. تیم ملی چند سالی می‌شود از نداشتن یک‌هافبک خلاق و بازیساز رنج می‌برد و سامان قدوس به لطف تکنیک ناب و بازی در لیگ برتر انگلیس در این دوره از جام ملت‌ها یک ستاره برای ایران بوده است. البته نباید از کنار سردار آزمون، مهدی طارمی و بقیه بچه‌ها هم گذشت که همگی در بهترین فرم بوده و بازی کرده اند.

ناصر محمدخانی در پایان، شانس اصلی قهرمانی در جام ملت‌ها را ایران دانست و گفت: ما با پیروزی مقابل ژاپن نشان دادیم شایستگی قهرمانی را داریم. این تیم اگر مغرور یا اسیر اتفاقات غیر منتظره و ... نشود می‌تواند به فینال رسیده و قهرمان شود. به نظرم حریف ایران هم در فینال کره جنوبی خواهد بود که تیم تر از اردن است و پیش بینی خودم این است که می‌تواند به فینال برسد. این تیم ملی من را یاد تیم ملی در جام ملت‌های ۱۹۸۴ سنگاپور می‌اندازد که واقعا یک نسل طلایی بود و لایق قهرمانی اما اسیر اشتباهات مختلف، بدشانسی و ضربات پنالتی شد. امیدوارم طلسم حدود ۵۰ ساله قهرمان نشدن ایران در جام ملت‌های آسیا در این دوره شکسته شود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۴
  • محمدی IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
    برد ایران در برابر قطر میسر است اگر مغرور نشده باشیم، در دروازه بدون اشتباه، دفاع مان مستحکم و هوشیار، بازیکنان هماهنگ و در گل زدن فرصت طلب، از خود گذشته، دقیق و فکری برای ماندگار ماندن توان تیم ، وقت های اضافه، پنالتی ها کرده باشیم و حتی المقدور از همه بازیکنان آماده در اردو استفاده کنیم.
  • ... IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
    این مگه غذا نمیخوره. بابا یکی یه کتاب آشپزی برا این و زنش بگیره. زن گرفتی که برات غذا درست کنه. یه مشت پوست و استخون شده بیچاره. اگه پول نداره براش گلریزون بگیرید. به خدا ناصر شدیدا از سوء تغذیه رنج میبره.
  • مهدی IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
    اولآشما بجای قضاوت دیگران درباره فوتبال نطربده ثانیآآقای محمدخانی مهاجم وپیشکسوت تیم ملی خیلی گردن فوتبال ایران حق واحترام داره ثالثا اگرشماهم بیماری داشتی وهردوهمسرت راازدست داده بودی بهترازایشان نبودی!!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی