نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
چشم علی دایی به دستان علیرضا بیرانوند/ سنگربان تیم ملی رکورد شهریار را برایش نگه می‌دارد؟
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

تنها مهاجمی که شانس رسیدن به رکورد ۱۴ گل زده علی دایی را دارد، المعز علی ستاره خط حمله قطر با ۱۰ گل زده است.

علیرضا بیرانوند و مدافعان تیم ملی، در دیدار نیمه نهایی برابر قطر میزبان می‌توانند جلوی پیشروی المعز علی را برای رسیدن یا زدن رکورد علی دایی بگیرند.

المعز علی یکی از اعضای تیم ملی قطر است که قهرمان جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ شد، جایی که او ۹ گل به ثمر رساند. المعز علی همچنین رکورد بیشترین گل زده در جام ملت‌های آسیا را در اختیار دارد.

این درحالی است که علی دایی با ۱۴ گل زده بهترین گلزن تاریخ جام ملت‌های آسیا محسوب می‌شود.

اسطوره فوتبال کشورمان،  که در ۳ دوره جام ملت‌های آسیا با پیراهن ایران به میدان رفت و در مجموع توانست در ۱۶ مسابقه حضور پیدا کند علاوه بر اینکه فرصت گلزنی در هر ۳ دوره را به دست آورد شمار گل‌های خود را هم در تمامی بازی‌هایی که به میدان رفت به عدد ۱۴ رساند تا از جام ملت‌های آسیا ۲۰۰۴ به بعد عنوان برترین گلزن تاریخ جام ملت‌های آسیا را از آن خود کند. رکوردی که به نظر نمی‌آید حالا حالا به دست کسی شکسته شود و از مالکیت دایی خارج شود.

حالا تنها مهاجمی که با زدن ۴ گل دیگر این شانس را دارد که به علی دایی برسد یا با زدن ۵ گل رکورد ویژه اسطوره فوتبال ایران را بشکند، المعز علی است که البته بعید است بازیکنان ایران اجازه چنین کاری را در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا به او بدهند!

ناگفته نماند بعد از علی دایی و در کنار المعز علی ستاره قطری،  لی دونگ کوگ کره‌ای که اتفاقا سابقه گلزنی به ایران در جام ملت‌های آسیا ۲۰۰۰ را دارد هم با ۱۰ گل زده در رده دوم قرار دارد. اما پایین‌تر از او علی المبخوت اماراتی و المعز علی قطری با ۹ گل زده قرار دارند که فرصت این را داشتند که با درخشش در این دوره از رقابت‌های جام ملت‌های آسیا شمار گل‌های خود را افزایش دهند و البته خودشان را به علی دایی نزدیک و نزدیک‌تر کنند. البته با حذف امارات و شرایط علی المبخوت، این بازیکن دیگر شانسی برای رسیدن به علی دایی پیدا نکرد.

یکی از مهم‌ترین رکوردهای علی دایی در جام ملت‌های آسیا در دوره قبلی توسط المعز علی قطری شکسته شد. علی دایی در جام ملت‌های آسیا ۱۹۹۶ که تیم ملی به مدال برنز مسابقات دست یافت توانست ۸ بار برای ایران گلزنی کند که این آمار تا پیش از جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ توسط هیچ بازیکنی تکرار نشده بود اما در نهایت توسط مهاجم قطری که در حیث گلزنی خارق‌العاده عمل کرد و در ۷ مسابقه ۹ گل به ثمر رساند شکسته شد.

همچنین علی دایی در کنار اینکه بهترین گلزن تاریخ جام ملت‌هاست، توانسته بود در مرحله گروهی این رقابت‌ها ۷ گل به ثمر رساند تا به همراه المعز علی، نائو هیرو تاکاهارا (ژاپن) و چوی سون هو (کره جنوبی) این عنوان را داشته باشند، اما ستاره تیم ملی قطر در ۲۰۲۳ به تنهایی این عنوان را از آن خود کرد.

المعز علی در نخستین مسابقه مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا موفق شد دروازه لبنان را باز کند تا در کنار به ثمر رساندن ۷ گل در جام ملت‌های ۲۰۱۹ ، مجموعا با ۸ گل زده بهترین گلزن این رقابت‌ها در دور گروهی لقب بگیرد و بالاتر از علی دایی، نائو هیرو تاکاهارا، و چوی سون هو با ۷ گل بایستد.

هر چند بعید است المعز علی بتواند با توجه به حساسیت و سختی بازی با ایران بتواند رکورد اصلی علی دایی را بشکند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۷
  • بینام IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
    علی دایی اعتبار فوتبال ایران
    • سالار بختیاری IR ۰۴:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
      علز دایی نیاز نداره که کسی مثل بیرانوند رکوردش رو نگه داره یه آدم پولکی که امسال خون به چشم هواداران کرد با میرم نمیرم هاش یادش رفته بود کی و چه تیمی به اینجا رسوندش یادش رفت وقتی از اروپا دیپورت شد و جایگاهش در تیم ملی از دست رفته بود این گل محمدی بود که با تمان وجود شرایط رو براش فراهم کرد کسی که اون و سروش مدیون یحیی بودند چون هر چی دارند صدقه سری یحیی هست حالا معلوم شده زیر پای درویش دو زاری نشسته بودند تا با چند نفر بازیکن نمک نشناس دیگه زیر آب یحیی رو زدند و حتی از قبل هم جانشینش رو مشخص کرده بودند و در چند بازی آخر از قصد شل بازی کردند تا زیر آب یحیی رو بزنن یحیی هم چون موضوع رو فهمیده بود نیم فصل خودش کنار کشید تا بیشتر از این چهار تا .... بیشتر از این با پرسپولیس و هواداران پرسپولیس بازی نکنند نقش اول این توطئه رو درویش ، بیرانوند ، سروش رفیعی ، بادامکی و اون معاون درویش دلال که اون بازیکن رو بی اجازه یحیی آورد و چند نفر دیگه از بازیکنانی که زیر نظر یحیی به اینجا رسیده بودند و هر چه در زندگی‌شان دارند صدقه سری یحیی بوده ، چه زمونه نامردی ، حالا سالار علی دایی منتظر این فرد باشد
    • شمس IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
      پرسپولیس و بیرانوند متقابلا به همدیگه مدیون هستند. ولی به نظرم دین تیم پرسپولیس خیلی بیشتره یادتون نرفته که پرسپولیس ده سال بود رنگ جام را ندیده بود. سال آخر بیرانوند با دروازه بانی خوبش در تیم نفت به سرمربی گری منصوریان، جام رو از چنگ پرسپولیس درآورد. سال بعدش که خودش دروازه بان پرسپولیس شد قهرمان شدند. حالا پس از چند سال ای ی ی ی شه بگی یحیی قبولش کرد لطف کرد ولی خب هم تبم های دیگه می خواستنش هم پرسپولیس دروازبان بهتر نداشت.
  • ایران IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
    علی دایی چشمش به دست هیچ نامردی نیست علی دایی چشم و چراغ یه ملته اسطوره و افتخار همه ایرانه
    • بنده خدا IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
      نامردبیرانوندنیست. نامردکسای دیگه ای هستن ک داشتن ایرانو ب اشوب میکشیدن باحرفاو... من احترام زیادی قاعلم ب علی دایی ولی اوایل خوددایی مردموتشویق میکرد ب اشوب وتشویش زودخودشوکنارکشید لطفابدونیدچی حرف میزنیدودرست حرف بزنید
  • حیدر دهقان IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
    فقط این را بگویم که در سال ۱۹۹۱ میلادی یک ژاپنی پرسید کحایی هستی ؟ گفتم ایرانی، گفت ایران کجاست؟ واقعا ننی دانست ایران ! ولی به محضی که گفتم " علی دایی" از جا پرید و گفت " ها ایلان" علی دایی حالا فهمیدم کحایی هستی،
    • بهودا IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
      چه خوب فارسی حرف زده؟😀
  • ایران IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
    ایران جام رو میگیره شک نکنید
    • .. IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
      بله دیدم چه جامی گرفت ایران...
  • عبدالله IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
    شهریار ؟! چه حرف گنده. اینقد بیجا دایی رو بزرگش نکنید. آخه این عنوان اصلا مطابقت به ایشون نداره. حرف مفت نزنید.
    • تاشناس IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
      خخخخ پسر خوب تو عددی نیستی راجع به اسطوره فوتبال آسیا حرف بزنی
  • حسین IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
    دیگه علی دایی روخیلی بزرگ کردین انقد بزرگش کردین که دیگه کوچیک وبی ارزش شده
  • کرامت IR ۰۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
    سلام انشاالله شنبه جشن قهرمانی فوتبال
  • حاج مرتضی مداح همدانی IR ۰۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
    علی دایی برای فوتبال مملکت ما زحمت کشیده.یادم نمیره بازی با عراق باسرشکسته تاآخربازی کرد.زنده باشی
  • فرناز IR ۰۶:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
    علی. دایی عشق همه ی مردم ایران هست وخواهد بود
  • پیمان رضازاده IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
    آقا چرا واسه آقای گلی جام 1980 تنها نام چوی سون هو رو میارید. من پرسپولیسی ام اما آقای فریبا استقلالی. گرچه زمان جام ملتهای 1980 بازیکن پاس بودند. بهتاش فریبا هم در جام 1980 هفت گل زد. یکی به چین ، 4 تا به بنگلادش، دو تا هم به کره شمالی در دو بازی یکی مرحله گروهی، یکی بازی رده بندی.
  • اتناتا IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
    آنقدر ناراحتم نمی توانم چیزی بگم خدا ما را دوست نداره
  • نگین IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
    وقتی ایران ژاپن رو برد همه نمیدونستید چیکار کنید که حالا قسمت و سرنوشت همین بود نمیشه که تغییرش داد ددد....😶همین که تا اینجاشم اومدن خودش یه قهرمانی هستش🥺
  • عبدالله IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
    شهریار؟!!!!! اینقدر الکی لقب گنده ندید. شهریار کجا بود؟
  • مانی IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
    حالا حالا ها ول معطلیم مشکل ما این بود که قاعدی باید در تیم میبود ما الان برنده بودیم چون با فوتبال عربی آشنا تر از بقیه بود
  • ۹ IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
    دایی هیچی نیست،دارین تعریف میکنین نگین افتخار ملت ،من یکی از ملتم حوصله این آدم پوشالی رو ندارم،فقط منم منم داره،از داخل پوچ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی