شباهت عجیب ترکیب ایران با ژاپن مقابل قطر
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

نگاهی دوباره به فینال تورنمنت اردن در مهر ماه سال جاری  شباهت عجیبی بین ترکیب بازی آخر ایران در این جام ملت‌ها با ترکیب آن روز را مشخص می‌کند.

پس از انتشار ترکیب تیم ملی فوتبال کشورمان برای حضور در دیدار مرحله یک چهارم نهایی مقابل ژاپن، انتقادات زیادی نسبت به تصمیمات امیر قلعه نویی و ترکیب تیم ملی مطرح شد.

برخی از کارشناسان فوتبالی ترکیب تیم ایران مقابل ژاپن را دفاعی تلقی کرده و معتقد بودند بازی با دو هافبک دفاعی (عزت اللهی و ابراهیمی)تیم ملی کشورمان را در شرایطی قرار می‌دهد که به نظر می‌رسد از ابتدا برای گرفتن مساوی به میدان می‌رود.

اما در تاریخ بیست و پنجم مهرماه سال جاری(۳ ماه و ۲۲ روز پیش – ۱۱۲ روز قبل) تیم ملی فوتبال کشورمان در حالی در فینال تورنمنت اردن مقابل تیم ملی قطر (حریف حال حاضر کشورمان در مرحله نیمه نهایی) به زمین رفت که با ترکیب: «علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده، میلاد محمدی، مرتضی پورعلی گنجی، رامین رضاییان، سعید عزت اللهی، علیرضا جهانبخش، سامان قدوس، محمد محبی، سردار آزمون و مهدی طارمی» مقابل شاگردان کارلوس کی‌روش - سرمربی وقت تیم ملی قطر - صف‌آرایی کرد.

شباهت عجیب ترکیب ایران با ژاپن مقابل قطر
شباهت جالب ترکیب تیم ملی مقابل ژاپن و قطر در حدفاصل ۱۱۲ روز

همین ترکیب و تنها منهای مهدی طارمی و مرتضی پورعلی گنجی که امید ابراهیمی و حسین کنعانی‌زادگان به جای آنها در جمع ۱۱ نفره شاگردان قلعه نویی روبروی ژاپن قرار گرفتند با دو تغییر، دقیقاً همان ترکیب ۲۵ مهرماه تیم ملی مقابل قطر بود. با این توضیح که حسین کنعانی زدگان در همان دیدار فینال تورنمنت اردن نیز -پس از مصدومیت پورعلی گنجی- از دقیقه ۵۳ به میدان رفت و دو گل هم برای تیم ملی به ثمر رساند.

با توجه به پشت سر گذاشته شدن محرومیت مهدی طارمی و عملکرد مثبت کنعانی زادگان مقابل ژاپن (که یک پنالتی برای تیم ملی گرفت) باید دید آیا امیر قلعه نویی با ترکیب مصاف با ژاپن مقابل قطر در دیدار نیمه نهایی مقابل تیم میزبان به میدان خواهد رفت یا نه! یادآور می شود؛ مصاف تیم های ایران و قطر فردا چهارشنبه ۱۸ بهمن در ورزشگاه الثمامه دوحه آغاز می شود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۷
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • ... IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
    واقعا متاسفم برای شما ک از تیم ملی اون اینجوری عنایت میکنید
  • وهب IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
    انشاءالله ایران با داشتن چنین بازیکن های باغیرت و با شرفی پیروز میشه
  • ... IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
    روزبه چشمی یا بزارن میریم فینال😂
  • محسن IR ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
    این داور عرب معموریتش اینه که ایرانو از رقابت ها خارج کنه میگید نه خودتون فردا ببینید این خط اینم نشون داور کله تاسه عرب بدجوری به خون ایرانی تشنه است اونم از نوع کویتی
  • اشنا IR ۰۵:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
    بازی باقطربازیکنان واقای قلعه نوعی مراقب باشندقضیه اخراج پولادی دربازی باعراق درگذشته تکرارنشود!
  • مجتبی IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
    باید هرجوری شده قطر ببرند
  • مجتبی شهسواری IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
    دوستان عزیزمن ازاعراب بدم می ایدچنانچه درسایت گوگل شمادوستان عزیزم هم خوانده ام حضرت رسول اکرم وقبیله اش اصالتا ایرانی بوده اندواین اعراب بودند کا پیامبرعزیمان راسالهارنج دادندوفرزندان ایشان=>حضرت فاطمه وامیرالمومنین وخاندان بنی هاشم رادرکربلا وامامان بعدی ماراتا حضرت امام حسن عسکری رابارنج ومشقت یکی یکی به شهادت رساندندوحضرت محمدفرمودند؛عرب ازمن است ومن ازعرب نیستم=>عزت اعراب ازوجودمن ورسالت من است ومن ازاعراب هیچ عزت ودلخوشی ندارم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی