نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
اگر ایران قهرمان می‌شد گناه کبیره اتفاق می‌افتاد/ در تعویض صددرصد غلط عمل کردیم/ قلعه‌نویی طارمی را از ترس رسانه‌ها بازی داد
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: با این مربیان و این فوتبال غیر استاندارد اگر تیم ملی ما قهرمان جام ملت‌های آسیا می‌شد «گناه کبیره» اتفاق می‌افتاد.

مسعود اقبالی، از مدرسان AFC و کارشناس فوتبال کشورمان در گفت‌وگو با خبرورزشی درباره دلایل حذف تیم ملی فوتبال کشورمان در یک قدمی فینال رقابت‌های جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا نکاتی را مطرح کرد.

* ما متاسفانه همیشه قبل از آن که به دنبال علت باشیم به دنبال معلول می‌گردیم. هیچ زمان بعد از چنین اتفاقاتی نمی‌رویم دنبال چراها بگردیم که علت باختمان چه بود. دنبال اصلاح کردن نیستیم و در جهت توسعه و پیشرفت حرکت نمی‌کنیم بلکه فقط به فکر امروزمان هستیم نه به فکر فردا.

* تیم ملی ما در ۱۲ دوره این مسابقات یا سوم شده یا چهارم یا اوت. به وضوح می‌توان دلایل این اتفاقات را پیدا کرد اما هیچکس به دنبال آنها نرفته است.

* دنیای فوتبال امروز یعنی پیشرفت. همه به دنبال جلو رفتن هستند. در کشورهای رو به پیشرفت می‌بینیم که به لحاظ تشکیلاتی، مالی، برنامه‌های توسعه یافته برای رسیدن به جایگاه بهتر و برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت و مسائلی از این دست همه برای رسیدن به نتایج بهتر همه چیز در اختیار فدراسیون فوتبالشان است و البته نتیجه آن را هم می‌بینیم.

* در همین دوره از مسابقات جام ملت‌های آسیا به وضوح دیدیم تیم‌هایی مانند تاجیکستان، ازبکستان، تایلند، اردن و نمونه‌هایی از این دست چطور با رسیدن به استانداردهای مطلوب خودشان را در مسیر پیشرفت قرار داده‌اند. هرچند که بخشی از این پیشرفت داشتن استعداد است که آن هم کم کم ایجاد می شود.

* فوتبال دنیا بر اساس استاندارد و کار با تیم‌های پایه پیشرفت می‌کند. امروزه در تیم‌های ملی اسپانیا و آلمان فوتبالیست‌های ۱۷ یا ۱۸ ساله حضور دارند که این مشخص می‌کند مدارس فوتبال به قاعده هرم توجه ویژه‌ای دارند. مادامی که شما قاعده هرم را درست نکرده‌اید هرگز نمی‌توانید در راس هرم از وجود بازیکنان برجسته استفاده کنید.

* علت اینکه بازیکنان ما در بحث تکنیکی و تاکتیکی ضعیف عمل می‌کنند نداشتن آموزش‌های دقیق و درست فوتبالی در سطح پایه است. متاسفانه بارها شاهد بودیم بازیکنان ما از زدن توپ به صورت دقیق درون چهارچوب عاجز بودند و یا در بحث دفاعی دچار مشکل بودیم که این قضیه از عمده مسائل اصلی تیم ملی ما در این تورنمنت بود.

* گل اکرم عفیف را ببینید. اکرم عفیف یک بازیکن راست پاست. وقتی توپ را روی پای راستش می‌آورد مدافع باید پای راست او را ببندد، این یعنی شعور یک مدافع اما در این تورنمنت ما بارها دیدیم که در دفاع تمرکز نداریم و علتش همان موضوع نداشتن استانداردهای فوتبالی است.

* در خط میانی در دیدار با ژاپن با دویدن بی‌امان توانستیم نقطه قوت این تیم را از بین ببریم. این اتفاق خوبی بود که ارتباط خط حمله و هافبک ژاپن را از بین بردیم اما در دیدار با تیم قطر بلافاصله بعد از زدن گل تصور کردیم که آن‌ها عقب‌نشینی می‌کنند و این برعکس آن چیزی بود که ما انتظار داشتیم.

* پس از به ثمر رسیدن گل سردار آزمون ما در تیم ملی دچار نوعی آنارشیسم شدیم. هرج و مرج تکنیکی و تاکتیکی در کل تیم دیده می‌شد. ما فکر کردیم که آنها دیگر باخته‌اند و کار را تمام کرده‌ایم و همین به ما ضربه زد.

*ما در نیمه اول یک بازی پایاپای و تقریبا برابر را مقابل قطر برگزار کردیم با این تفاوت که به خاطر نداشتن همان استانداردها در زدن ضربات نهایی به خواسته مان نرسیدیم، چون نقص داشتیم.

* نمی‌دانم در رختکن چه اتفاقی رخ داد اما بر طبق آمار ما نیمه دوم تیم برتر بودیم اما باز هم در زدن ضربات نهایی دقت عمل و استاندارد کامل را نداشتیم که این برمی‌گردد به همان موضوع عدم آموزش آکادمیک و اصولی فوتبالیست‌های ما.

اگر ایران قهرمان می‌شد گناه کبیره اتفاق می‌افتاد/ در تعویض صددرصد غلط عمل کردیم/ قلعه‌نویی طارمی را از ترس رسانه‌ها بازی داد

* ما در تعویض‌هایمان هم کارهای غیر اصولی انجام دادیم. وقتی اسدی و مغانلو با آن قد و قامت بلند را به زمین می‌آوریم بعد رامین رضاییان که تنها کسی بود که می‌توانست در نفوذها و در حال حرکت روی محوطه سانتر کند، بیرون می کشیم صددرصد غلط عمل کرده ایم.

* باعث تعجب است با قدرت خوب سرزنی مدافعان تیم قطر چرا قایدی و قلی‌زاده که تکنیکی هستند را به میدان نفرستادیم و برعکس دو بازیکن قد بلند را بردیم که مهارتی روی زمین ندارند! در حالی که رامین را بیرون بردیم.

* وجود مشکلات عدیده در کادر فنی و اشتباهات در بحث تعویض‌ها مشخص می‌کند تیم مربیگری ما یک تیم کامل و حرفه‌ای نبود. در این جمع مربیانی را می‌دیدیم که اصلاً یک روز هم مربیگری نکرده‌اند. فقط صرف اینکه تعدادی از آنها چند کلمه خارجی فوتبالی بلدند به عنوان مربی تیم ملی مطرح شدند. این‌ها همه باعث شد ما در بحث مربیگری واقعاً شرایط بدی را تجربه کنیم.

* تیم ملی ما در حال حاضر شاید ۵۰ درصد استاندارد مطلوب جهانی را داشته باشد اما برای به دست آوردن ۵۰ درصد بقیه باید حداقل ۱۰ سال کار کنیم. کشور قطر با مدیریت صحیح و سازمان فوتبالی خوبی که دارد توانست ظرف این چند سال، همزمان با میزبانی جام جهانی و جام ملت‌های آسیا قهرمان دوره قبل شود و حالا دوباره به فینال برسد. کشور قطر تا ۳۰ سال پیش یک بیابان بیشتر نبود.

* من خودم سال ۵۲ که به قطر رفتم تا یک بازی آنجا انجام بدهیم این را به وضوح دیدم اما امروز از تماشای وضعیت کشور قطر، عربستان، امارات و سایر کشورهای حوزه خلیج فارس لذت می‌بریم. با وجود هزینه وقت و پولی که کشورهای حوزه خلیج فارس برای فوتبال انجام می‌دهند اگر تیم ما قهرمان جام ملت‌ها می‌شد «گناه کبیره» اتفاق می‌افتاد.

* ما در بحث فوتبال اینقدر می‌خواهیم از این ورزش استفاده‌های سیاسی کنیم که بعد از برد مقابل ژاپن مقامات برای تیم ملی تبریک می‌فرستند، در حالی که هنوز اتفاقی نیفتاده بود. قبول دارم که فوتبال و سیاست با هم عجین شده‌اند ولی خوشبختانه یا بدبختانه ما در این زمینه بیش از حد بدنبال سوءاستفاده ابزاری از فوتبال هستیم ولی از سوی دیگر هیچ تلاشی هم برای پیشرفتش نمی‌کنیم.

اگر ایران قهرمان می‌شد گناه کبیره اتفاق می‌افتاد/ در تعویض صددرصد غلط عمل کردیم/ قلعه‌نویی طارمی را از ترس رسانه‌ها بازی داد

* اگر من جای امیر قلعه نویی بودم اصلاً مهدی طارمی را در این بازی از ابتدا به میدان نمی‌فرستادم. او امروز در پرتغال یک فوتبالیست بزرگ است اما در تیم ملی ایران اینطور نیست. چه ایرادی داشت آزمون که در بازی قبل به تنهایی خط حمله تیم ملی را راه انداخته بود باز هم در همان پست بازی می‌کرد و قدوس را پشت سرش می‌گذاشتیم. نهایتاً مهدی طارمی را در نیمه دوم به میدان می‌بردیم.

* مطمئنم امیر قلعه نویی برای اینکه مقابل رسانه‌ها قرار نگیرد مهدی طارمی را از ابتدا کنار آزمون به میدان فرستاد در حالی که می‌توانست با آرایش بازی قبلی تیم را به میدان بفرستد. تغییر آرایش بازی قبل روحیه بازیکنان تیم را هم از بین برد.

* هر چقدر ما آنالیز غلطی از تیم قطر داشتیم آنها آنالیز دقیقی از تک تک نفرات ما به دست آورده بودند و نمونه‌اش این بود که ما در طول مسابقه دو یا سه بار بیشتر اسم مهدی طارمی را نشنیدیم. این یعنی آنالیز درست! آن وقت آن‌هایی که کنار قلعه‌نویی هستند از فوتبال فقط کلمات قلمبه سلمبه یاد گرفته‌اند و چون امیر قلعه نویی خودش اطلاعات لازم از فوتبال روز را ندارد به محض اینکه یک نفر چند کلمه از این اصطلاحات فوتبالی زیر گوشش می گوید فکر می کند خیلی فوتبال می فهمد در حالی که این قبیل افراد هیچ چیز از فوتبال نمی‌دانند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۹۶
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۲۴
  • آریا IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
    آقایون فدارسیون و وزیر ورزش قهرمان که نشدید حداقل مربی مثل فابیو کاپلو فرانک رایکارد یا لیپی بیان برای آموزش سرمربی ایران شن این کارو حداقل انجام بدین
    • آن ها هم بدون دروازه بان نیستند IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
      آقای قلعه نویی، صرف شوت کردن الکی به سمت دروازه ی حریف ، هجومی بازی کردن نیست حتی اگر در چارچوب هم بزنی، آن ها هم دروازه بان و دفاع دارند و توپ را می توانند بگیرند. باید با برنامه بری جلو. ما فقط توپ ها را بی هدف می انداختیم تو زمین حریف بدون اینکه کسی اون جا باشه، خب معلومه که چند تا هم به دروازه بان اون ها می رسه و در آمار آخر بازی شوت در چارچوب حساب میشه ولی دروازه بان آن ها هم راحت توپ را میگیره و ما فقط آمارسازی می کنیم. شما 12 گل زدی ، دور قبل هم 12 گل زدیم، تازه شما بازیکن های آماده تری داشتی. سیستم تهاجمی که بی هدف شوت بزنی ولی گل نزنی آخرش هم حذف میشی، این ها بدشانسی نیست، خودت را باید اصلاح کنی.
    • PEJMAN IR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
      خدایی این مصاحبه ها اصلا درست نیست و خدا رو خوش نمیاد..اوج بی ادبی و بی شرفی هستش که الان که تیم حذف شده با این کلمات بازی کنین و مردم رو به جون کادر و بازیکنای تیم ملی بندازین..راضی نیستم ازتون
    • نه به تهمت IR ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
      کیروش از همه بهتر بود آمار گل بهتری هم داشت بزنید آمار دور های مختلف رو ببینید . شما به خاطر باخت غیرفوتبال به انگلیس دارید بی احترامی میکنید
    • سامان IR ۰۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
      از بی لیاقت ترین فدراسیون و بی دانش ترین مربی دنیا چه انتظاری داشتین
    • علی IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
      مشکل ما در فوتبال الان اینه که در مقابل تیمهای عربی بازیکنان انگار دچار یک مشکل روحی روانی میشن و یه جورایی احساس حقارت می کنند چه در سطح ملی چه باشگاهی
  • پرهام IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
    تیم ایران خیلی وقت قبل باخته بود چون چند تا بازیکن جوان تر دعوت نشد و ترکیب تیم کاملا مسن بود و سرعت کافی نداشت و در صد حمله راحت گل می خورد با تعویض طارمی نهایت مغانلو جاش می آمد و این هیچ مشکلی را حل نمی کرد تاکتیک مربی اشتباه بوده و بازیکنان همه کند بودن و این عامل باخت است
    • سکوت طلاست IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
      باز دوباره این اظهار نظر کرد :(
    • ‌پرهام IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
      فعلا سکوت برای تو خیلی طلاست ‌زیاد گندش در نیاد
    • کمال IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
      یعنی در نهایت قلعه نویی مقصره و باید برود چون حسی بهم میگه تو مقدماتی جام جهانی به مشکل خواهیم خورد
  • وطنم IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
    تموم حرفاش حققققق بود . به جا تو سری زدن یه حالی به فکر شته باپشیم . البته با رییس فدراسیونی که ته تهش واسه شام شبش برنامه داره انتظارات چندانی نمیره. حیف این نسل خوب ... کاش حد اقل نایب قهرمان میشدیم . طارمی قبل جامش جهانی گف با این وضع فدراسیون باید دعا کنیم خود بازیکنا واقا خستن از وضعیت فدراسیون . این همه استعداد و حیف که فدراسیون چشمش به پوله . تا اینجا هم که نتیجه گرفتیم به صدقه سری بازیکنای باغیرتمون بود
  • علی IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
    همه میدونن منظورت کیه... لورن بلان وطن...
  • رمضانی IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
    وای که چقدر کارشناسان درپیتی و سطحی نگر داریم اگه تاجیکستان و ازبکستان و اردن علمی و رو به پیشرفت هستند حذف زود هنگام عربستان و ژاپن و کره و استرالیا چگونه توجیه می فرمایید؟ اگه ده نفره تیرک بازیکن ایران به گل تبدیل می شد الان ی مثنوی تعریف و تمجید از عملکرد امیرخان نمی کردید ؟ همچنانکه بعد بازی ژاپن داشتیم
    • محمدی IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
      فوتبال اگر و مگر نداره باختیم تموم شد رفت مربیان هم نمره قبولی نگرفتن کسی نمره قبولی میگیره که تیم رو قهرمان کنه همین البته من از اول هم گفتم مربیان ایرانی چه گل محمدی چه قلعه نویی یه ذره دانش اسکوچیچ رو هم ندارن با اسکوچیچ سه بار پشت سر هم عراق رو بردیم بحرین رو تو زمین خودش 3گل زدیم امارات رو تو زمین خودش 2 گل زدیم به سوریه 3 گل زدیم ولی پاداشش اخراج بود متاسفانه اگه اسکوچیچ بود مطمئنا تیم رو جوون می‌کرد نتیجه هم میگرفت
    • ستار zz IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
      از این تیم هایی که شما گفتین هیچ کدام مثل ایران که این دوره بازیکن خوب در اختیار نداشتن. ما اگر این همه بازیکن خوب نداشتیم از باخت ناراحت نبودیم .
    • پسرفت IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
      قطر هم شوت زد که دفاع ایران روی خط دروازه توپ رو برگردوند. فغانی هم گفته که پنالتی نباید برای ایران گرفته می شد. اون وقت نتیجه میشد 4-1 به نفع قطر . درود بر آقای قلعه نویی که با سیستم تهاجمی اش دقیقا همان تعداد گل سال 2019 رو زد و از طرفی بیشتر هم گل خورد. من کاری به اسم مربی ندارم، ولی چرا باید پسرفت کنیم؟
    • محمد IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
      تجربت پایین است
    • اس اس IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
      دوست عزیز این ژاپن و کره را مانده بود تیم های محلات بزنند.. عزیز تا امثال جهانبخش.. طارمی.. انصاری فرد. حاج صفی. عنعانی زادگان. خلیل زاده. بیرانوندو... باشند بخدا تیم ملی ده ها سال دیگه هم جام نمی گیره.. بابا داخل لیگ ایران بخدا بهترین های آسیا توپ می زنند اگه لیست عوض بشه اونوقت امثال تیم های قطر جلوی ایران وحشت خواهند کرد عزیز
    • هوشنگ ثروتی IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
      این امیر خان دیگر باید با این تعویض های خیلی دره بیتی باید برود به تاریخ بپیوند
    • علی IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
      ببین ماه رمضون برو بکارت برس بذار کارشناسها نظر بدن
  • حسین IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
    جالب اینجا است که هادی شکوری در فوتبال برتر گفت که نباید ترکیب عوض شود و علنا گفت که مهدی طارمی باید بازی را از روی نیمکت شروع کند ولی کو گوش شنوا؟
    • امیر IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
      اگر طارمی نیمکت نشین می شد و تیم ملی باخت می داد،نمی گفتید چرا طارمی اسراحت داشته به بازی نیاورد،حرف زدن خیلی راحت،انهایی که تو کشورمون فوتبال نیستن ادای کارشناسان درمیاره
  • بابک IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
    نه شما دارید اصلا یک روز مربیگری. کردی ببینی مربیگری یعنی چه رفتی تو کلاس درس دادی فکر کردی. کسی هستی ؟
    • Ali FR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
      اونی که بویینگ ۷۴۷ را میسازد حتما خلبانی هم نباید بلد باشه. کارشناس آنالیز می‌کنه....قرار نیست بیاد مربی بشه یا گل بزنه...اما یک مربی ، یک بازیکن باید در کنارش یک آنالیزور قوی داشته باشد....البته ما یک هواپیما آدم فرستادیم قطر بچرند که هیچکدوم اینکاره نبودند....
  • نسل نفرین شده کیروش IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
    آقای اقبالی هم از دسته افرادی بودند که شانس کره و ژاپن را برای قهرمانی بیشتر می دانستند و برای ایران شانسی حتی در نیمه نهایی هم نمی دیدند ، با این وجود حرفشان در مورد کمکها و دستیاران قلعه نویی کاملا درست است و همینطور بازی دادن مهدی طارمی در نیمه اول که واقعا غلط بود و امیر نمی بایست به تیم برنده دست میزد
    • وطنم IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
      نکه ایرانو دست کم گرفتنو پشت تیم ملی نبودن واقا راس میگی . ولی اینم در نظر بگیر که کسی فک نمیکرد که عربستان و ژاپن زود از جام برن . کسی روحشم خبردال نبود اردن میره فینال . این جام واقا جام شگفتی ها شد . و به نطر من تمام عربی بودنش برام اذیت کنندس
  • فرامرز US ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
    مهدی طارمی زمانی بازیش به چشم می آید که مانند پورتو در میانه زمین توپ را در اختیار داشته باشیم و با پاس های زیاد تغذیه اش کنیم زمانی که تاکتیک قلعه نویی روی ارسال هاست خواهی نخواهی هافبک در تیم حذف می شود وقتی هافبک حذف می گردد دیگر بودن طارمی در فوتبال بکش زیرش قلعه نویی بی معنی ست به همین دلیل هم وجود در ارنج اصلی قائدی و قلی زاده در این نوع فوتبال توجیه ناپذیر است . به بازیکن نباید گیر داد چرا بد ظاهر شدی بازیکن در خدمت تاکتیکی ست که مربی اتخاذ می نماید یعنی اگر تاکتیک به استایل بازیکن بخورد وجودش مثبت است اگر نخورد نه روی این اصل طارمی در این تاکتیک نمی توانست خودش را نشان بدهد
  • حسین تقی پور IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
    والا من نزدیک به چهل سال هست که فوتبال تماشا می کنم ویک روز هم مربیگری نکرده ام،، ولی دیروز من اگر ترکیب رومیچیدم وتیم رو کوچ میکردم به احتمال 90 درصد بازی رو با اختلاف ازقطر می‌بردیم، بااینکه یک استقلالیم متاسفم مسابقه تیمی رو مشاهده میکنم که سرمربی ازمن هم عقب تراست
  • ایران IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
    تحلیل خوبی بود. ما فرهنگمون مشکل داره، تا وقتی از این جمله ها استفاده میکنیم شاهد موفقیت و توسعه پایدار نخواهیم بود. 1_هیچی از ارزشهامون کم نمیشه. 2_ شانس با ما یار نبود.3_ نشد که بشه. 4_خدا نخواست. 5_ ایشالا دفعه بعد. 5_حتما حکمتی داشت با یه برد میریم اوج آسمان با یه باخت قعر دریا بعد از هر باخت به جای ریشه یابی ماست مالی میکنیم میره
  • ساقی IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
    ارنج اشتباه بود تعویضها بدتر
  • محمد IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
    جو ورزشگاه و انرژی که قطریها میدانن تاثیر زیادی در انرژی تیم قطر داشت این یک قانون طبیعت است اما این توجیهی برای اشتباهات کادر فنی برای فوتبال بکش زیرش و بازی ندادن به قائدی و قلی زاده نیست.
    • خشایار IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
      والا شما کارشناس میرفتید قبل از بازیها اینا را میگفتید درخت که زمین افتاد تبرزین زیاد میشه بنظرم وهمه از سوراخ موش بیرون امدن وکارشناسی میکنن اتفاقا امیرخان خیلی هم خوب کار کرد تیمش تیم داغون بعداز جام جهانی تحویل گرفت ورفت نیمه نهایی کیروش که ده سال همه چی دستش بود چیکار کرد یا سالیان قبل چی که کلی ایران ستاره داشت مطمین بودیم اگر تیم میزبان مقابلمان نبود حتما فینال میرفتیم عربها از تمام امکانات ورزشگاه برعلیه بازیکنان استفاده کرد خود شما داخل زمین بودی اقای اقبالی اصلا تمرکز داشتی گل سوم که افساید بود بعدشم عربها هم اب هم غذای تیم مقابل را مسموم میکنن سابقه دارن باید به امیرخان حق داد وفرصت دیگه نبینم برعلیه ژنرال حرفی بزنی
  • عماد US ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
    مهدی طارمی شرایطش مثل آخرای فوتبال علی دایی شده, با این تفاوت که علی دایی ۴۰ سالش بود مهدی طارمی ۳۰ سالش تا موقعی که ریشه بازیکن سالاری خشکانده نشه در تیم امکان نداره که نتیجه بگیریم. بازیکن سالاری را از همون پنالتی مقابل ژاپن میشه دید. در حالی که پنالتی زن اول تیم از قبل معین شده بود که سامان قدوس باشه اما ناگهان جهانبخش اومد پشت توپ قرار گرفت. جالب اینجاست که هیچکس هم به این موضوع اشاره نکرد
  • علی IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
    بازی با سوریه ده نفره با قطر ده نفره واخراجی اینا همه پیام هست
  • زیگزاگ IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
    بالاخره یه نفر شهامت داشت حقیقت رو به مردم بگه. بنظرتون الهویی کجای فوتباله که مربی تیم ملی بشه؟ بقیه مربیان که قرار بود به قلعه نوعی کمک کنند چه سابقه ی موفقی در مربیگری دارند؟ یه مربی خارجی داشتند که اونهم احتمالا در این فضا حل شده بود.
  • ج IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
    برد تیم قطر تا حدود زیادی برمیگرد به هوش بالای مربی اش. بود دست تیم ماراخوانده بود. قلعه نویی واقعان تنوع تاکتیکی ندارد. اگر باهوش بود طارمی را نباید از اول بازیش میداد ونوع تاکتیکش را در نیمه دوم عوض میکرد. با سه چهار بازیکن تعویضی.
  • محسن زرینی IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
    اگر طارمی رو از اول بازی نمی‌داد و ایران میباخت همین آدمها می‌گفتند کدوم آدم عاقلی طارمی رو از نیمه دوم می‌فرسته زمین
  • موث IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
    هرچی‌بچه‌پولداره‌توتیمه‌ملیه‌ی‌استعداداز‌بچهای‌فقیرنداریم‌
  • استقلالی سربلند تاج قهرمان دوستاره IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    تمام حرفاتون درست بود مسعود خان ..با اینکه ما استقلالی‌ها به قلعه نویی احترام می‌گذاریم ولی باید قبول کرد از دانش روز مربیگری فوتبال جهان خیلی عقب هست .. اون چند نفری هم که کنار خودش داشت چیزی از مربیگری مدرن نمی‌فهمیدن و اگر هم چیزکی بلد بودن جرات گفتنش به جناب ژنرال نداشتند.. اینا برای فوتبال ملی ما فاجعه ست نه اشکال و ایراد..دیگه باید از این افکار سنتی و دورهمی کاملا بگذریم و افراد توانا و متخصص و با دانش روز بر مسند کار باشند.. خصوصا تیم ملی که ویترین و عصاره فوتبال مون هست.. رفیق بازی و کینه ورزی اینجا جایی ندارد چون پای آبروی یک کشور وسطه..به هر حال برای بار هزارم میگیم تا زیر ساخت هامون و امکانات مون درست نشه پایه هامون درست نمیشه و تا پایه مون درست نشه امکان نداره بزرگسالان مون موفقیت بدست بیاره..البته تمام اینها وقتی بدست میاد که ورزش فوتبال دست مدیران فوتبالی و متخصص باشه نه اینکه نامدیران سیاسی و بی سواد در راس باشند..
  • محمد IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    طرف میگه قطر به خاطر سرمایه گذاری رسیده فینال بعد هم میگه امارات و عربستان هم کلی سرمایه گذاری کردند... حرفهات متناقضه آقای کارشناس....
  • علی حیدری IR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    زمانی که ما در تیم ملی ایران لژیونر های خارجی داریم استفاده ازمربی ایرانی کاملا غلط هست.چون هیچ جایگاهی در بین تیم ندارد ومحکوم به سکوت هست وبازیکن ها خودشان تصمیم گیرنده هستند.وهمچنین هیچ برنامه ای ندارد آقای قلعه نویی عزیزونسل جدید قربانی نسل مسن ها خواهد شد.
  • احمد IR ۰۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    آقای قلعه نوعی در این بازی ها اگر از آقای قلی زاده بازیکن تکنیکی و بازی ساز خوب و از آقای قائدی سرعتی استفاده کامل می کرد ما نتایج خیلی خوبی می گرفتیم بجای آقایان حاج صفی، طارمی و رضاییان
  • محمدرضا IR ۰۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    هیچ وقت تا این سیستم هست انتظار قهرمانی رو نداشته باشید چند سال گذشت ۵۰ سال
  • کامران IR ۰۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    ما به قلعه نویی و تفکراتش باختیم.به تعویص های اشتباه به ترکیب اشتباه به تاکتیک و استراتژی اشتباه.با تاکتیک بکش زیرش علی اصغری نمیشه قهرمان شد.ما تو بازی با قطر جلوی مدافعان بلند قطری داشتیم بازی مستقیم و بلند انجام میدادیم و این یعنی خودکشی.قطر راحت مارو مهار کرد و رفت فینال.ما اگه بازی رو میاوردیم روی زمین قطعا برنده بازی بودیم.ما ترابی قایدی قلی زاده رو داشتیم که هر یکیشون فوق العاده بودن و به راحتی میتونستن دفاع قطر رو بشکنن و باز کنن.حیف حیف و حیف‌.حالا بحث زیرساخت و امکانات و....جداست اما ما این جام رو فقط به تاکتبک های اشتباه و نبود یک سرمربی به روز باختیم.قلعه نویی با ترکیب و تاکتیک اشتباه بازی رو شروع کرد و اینو تا انتها ادامه داد.حتی متوجه نشد که روند بازی رو تغییر بده.ما به تیمی باختیم که تو تورنومنت اردن ۴ تا بهش زده بودیم.ما از قطر بهتر و برتر بودیم ولی تیم بدون استراتژی درست و بدون مهره هایی مثل ترابی و قایدی و قلی زاده خلع سلاح بود.ما وینگر چپمون طارمی بود یعنی مهاجم نوک!!اسدی و مغانلو رو آوردیم تو زمین بعد رامین رو کشیدیم بیرون!!!بازی بلند جلو قطر با مدافعان بلند!!
  • فردین قاسمی IR ۰۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    من استقلالی هستم ولی همیشه حق گفتم تو این بازی امیر اول ترکیب بد چیده بود ابراهیمی لازم نبود بازی کنه یا قلی زاده یا قائدی باید بازی میکردن قطر مثل سگ میترسیدن ولی این کارشناسی که اینو گفته خدا وکیلی چرت پرت خالی تو روزی که خوب نبودیم هم باید با اختلاف سه گل قطر رو می‌بردیم روی اتفاقات توپ های قطر گل شدن جز گل عفیف که روی نبوغ بود کدومش رو ی تاکتیک بود کل اول هم که قبلش خطا بود نگرفت بیخودی نیاید بگید گناه کبیره بود قهرمان می‌شدیم خدا وکیلی گناه کبیره در کبیره اگه قطر قهرمان بشه نه ایران
  • هویج IR ۰۴:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    اقایون داداشام بیخیال باخت، سر آقای تاج سلامت، بزارید ۲۵۰ میلیارد جایزه ایی که برده رو وقف امور خیریه کنه، مهم اینه۱😉
  • رامین IR ۰۷:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    احساسی عمل کردن نتیجه ش میشه این درس عبرت چهار سال قبل بازی ژاپن نحوه رفتار با داور هنوز هم به شکل دیگه هست سرمربی وقتی می بینه بازیکنی آماده نیست موقعیت خراب می‌کنه تعویض کن بدن بازیکنان خالی کرده بود مهاجم حریف تو نقطه پنالتی تنها با فاصله سه چهار متر یعنی دفاع نداریم
  • ج IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    کسی که فوتبال بازی کرده ودیده دراین چند ماه اخیر طارمی در پورتور افت زیادی کرده ودراین چند بازی اخیر تیم ملی طارمی را دیدیم واقعان افت کرده . طارمی زمانی مثل محبی دونده. پر هیجان وخطرناک بود. ولی الان چیزیی ازش نمی بینیم
  • فخرالدین IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    از وقتی یادم میاد همین آش و همین کاسه به نظرم هر چند سخته ولی بیخیال فوتبال بشم بهتر از سالها انتظار و دوباره و سه باره و...n باره اعصاب خوردیه. به پیر به پیغمبر قلعه نویی دورانش خیلی وقت پیش تمام شده از فوتبال روز دنیا به والله اندازه همین مردم فوتبالدوست که از تلویزیون بازیهارو میبینن هم بارش نیست یعنی خدا شاهده یه بچه هم می‌دونه ترکیب برنده رو نباید دست بزنی ولی این نفهمید. طارمی می‌نشست بیرون گریه میکرد بقرآن تاثیرش بیشتر بود. خدایا کمک کن دیگه اشتباه نکنم و پیگیر فوتبال مهندسی و مافیایی کشورمون نشم چون بغیر از اعصاب خوردی چیزی نداشته برام. یا حق گروهبان قند علی
  • من ایرانی IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    ایران برا ما برنده‌س واقعن توقع دارید با این عربا گاوشیرده ها که همه‌چیز علیه ایران بود ایران بره فینال مگه پخن عربا با این همه پول ایران قهرمان کافا قهرمان تورنمنت اردن قطر وله می کنه جریت دارن بیان ایران مسابقه بدن امکانات عربا رو بدید ایران ببینید چطور سوراخ سوراخ میشن عرب اسمع دوتا داور عرب آورد تا دوتاتیم عربی رو ببرن فینال تمام عربی تمام لجن
    • مصیب IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
      خوب بهشون بدن ایران بیشتر منابع داره یا اونا ما بیشتر دزد داریم
  • حق IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    باید قلعه نویی به جا گذاشتن دفاع های ... یه فکری باید به حال عفیف و معز میکرد تا انقد نرن جلو . تاکتیک قطر این بود که واسته به ضد حمله . توپ برسه به عفیف و معز . بدوعن و گلل . اینو همه میدونن جز سرمربی . ددما کسایی که میگین کیروش خیلیی خوبه کیروش امارش بهتره . کیروش ۸ سااال سرمربی شد این شددد . تموم جوونامونو سنشونو بالا برد و هبچ نتیجه ای نگرف . فقط میگف واستم به ضد حمله . گند زد تو فوتبال ایرانی .اسکوچیچ و برانکو این همه جوون اوردنو کیروش همشونو پیر کرد . الان نسل خوبمون کو ؟ تا ۴ سال دیه همشون میرن کههه
  • یوسف IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    دوستان اصلا ناراحتی نداره از سر مربی ک فقط تاکتیک اوت دستی و ارسال از دفاع در محوطه حریف رو داره چ انتظاری میشه داشت.خبر ورزشی چرا ب بازیکنا گیر دادی عمو وقتی سرمربی تاکتیکی اتخاذ کنه ک بازیکن فقط چشش ب هوا باشه همین میشه..بازیکنان هیچ گناهی ندارن.پس یکم منطقی بنویسید لطفا.
  • غریبوند IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    بابا ۵محاجم رونیمکت طارمی بکش بیرو ن اسدی غلی مقانلو ترابی غایدی ببرزمین ابراهمی بکش بیرون آرسایوسفی چشمی ببرزمین ترسو
  • محب IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    از وقتی تو مملکت هرچی کوتوله جسمی و فکری و عقلی و سوادی !!!!! شد خااااااان و بزرگ و همه کاره !!!! نباید بیشتر ازین توقع می‌داشتیم
  • مهدی IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    خوب گفتی ولی یه مقدر مشخصه از روی عناد ودشمنی نسبت به ژنرال بیان کردی
  • مهدی IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    خواهشادعوا نکنید.مربی که افتخارهم کلام شدن،عکس انداختن باشخصیتهای سطح اول وسابقه درکشور به یدک میکشه !ازاین بهتر نتیجه نمیگیره
  • علی IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    متاسفانه بازیکنان ما علم بیو مکانیک ورزشی رو ندارند..ازبازیکنی که هنوز نمیدونه به کدام نقطه توپ وبا کدام قسمت پا ضربه بزنه و توپ چه نوع حرکتی را انجام میده بیشتر از این انتظار نمیره..پاسهای افتضاح.سر به هوا بودن موقع ضربه به توپ .و ضربات ضعیف در حالت ایستاده و چرخشها...که علت همه اینها نداشتن مربیان آشنا به علم بیومکانیک در سطوح اولیه مدارس فوتبال ما هست..برای اینکار نیاز به یک اراده ملی و استفاده از اساتید دانشگاهی در تمام مدارس فوتبال هست.
  • تاری IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    اگر قلعه نوعی انتخاب نمیشد و نکونام مربی میشد و کریم باقری مدیر تیم ملت دعا نمی کردند که ایران قهرمان نشه انتخاب خوب احساس قهرمانی از اول بازی کلید می خورد برای کل ملت و احساس قشنگ منجر . به تنفر تاج و قلعه نوعی هزینه نمیشد انتخاب درست قهرمانی می آورد نه با دل ناپاک
  • اصغر IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    قلعه خودشو زیر سایه چند بازی کن میدید ونتونست مربی‌گری کنه نیمه دوم باید بازیکنان ضعیف عوض میشدن رامین شجاع حاجسفی قدوس طارمی واقعن افتضاح بودن حتی بیرو
    • ا IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
      اصلا بی نظمی در نیمکت هم بیداد میکرد قلعه نه استراتژی داشت نه مدیریتا
  • پیمان NL ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    برای بازی با قطر بازیکن تکنیکی لازم بود نه زیر توپ زن مثل رامین رضاییان که حتی موقع شوت زدن نگاه نمیکرد کجا میزنه چشم بسته چرا قلیزاده رو نیاورد چرا قائدی ونیاورد باید رامین رضائیان و قدوس از دقیقه ۶۰ تعویض میشدن با اینکه از قلعه نوعی خوشم میاد ولی ضعف کادر فنی واقعا واضح بود
  • خبردرمانی IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    کار به اسم و رسم افراد ندارم...تیم ما تو این تورنمنت یکی در میون خوب بود...یبازی خوب یه بازی بد...مشکل از بازی با سوریه شروع شد...نمیدونم چی بود! مناسبات سیاسی بود یا واقعا سوریه انقدر قوی بود که تیم مارو به ۱۲۰ دقیقه و بعدش پنالتی بکشونه!! البته از بازیکنا چه انتظاری دارید وقتی هنوز پاداش جام جهانی رو نگرفتن‌....پاداش فیفا روهم که فدراسیون برداشت کرد...این وسط فقط قول یه حواله دادن..‌بعدش زدن زیرش...بازیکن هم واقعا نمیدونه چکار کنه این وسط...بجنگه محکوم میشه به بازیکن حکومتی...باتمام وجود بازی نکنه میشه خرابکار،ضد انق.... تا وقتی هر دولتی میاد میخاد موفقیت رو به نام خودش بزنه...اوضاع همینه...
  • سینا IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    حرفای آقای اقبالی کاملا درسته. خصوصا در مورد تعویض‌ها و نیاوردن قائدی
  • ع ق QA ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    درست می گه طارمی را بازی دادند ولی ظاهراً دستور پاس دادن بهش نبود تا او را تخریب کنند
  • ابراهیم IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    آقای محترم خیلی بی انصافی که اینقدر انتقاد میکنی چرا وقتی ژاپن را تیم ملی برد منتقد نبودی. کادر فنی سنگ تموم گذاشت الان جای انتقاد نیست باید کمک کادر فنی کنید تا اماده شه برای مقدماتی جام جهانی شما سواد فوتبالی ندارید ویا شاید چشم دیدن کادرفنی ایرانی رو ندارید که در عرصه تیم ملی تا این مرحله اومده انصاف خوب البته اگه داشتيد
  • محمود IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    آوردن کریم انصاریفردچه مزه ای داشت، سامان فلاح، قائدی، ترابی، قلی زاده ومحبی چه مشکلی داشتندکه استفاده نکرد؟
  • محمد IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    قائدی و قلی زاده و ترابی دقیقه شصت باید با طارمی و قدوس و آزمون تعویض میشدن ، متأسفانه باند بازی در تیم هست و مربی هم از این باند می‌ترسه چون امکان سرنگون شدن مانند اسکوچیج رو داشت
  • فراهانی IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    به نظر من تیم ملی و کادر فنی هیچ مشکلی نداشتن ، تیم قطر هم دوره قبل و هم الان به خاطر میزبانی قهرمان شده و میشود ، ما هم اگر میزبانی بگیریم حتما قهرمان میشیم ، ما به جو ورزشگاه باختیم ، هر موقع تونستید میزبانی بگیرید آن موقع انتظار قهرمانی داشته باشید .
  • سارالسادات IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    سلام ،شمانمیخواد بگی گناه کبیره بود یا نه ،کی به شما اجازه داده بشی کارشناسی دین و مسائل فوتبال با گناه کبیره مثال بزنید. همیشه همین بوده و هست که یک عده می‌نشینند کنار گود و میگن چکار کنید و اظهار نظر هم می دهند .
  • رضا IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    با احترام تمام نظرات رو خوندم،اسکوچیچ رو بیارید و تمام....۶ گل انگلیس بما آه این مربی با دانش بی حاشیه و بی مدعا بود و بس...
  • علی IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    علت پیروزی تیم قطر صرفا میزبانی بود، هروقت ما توانستیم میزبانی را بگیریم اون وقت به قهرمانی باید فکر کنیم. مربی وکادر فنی وبازیکنان هیچ مشکلی نداستند اتفاقا خیلی عالی بودند
  • احمد IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    سرمربی و کادر فنی اتوبوسی تیم ما نتوانستند یک ترکیب خوب و منسجم رو در این بازی‌ها به میدان بفرستند
  • ارتش سرخ IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    بی شرفترین مربی تاریخ
  • سعید IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    با سلام بدون هیچ تردیدی خدمت مردم وبخصوص افرادی که کار شناس هستند عرض کنم که آقای طارمی در بازی با قطر در حالت عادی و طبیعی نبود بلکه تحت تاثیر دارو های روان گردان اگر نگویم مواد،م،،قرار داشت بدون کوچکترین تردید خدمت شما عرض میکنم به کل بازی او در برابر قطر نگاه کنید با کوچکترین برخورد می‌افتاد زمین دست و پا باز پا. ول یه چیز عجیب بدون کمترین اثر مثبت در بازی وبخصوص با در گیری پایانی اون با هواداران و تماشاگران دقت کنید کسی که هیچ کاری تو بازی انجام نداده در آخر بازی می‌ره با مردم درگیر میشه مگر اصلا در فوتبال حرفه ای چنین چیزی هست این آقا رو به چهره ش در درگیری نگاه کنید ،خیلی غیر طبیعی وا نرماله بیخودی نمی‌گم صادقانه نگاه کنید،
    • حسین IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
      درودبرشرفت که حرف حق زدی
  • کرام الکاتبین QA ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    این باند باران فدراسیون همه کارهایشان بر ضد ذوق و خواسته و مصلحت مردم است ابقای قندلی درست در راستای دشمنی با مردم است
  • محمد IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    تنها دلیل حذف ایران بخاطر نبخشیدن کادر فنی قبلی هستش که بدون هیچ دلیلی کنار گذاشته شدن.وحید هاشمیان گفته من شبی نیست ک به برکناریم فکر نکنم نه می‌بخشم نه راحت هستم.دراگان اسکوچیچ موقعی تیم رو تحویل گرفت که همه می‌گفتند تیم حذف شده هستش کسی مسئولیت این تیم رو قبول نمی‌کرد اما تیم رو از جهنم بحرین به بهشت قطر رسوند اون آقای تاج 100 میلیارد پول داد به ویلموتس برای 2تا باخت و خودشم کنار رفت بعد ک تیم صعود کرد دوباره برگشت و اسکوچیچ رو اخراج کرد .خدا هم جای حق نشسته نذاشت بازیکنانی که علیه دراگان اسکوچیچ کودتا کردن و آقایانی که میگفتند دراگان اسکوچیچ در حد تیم ملی نیست به افتخاری برسند که ایران 50ساله نرسیده. آقای جهانبخش یخورده بشین فکر کن ببین چرا اون توپ گل نشد خورد به تیرک و برگشت من هرجوری فکر کردم باید اون توپ گل میشد.اه مظلوم نذاشت به افتخار برسید. باشد تا رستگار شویم
  • احمد IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    ما بو خودمان باختیم. متاسفانه ما با اسم تیم‌ها بازی می‌کنیم در فکر فوتبال بازی کردن نیستیم قبل از بازی به داوری اشکال گرفتیم که داور به نفع اونهاست در حالیکه دیدیم که داور کاملا بی‌طرف و شاید در بعضی از صحنه ها (پنالتی،وقت اضافه) به نفع ایران هم بود. و با این تصورات وارد بازی میشن و فقط زیر توپ زدن که رفع خکلیف کنن . هر موقع پاس کاری کردن موقعیت گل خلق کردن حتی دقایق آخر که تازه یادشون افتاده بود چه طوری بازی کنن و از کادر ۲۵ نفری هم کسی بهشون نگفت که خودتون باشین و فوتبال بازی کنین اگه باختین هم لاقل مردم فوتبال شما رو می بینن وقضاوت میکنن که فوتبال بازی کردین و باختین ، نه فوتبال ۴۰ سال پیش فقط بزنی زیر توپ به،امید اینکه به سردار یا آزمون برسه و اونها هم در بین چهار تا مدافع با توکل به،خدا شاید بتونن گل کنن
  • اسدی IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    سلام علت باخت ایران مقابل قطر فقط فقط قلعه نویی بود چون نه تیپ ورزشی داره نه اطلاعات ورزشی وبا اداهایی که با دستاش وسط بازی در میاره قشنگ نشون میده یه آدم نابلد هستن که می خواد ادای ورزشی در بیاره اونم نمیتونه
  • علی IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    اهل فوتبال می‌دونن مقصر اصلی فقط طارمی هستش فقط سعی داره با پنالتی گرفتن گل بزنه هیچ تلاشی ندیدیم ازش
  • شاهرخ IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    سلام به نظر من علت اصلی باخت ما این بود که تو تعویض خیلی اشتباه داشتیم یعنی من موندم چرا ترابی وقائدی و قلی رو نیاورد قسم میخورم این سه تا بازیکن تیکنیکی سرعتی نیمه دوم داخل زمین بودن قطر رو میدوختن بهم هنوزم در تعجبم آخه هر سه تاشونم تو بازی های قبلی مستمر ثمر بودن برا چی بازی بهشون نداد
  • میلان IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    فوتبال ماعین انتخابات گزینشی هستندبادستوراین وآن بازیکن واردزمین میشودنه به تشخیص ومصلحت ملت وکشورقطری که دردیدارهای دوستانه چهارپنج گل ازمامیخوردچگونه دراین بازی حساس که تمام جهان نظارگراین دیداربودندسه گل وارددروازه ی مامیشودبنظرمن این باخت دستوری بودازبلندپایهادنبال مقصرنباشیم بچه هاخوب بازی کردند
  • حبیب IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    اگر آقای اسکوچیچ را جناب تاج که هیچی از فوتبال نمی‌داند بیرون نمی‌کرد ما در جام جهانی نتیجه بهتر می‌گرفتیم والان هم قهرمان آسیا می‌شدیم اسکوچیچ خیلی از این پیر پنالتی ها رو دعوت نمی‌کرد و جوانگرایی می‌کرد آه اسکوچیچ دامن تیم ملی رو گرفت
  • درویش IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    آقای قلعه‌نویی باید ترکیب ۳-۶-۱ بازی می‌کرد تا بدست گرفتن وسط زمین ، اکرم عفیف و معزعلی میومدن عقب و حذف میشدن ، نه اینکه شوت بزنی زیر بندازی هیجده حریف بادا باد.و خودت هافبک های خودت رو بیکار کنی
  • محمد IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    ایران سال ۵۶ تو شش تیمی که نه عربستان .کره.ژاپن .و...بود قهرمان شد
  • بیسواد IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    همان اخراج طارمی از ضعفش بود ولی مربیان چشمشان را بر روی این ضعف بستن و به گریه طارمی نگاه کردن که این خود نشانه ضعف مربیان بود اخه مطهری در حد تیم ملیست حتی خود قلعه نویی هم در حد باشگاهیست نه ملی وخیلی ضعفهای دیگر ودراخر بگویم قایدی چوب استعداد نابش را خورد مثل اشتباهات 1400ساله مان همیشه از ماست که بر ماست
  • حمید IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    مربی ترسو وبازیکنان بی کیفیت با استرس بازی کردن . وقتی تیم دوم آسیا با ترس بازی کنه همین میشه . بازیکنان سرعتی را بیرون گذاشته و از پیرمردها استفاده میکنه .همیشه میگن ترس برادر مرگه . واقعا ما به بی کفایتی مربیان خودمون باختیم .بهترین فرصت واسه قهرمانی بود که دیگه از دست رفت.
  • یاشار US ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    ضعف از دفاع بود و عدم تمرکز خط حمله وتا حدودی کم شانسی
  • مهدی IR ۰۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    قلعه نویی هم ترسویی بیش نبود.توهم زده بودیم که میگفتن امیر خان
  • کازی IR ۰۷:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    خوب‌باختیم‌وگرنهه‌اقایان‌‌بالا‌دستی‌میگفتن‌‌سمره‌انقلاب‌بود‌که‌به‌فینال‌رسیدیم
  • رستم IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    درود بر شما بچه های تیم ملی هیچ اشکالی ندارند با دل وجان بازی کردند لی تا از اساس ساختار وپایه درست نشه همینه فقط هرس میخوریم
  • شهروند IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    نظرش در خصوص طارمی بسیار درست است و نیز اینکه ایشان در زمین برای زدن گل تکروی کرده و خیلی از فرصت‌ها را از بقیه بازیکنان که در موقعیت مناسبی قرار دارند را می گیرد و علاوه بر آن بقیه بازیکنان را مجاب می کند که همه پاسهای به ایشان ختم شود تا مثلا از سردار پیش بیفتد ولی به قیمت از دست دادن فرصتهای طلایی تیم
  • فوتبال IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    یعنی شما خودتون برای ۱۰ روزه آینده خودتون برنامه دارید بعد حرف از برنامه می‌زنید. دستیار قلعه نوعی که نمیتونه نقدش کنه این دستیارش بوده چون دیگه نمیارش داره نیشش رو میزنه مگه تو ایران مربی به افتخارات قلعه نوعی داریم فوتبال ایرانه ها . کی روش ۳ سال تیم دستش بود اومد جام ملتهای اولش به عراق باخت باز ۴ سال وقت داشت بازم به ژاپن ۳ هیچ باخت این آقا بعد ۴ سال معلوم میشه چیکارس . شما ها فوتبال میفهمین واقعا
  • حسین حسنی بروجرد IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    فک کنم خیلی بی انصاف هستند بعضی ازآقایون که اینجور قضاوت میکنندخداوکیل اگه تیم برده بود اینجوری صحبت می‌کردیم جناب قلعه نویی ازمربیان باسابقه وپرافتخارکشورهستندشکاچه جوربه خودتان اجازه میدهید بدون اطلاعات ازاین وفن مربیگری صرفابه خاطر نتیجه تظرمیدهیدبرید کمی اصولی فکر کنید راجع به مربیان قبلی متوجه میشوید که از بهترین مربیان در جهان هستندصرفاچون ایرانی وهموطن خودمون هست اینچنین محکومش میکنید بریدکمی اصولی تربیاندیشیدf
  • شهروند IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    همه نظرات عزیزان رو خوندیم و تقریباً همه به چند نکته مشترک تأکید داشتند،اما حتی یکی هم نگفت که وقتی فوتبال ایران فقط در چند استان متمرکز است و بس دیگه چه انتظاری از این فوتبال دارید ،چه استعدادهای نابی که در لرستان ایلام سمنان،کردستان،کرمانشاه بلوچستان وتمام استانهایی که بهشون توجه نمی شه،و در همان عنفوان جوانی بدلیل عدم تخصیص امکانات کافی می سوزند وگمنامانه به فراموشی می روند،که گواه زنده بنده در مسابقات نوجوانان و جوانان کشور هستش که حداقل یکی دو تا از این استانها جز چهار تیم اول نوجوانان و جوانان کشور هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی