نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
اولدترافورد
منبع: The Sun
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

سرجیم رتکلیف قصد دارد ومبلی دیگری از اولدترافورد بسازد و برای مدرن کردن خانه منچستریونایتد دو گزینه روی میز دارد.

سر جیم رتکلیف می‌خواهد خانه منچستریونایتد را به «ومبلی شمال» تبدیل کند. یکی از بزرگترین وظایفی که مالک جدید منچستریونایتد با آن روبرو است، تغییر دادن شکل و شمایل اولدترافورد است. استادیوم معروف ۱۱۴ ساله که بزرگ‌ترین ورزشگاه فوتبال باشگاهی بریتانیا است، با سقفی که نشت می‌کند، فلزهای زنگ‌زده و در و دیوار کهنه و از مد افتاده، ده‌ها سال از استادیوم‌های بزرگترین رقبای یونایتد عقب‌تر است. رتکلیف وعده داده بود که ۲۳۷ میلیون پوند از سرمایه‌گذاری ۱.۳ میلیارد پوندی‌اش در یونایتد به استادیوم اختصاص داده شود.

آنها این گزینه را در اختیار دارند که اولدترافورد ۷۴۰۰۰ نفری را بازسازی کرده و با هزینه‌ای در حدود ۸۰۰ میلیون پوند گسترش دهند. اما گزینه هیجان‌انگیزتر و بسیار گران‌تر این است که یک استادیوم کاملاً جدید برای یونایتد ساخته شود. رتکلیف نمی‌خواهد یونایتد را جابه‌جا کند و به همین دلیل زمین‌های اطراف اولدترافورد را برای محل ساخت‌وساز جدید در نظر گرفته است. یعنی در واقع استادیوم بین خطوط راه آهنی که از کنار زمین فعلی و کانال بریج واتر می‌گذرد، قرار می‌گیرد.

طرح جدید و جذاب برای منچستریونایتد؛ اولدترافورد به ومبلی شمال تبدیل می‌شود!/ جاه‌طلبی مالک جدید شیاطین‌سرخ برای مدرن کردن استادیوم قدیمی و خاطره‌انگیز +عکس

رتکلیف امیدوار است استادیومی بسازد که بتواند رقیب استادیوم ملی فوتبال ۹۰۰۰۰ نفری ومبلی باشد. این استادیوم نمادین در شمال غربی لندن، برجسته‌ترین استادیوم این کشور است که میزبان تمام فینال‌های جام‌های مهم و بازی‌های بین‌المللی انگلیس است. همچنین صحنه فینال یورو ۲۰۲۰ بود و ژوئن امسال سومین فینال لیگ قهرمانان اروپا در ۱۳ سال گذشته را برگزار خواهد کرد. ومبلی برای رویدادهای مختلف دیگر نیز استفاده می‌شود، از جمله بوکس، NFL و کنسرت‌های بزرگ برای برخی از بزرگترین هنرمندان جهان. رتکلیف می‌خواهد چیزی مشابه را در زادگاهش منچستر داشته باشد. و حتی ممکن است تلاش کند و با دولت بریتانیا لابی کند تا به بودجه استادیوم جدید ۲ میلیارد پوندی کمک کند.

منچسترسیتی، آرسنال و تاتنهام همگی از استادیوم‌های جدید و چشمگیر خود بهره زیادی بردند، به طوری که خانه اسپرز به عنوان بهترین ورزشگاه مدرن در کشور شناخته می‌شود. لیورپول تصمیم گرفت در آنفیلد بماند، اما با ساخت جایگاه‌های جدید پیشرفت‌های زیادی کرد در حالی که چلسی همچنان مشتاق مدرن کردن استمفوردبریج یا ساختن یک زمین جدید است. وستهم در سال ۲۰۱۶ به ورزشگاه المپیک سابق نقل مکان کرد، در حالی که فصل ۲۰۲۴-۲۰۲۵ آخرین فصل اورتون در گودیسون پارک خواهد بود و آنها به براملی داک خواهند رفت.

بیشتر بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • محمد صادق🚩 IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
    منچستر هم یه زمانی عشق بود، الان شده مایه آبروریزی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی