نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟
مایلی‌کهن: به خاطر کاپیتانی میان بازیکنان تیم ملی اختلاف افتاده بود!/ تا دل‌تان بخواهد همراه نامرئی به قطر رفته بود!
زمان مطالعه: ۸ دقیقه

محمد مایلی‌کهن سرمربی اسبق تیم ملی در گفت‌گو با خبرورزشی با صراحت به وجود اختلاف در این تیم اشاره کرد.

محمد مایلی کهن قاطعانه معتقد است در تیم ملی هنگام برگزاری جام ملت‌های ۲۰۲۳ میان برخی بازیکنان اختلاف وجود داشت و البته تاکید دارد با وجود همه موارد اتفاق‌افتاده، یک ایرانی باید سرمربی تیم ملی باشد.

چند روز پس از ناکامی تیم ملی در رسیدن به فینال با سرمربی اسبق این تیم پیرامون ماجراهای قطر و البته شرایط پرسپولیس هم‌کلام شدیم.

اول از بازی با قطر شروع کنیم. خیلی‌ها می‌گویند با وجود انتقادات مطرح‌شده، نمی‌شد مهدی طارمی را در این مسابقه فیکس بازی نداد و شاید هر مربی دیگری هم بود او را به میدان می‌فرستاد.
قبل از هر چیز درگذشت آقای بهروان را به خانواده ایشان و جامعه فوتبال تسلیت میگویم. پیرامون سوال شما هم باید گفت در این مسئله شکی وجود ندارد و قطعا مهدی طارمی توسط مربیان دیگر هم به میدان فرستاده می‌شد. البته من معتقدم امید ابراهیمی بچه بسیار خوب، باادب و زحمتکشی است. او برای تیم ملی خیلی زحمت کشید و در این مسئله تردیدی وجود ندارد ولی به نظرم مهدی قایدی باید به جای او در بازی با قطر به میدان می‌رفت.

یکی از انتقاداتی که این روزها در رسانه‌ها مطرح شده بحث تعداد زیاد دستیاران امیر قلعه‌نویی و البته شکل تدابیر در لحظات حساس بود. برای مثال خیلی‌ها می‌گویند وقتی شهریار مغانلو به عنوان یک مهاجم سرزن وارد زمین شد، رامین رضاییان که خوب سانتر می‌کند نباید از زمین بیرون می‌رفت و این نکته‌ای بود که یا دستیاران امیر قلعه‌نویی به او گوشزد نکرده بودند که ضعف آن‌هاست و یا این‌که گفته بودند و سرمربی تیم ملی گوش نکرد که ضعف خود او محسوب می‌شود. بسیاری از کارشناسان می‌گویند تعداد زیاد دستیاران باید در لحظات حساس کمک حال تیم ملی شود اما در بازی با قطر نشد.
من هم از ابتدای جام ملت‌ها روی این مسئله تاکید می‌کردم؛ از اول این مسابقات تعداد همراهان تیم ملی بیشتر از خود بازیکنان بود. ما ۲۵ همراه مرئی داشتیم و تا دلتان بخواهد همراه نامرئی همراه تیم ملی بودند! از روسای هیئت فوتبال استان‌ها گرفته تا بوقچی، لیدر، تماشاچی و... البته اعضای هیئت رئیسه فدراسیون هم بودند، شاید از نمایندگان مجلس و وزارت امور خارجه هم افرادی آن‌جا حضور داشتند. جالب اینجاست که وقتی تیم ملی نتیجه نمی‌گیرد، یکسری از همین افراد نقد فنی می‌کنند و آخر علم مربی‌گری می‌شوند! در چنین تورنمنت‌هایی هر چقدر اطراف تیم خلوت‌تر باشد آرامش بیشتر است. زمان ما که حتی می‌گفتند پزشک و فیزیوتراپ هم نیاز نیست همراه تیم ملی بروند! می‌گفتند احتیاج نیست آنالیزور در کنار تیم ملی باشد. در جام ملت‌های ۱۹۹۶ رئیس فدراسیون حضور داشت و آقای افتخاری همزمان با دبیرکلی فدراسیون فوتبال وظیفه سرپرستی تیم ملی را هم بر عهده داشت ولی یادم نیست که از هیئت رئیسه وقت کسی آمده بود یا نه. البته من کسی را به درون رختکن تیم ملی راه نمی‌دادم و حتی حضور در هتل تیم ملی هم مستلزم هماهنگی بود. خدا رحمت کند آقای بهرام شفیع گزارشگر تلویزیون را. ایشان پس از پیروزی ما مقابل عربستان یا کره جنوبی می‌خواست با بازیکنان به صورت اختصاصی مصاحبه کند ولی قبلش با خودم هماهنگ کرد و همراه با فیلمبردار صداوسیما به داخل هتل آمد. حتی یک اتفاق دیگر هم افتاد!

چه اتفاقی؟
در همان روزهایی که تیم ملی نتایج خوبی در جام ملت‌های ۱۹۹۶ می‌گرفت، به من گفتند یکی از مدیران عالی‌رتبه کشور می‌خواهد با بچه‌ها صحبت کند. الان واقعا یادم نمیاد کدام یک از شخصیت‌های سیاسی بود ولی من عذرخواهی کردم و گفتم تمرکز ملی‌پوشان باید حفظ شود. یادم می‌آید سر همین مسایل انضباطی یک بار با یکی از گزارشگران تلویزیون هم بحث کردم.

چطور؟
ما زمین تمرین مناسب نداشتیم و در زمین شماره ۳ ورزشگاه آزادی تمرین می‌کردیم. یک بار در هنگام تمرین دیدم گزارشگر تلویزیون داخل زمین آمده است! باور کنید دقیقا وسط زمین چمن بود. به ایشان اعتراض کردم و گفتم اینجا محل تمرین ماست و مودبانه و قاطعانه گفتم حریم و تمرکز بازیکنانم تحت هر شرایطی باید حفظ شود. همین مسئله در زمان خودش چه جنجالی درست کرد.

از بحث دستیاران یک مقدار دور شدیم.
ببینید در مورد دستیاران من خودم همیشه به تمام عزیزانی که همکارم در تیم ملی بودند می‌گفتم نظراتشان را در جلسه فنی مربیان بیان کنند. گاهی اوقات از این نظرات استفاده می‌شد و برخی مواقع هم بود که به آن‌ها می‌گفتم در کمال احترام اجازه بدهید این مورد را با نظر خودم جلو بروم و البته مسئولیتش هم تحت هر شرایطی با من بود.

موردی در این رابطه به خاطر دارید؟
بله. مثلا در همان جام ملت‌های ۱۹۹۶. ماجرای نیما نکیسا من تاکید داشتم که نیما نکیسا درون دروازه ما قرار بگیرد و روی حرف خودم هم ایستادم.

یکی از مواردی که در خلال برگزاری جام ملت‌ها سر و صدا کرد حرف‌هایی بود که امیر قلعه‌نویی در مورد اتفاقات سال ۲۰۰۷ بر زبان آورد.
ببینید مگر نمی‌گفتند ما بدون باخت از جام ملت‌های ۲۰۰۷ حذف شدیم؟ ما در ضربات پنالتی آن سال به کره جنوبی باختیم و کنار رفتیم. اگر آقایان می‌گویند به کره جنوبی نباختیم پس امسال هم سوریه را نبردیم! اگر ضربات پنالتی محاسبه نمی‌شود و آن‌سال ما به کره نباختیم پس امسال هم قاعدتا سوریه را نبرده‌ایم.

مایلی‌کهن: به خاطر کاپیتانی میان بازیکنان تیم ملی اختلاف افتاده بود!/ تا دل‌تان بخواهد همراه نامرئی به قطر رفته بودند

با این همه معتقدید برای تیم ملی چه تصمیمی باید گرفته شود؟ تغییر در کادر یا ادامه دادن با همین گروه؟ به هر حال ما کمتر از ۴۵ روز دیگر دوباره بازی داریم.
من دلایل خاص خودم را دارم و با صراحت می‌گویم موافق سرمربی‌گری یک فرد خارجی نیستم و نظرم روی سرمربی داخلی است حتی اگر دشمن من باشد. البته در مورد این جام ملت‌ها یک‌سری حرف‌های خاصی هم پیرامون وجود اختلاف میان برخی ملی‌پوشان شنیده‌ام.

چه حرف‌هایی؟
همان‌طور که به شما گفتم بعد از پیروزی مقابل ژاپن و پایان محرومیت مهدی طارمی من هم اگر سرمربی تیم ملی بودم ایشان را در ترکیب ثابت می‌گذاشتم ولی شنیدم سر مسئله کاپیتانی یکسری مشکلات در تیم ملی ایجاد شد و چنددستگی به وجود آمد که قطعا می‌تواند روی عملکرد تیم تاثیر گذاشته باشد؛ اتفاقا از منبع موثق هم شنیدم.

یک بحثی هم مطرح است مبنی بر این‌که حرف‌های امیر قلعه‌نویی بعد از بازی با سوریه و گفتن این جمله که بعضی بازیکنان بزرگ بزرگی نکردند، ملی‌پوشان باسابقه را ناراحت کرده بود.
من اعتقادم این نیست. بچه‌ها از حرف سرمربی خودشان ناراحت نمی‌شوند و او را به چشم یک پدر یا برادر بزرگتر می‌بینند.

برسیم به قضیه پرسپولیس. واقعا کسی فکر نمی‌کرد اوسمار برزیلی سرمربی این تیم و جانشین یحیی گل محمدی شود اما چنین اتفاقی رخ داد. نظر شما در این رابطه چیست؟
انتخاب ویرا به عنوان سرمربی پرسپولیس از جمله کارهایی است که فقط ما در ایران انجام می‌دهیم. البته فراموش نکنیم که پرسپولیس در مهلت نقل و انتقالات زمستانی چند بازیکن خوب هم خریده است. عیسی آل کثیر برگشت و دو بازیکن قطری و ازبکستانی هم اضافه شده‌اند. اگر تیم تقویت شود قطعا بهتر نتیجه می‌گیرد و این به نفع همه است. من اصلا کتمان نمی‌کنم که آقای گل‌محمدی هم در برخی مسائل اشتباه کرد؛ همه آدم‌ها اشتباه می‌کنند اما نتایج خوب ایشان در فصول گذشته و بدشانسی‌های این فصل را هم فراموش نکنیم.

بدشانسی؟
بله آقا! بدشانسی. همین مصدومیت مرتضی پورعلی‌گنجی و یاسین سلمانی به پرسپولیس ضربه زد. البته اگر بدنساز پرسپولیس یک ایرانی بود مطمئن باشید یک عده می‌گفتند بدنساز بد کار کرده و موجب آسیب‌دیدگی بازیکنان شده است. شک نکنید که می‌گفتند این بدنساز چون ایرانی است با علم روز فوتبال آشنا نیست و چون تیم خوب تمرین نمی‌کند بازیکنان ربات داده‌اند!

به نظرتان پرسپولیس با ویرا موفق می‌شود؟
من گفتم این تیم برای نیم‌فصل دوم خوب یارگیری کرده ولی سرمربی جدید را نمی‌شناسم نمی‌توانم از حالا در مورد عملکردش نظر بدهم. یک وقت می‌بینید که یک سرمربی شناخته‌شده را می‌آورند و آدم می‌تواند با توجه به کارنامه قبلی او نظر بدهد ولی در مورد آقای ویرا قضیه این‌طور نیست.

مایلی‌کهن: به خاطر کاپیتانی میان بازیکنان تیم ملی اختلاف افتاده بود!/ تا دل‌تان بخواهد همراه نامرئی به قطر رفته بودند

اگرچه در مورد پرسپولیس صحبت می‌کنیم ولی هنوز هم همه ما در شوک حذف تیم ملی و نرسیدن به فینال هستیم.
ما در کشورمان امکانات آن‌چنانی برای ورزش نداریم ولی علاقه و استعداد خیلی زیاد داریم به همین خاطر افسوس می‌خورم. افسوس می‌خورم که گروهی از ما با هم خوب نیستیم. در جام ملت‌های امسال فوتبال مظلوم واقع شد. برخی افراد بودند که به دلایلی مثلا چون از منِ نوعی خوششان نمی‌آمد، می‌گفتند ما این تیم ملی را دوست نداریم اما آیا همان آدمی که می‌گفت تیم ملی را دوست ندارد، تیم ملی را واقعا دوست نداشت؟ آیا واقعا وقتی می‌دید که مردم با پیروزی تیم ملی شاد می‌شوند، ته دلش این اعتقاد را نداشت که خدا کند تیم ملی پیروز شود؟

راستی قضیه کلاهبرداری از گوشی شما هم سر و صدا کرد.
بله متاسفانه چنین کاری را انجام دادند و با استفاده از خط تلفن من به اهالی فوتبال و رسانه پیامک فرستادند. برای خیلی از فوتبالی‌ها اس‌ام‌اس رفته بود و آن‌ها قضیه را به من اطلاع دادند. ظاهرا شخصی که این کار را کرده کاملا بلد بود و جوانب امر را سنجیده بود چون می‌دانست در روزهایی که منتهی به تعطیلات بوده چنین کاری را بکند!

و حرف آخر؟
خودتان می‌دانید که چقدر به ورزشکاران سایر رشته‌ها و رشته‌های ورزشی آن‌ها علاقه دارم ولی در کمال احترام باید این نکته را بگویم که این جام ملت‌ها نشان داد که فوتبال چقدر در جامعه تاثیرگذار است. تاثیری که قابل مقایسه با سایر رشته‌ها نیست. البته همه ورزشکاران در رشته‌های غیرفوتبالی هم زحمت می‌کشند و من بارها به این مسئله اشاره کرده‌ام ولی داستان فوتبال حکایت صنعت است. و این نباید باعث ناراحتی ورزشکاران و ملی‌پوشان سایر رشته‌ها شود. شما ببینید عربستان رونالدو را با ۳۰۰میلیون دلار می‌آورد اما از کنارش ۳میلیارد دلار سود می‌کند. شبکه‌های اروپایی امتیاز لیگ برتر عربستان را می‌خرند، پول می‌دهند تا این بازی‌ها در کشورشان پخش شود، مردم از سایر کشورها برای دیدن رونالدو و ستارگان حاضر در لیگ عربستان به این کشور سفر می‌کنند و صنعت توریسم آن‌ها تقویت می‌شود. به لحاظ تبلیغاتی حضور همین ستارگان چقدر به معرفی و تبلیغ برای عربستان کمک می‌کند. همه این موارد در سایه فوتبال حاصل شده و این حقیقتی غیر قابل کتمان است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳۰
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱۸
  • حسن ۳۱ IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    دلیل عدم پیشرفت فوتبال ایران بزرگنمایی ها است ، اگر کارلو آنچلوتی یا سایر مربیان بفهمند که تو ایران قلعه نوعی را بزرگتر از مورینیو می دونند به نظر شما به ما چه خواهند گفت !! آنها شاید فکر کنند ما در ایران تلویزیون نداریم که فوتبال دنیا را ببینیم !! آیا واقعا کلان شهر با روستا قابل مقایسه هست ؟
    • علی IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
      همون مایلی کهن راربزرگش کردید بسه
    • پرویز IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
      آقای مایلی کهن ،۲ نکته مهم در مورد فرق فوتبال با سایر رشته ها: اولا" تاثیر گسترده تر فوتبال (نسبت به ورزش‌های دیگه) دلیل نمیشه به ورزشکار رشته فوتبال بیشتر توجه بشه و اگه از خود مردم هم بپرسید میگن به بقیه رشته ها از جمله کشتی هم همین امتیازات رو بدین .هر رشته ای جایگاه خودش رو داره بنابراین این دلایل بند تمبونی شما برای عزیزتر جلوه دادن بازیکن های فوتبال اصلا قشنگ نیست .نکته دوم اینکه خودت داری میگی رونالدو!! داری میگی ۳ میلیارد دلار درآمد زایی .مام حرفمون همینه .میگیم وقتی بازیکن هایی در سطحی از کیفیت داریم که بند کفش رونالدو هم نمیشن ، اینجوری بذل و بخشش نکنید و در عوض در حق کشتی گیر ، اجحاف.اگه بازیکن در سطح رونالدو که نه ، در سطح علی دایی داشتین ، مجوز واردات ۱۰ تا ماشین لوکس بدید اصلا.نه اینکه بازیکن هایی رو بهشون اسراف محبت کنید که انتهای افتخارشون حذف در مراحل یک هشتم و یک چهارم جام ملت ها یا ۳باخت در مرحله گروهی جام جهانی است!!!!!پس از هم صنفان خودت دفاع شُخمی نکن حاج آقا
    • در پاسخ به علی IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
      شاید سن و سالت اجازه نده اما بمن برات تعریف میکنم که دوره مایلی کهن دوره ای بود که 6 تا به کره زدیم . اگر بهش فرصت میدادن واقعا بی نظیر بود. ضعف مایلی کهن رفتارش بود نه دانش فنیش.
  • کیون IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    در کل با این باند مافیایی که از طریق شبکه ورزش واون توتونچی آشمال قلعه حمایت کاذب میشه وهرچی سرمون آمد از اون برنامه کذایی بود ببین طوری تو اون برنامه دیگه متوهم شده بودند جلالی به سرش زده بود میگفت قلعه نوعی از مورینیو و آنجلوتی بهتر است بیچاره مربیان صاحب سبک که از سبک بزن زیرش و علی اصغری عقب هستند چقدر خوبه تو این برنامه توتونچی تبلیغ کنه قلعه نوعی برای تدریس سبک بزن زیرش و علی اصغری بعنوان مدرس مورینیو و آنجلوتی بره فیفا خخخخخخ
  • بابا پنجعلی IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    کیروش اگر بد بود حداقل ی حسن داشت که هیچکی جرات نمیکرد از این غلطهای اضافه بکنه!!! متاسفانه بازیکنان ما فقط پول حرفه ای میگیرن اما رفتار حرفه ای نه در زمین دارند نه در رختکن!!! به بازیکن چه ربطی داره که کی کاپیتانه ؟؟؟؟ به بازیکن چه ربطی داره که میره فدراسیون برای بیرون کردن سرمربی (اسکوچیچ)!!!! وقتی طارمی و جهانبخش از دوستی با پسر فلان مقام سو استفاده میکنه و باعث بهم ریختن جو تیم اسکوچیچ میشه باید گل گرفت در اون فدراسیون رو !!!! این طارمی از اون .....زمانه!!!
    • گواردیولا IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
      متاسفانه بازیکن سالاری ریشه تیم رو میزنه. کیروش بلد بود چطوری مدیریت کنه.
  • شیذر IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    خداحافظ نسل بی افتخار
    • ناشناس IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
      نسل ۱۹۹۶هم افتخاری نداشتند جامی هم که نیاوردند سوختو تمام شد رفت
    • مورینیو IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
      بی افتخار و پر ادعا !!!!
  • دادا IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    بعضی از بازیکنها واقعا لوس و به درد نخورن. آخر سیاه بازی هستند بعضیاشون.
  • سیسیلی ضد مافیا IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    شما بخاطر این طرفدار مربی داخلی هستی چون هنوز هم امیدواری ابر و باد و مه و خورشید و فلک دست بدست هم دهند و مربی تیم ملی شوی.شما یکبار سوم آسیا با تیم ملی و یکبار سوم لیگ با سایپا شدی و دیگر هیچ.عوضش پنج تیم شهرداری تبریز پیکان سایپا فولاد و گل گهر را به دسته دو بردی و تیم امید قهرمان بازیهای آسیایی را هم نابود کردی«با مربی خارجی مخالفم با مربی خارجی مخالفم»این مخالفت تو با مربی خارجی مخالفت با علم و دانش است.همانطور که عده ای در زمان واکسیناسیون فلج اطفال در ایران برای نخستین بار با آن مخالف بودند.الان علم فوتبال در اختیار مربیان خوب خارجی است چه اشکالی دارد ما از آنها استفاده کنیم.اصلا از12دوره جام ملتهای اخیر کلادر3دوره با برانکو و کیروش رفتیم و بقیه مربیان ایرانی بودند و برعکس خیلی تیمهای آسیا هرگز مربیان طراز اول جهان مثل زاگالو پریرا رنار مانچینی کوپر لیپی به فوتبال ما نیامده اند.چون امثال شما با مظلوم نمایی و تحریف افکار عمومی و تحریک مربیان و بازیکنان نمیگذارید مربیان بزرگ به کشور ما بیایند و کار کنند و موفق شوند.ما مربی درجه یک جهانی میخواهیم.مثل همانها که فوقا گفتم
  • سیسیلی ضد مافیا IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    ای مردم برخی مربیان داخلی(همه نه) اولا دوست ندارند مربیان خوب خارجی به کشورمان بیایند چون ضعف و بیسوادیشان معلوم میشود ثانیا اگر ایرانی مربی تیم ملی شد دوست دارند تیم ملی شکست بخورد.پس این افراد دروغ میگویند که تیم ملی را دوست دارند این افراد فقط به دنبال منافع خودشان هستند و میخواهند فقط خودشان مربی تیم ملی شوند و فاجعه اینجاست در شرایطی که نه علمی و نه هوش و ذکاوتی ندارند و حاضر هم نیستند برای دانش افزایی علی الخصوص از طریق فراگیری زبان بین المللی انگلیسی اقدامی کنند ؛ میخواهند به خیال خودشان با روشهای زمان علی پروین تیم را مربیگری و قهرمان کنند
  • ع ق QA ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    کاملا درست می گه یک لیست از افرادی که آورده بودند در هتل اقامت و هتلی در منطقه رمیله و جاهای دیگه بودند بخواهید اگر نظارتیها واقعا دنبال بر چیدن فسادند مامورین خودشان را هم بررسی کنند افتضاههایی عجیب براه انداختند که کمترینش پوشش خانمهاشون بود و چه افتضاحهای اخلاقی خیلی راحت میشه عمق فساد را دید آیا چمدانهای آقایان بررسی شد ؟! علاوه بر اینها و مقدم بر همه چیز چرا بعد از افتضاح های ویلموتس و کی‌روش و سکه های جام جهانی و انتخابات‌ها و انتخابها آقایان محاکمه و زندانی نشدند اگر فیفا فوتبال را مستقل می داند به این معنی نیست که حواشی و فسادها توسط ارگانهای نظارتی و قانونی بررسی نشود حتی اگر آقایان رانت های خاصی داشته باشند
  • احمدرضا IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    جز معدود دفعات بود که اقای مایلی کهن را خیلی ارام،تقریبا منطقی دیدم،به کسی حمله نکرد و اتهام نزد،ولی من قشنگترین و فنی ترین تیم ملی را با مربی گری مایلی کهن و ۲۰۰۴ برانکو دیدم،خیلی قشنگ فوتبال بازی می کردند،در عین شایستگی هر دو تیم در نیمه نهایی در ضربات پنالتی باختند و اشتباهات تاثیر گذار داوری علیه شان بود،تیم امسال خیلی پر نوسان بودند و سازمان دفاعی و دفاع تیمی شان ضعیف بود
  • ناصر IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    کاش بخاطر این مریض هم شده تیم قهرمان میشد
  • فرامرز IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    گاهی این نخواستن امکانات پافشاری کردن برای داشتنش اسمش ایثار نیست نامش بودن به هر حالت و یا نفهمیدن و ندانستن زیانی ست که به دلیل این نخواستن امکانات به تیم وارد می شوداست مثلا شما به لباس های تیم ملی در بازی با حریفان در همان جام ملتهای آسیا 1996نگاه کنید با یک نگاه اجمالی می شود فهمید سایز پیراهن بازیکنان تیم ملی یکی ست و در ساختارش پلاستیک به وفور وجود دارد به گفته سیروس دین محمدی سایز او که جثه کوچکی دارد با علی دایی بلند قد فرقی نداشت وقتی جنس لباس ورزشی مرغوب نباشد تنفس بدن به خوبی انجام نمی شود و عرق بیشتر می کند و اسید لاکتیک بیشتر ترشح می شود و خستگی بیشتر می گردد و عضله از مغز فرمان نمی برد قطعا دو حالت بیشتر ندارد یا حاج مایلی متوجه این ایراد نبود که باید دلیل کم اطلاعی او دانست یا فهمید و ماندن به هر حالت را ترجیح داد در آن سال ها وضع اقتصادی کشور هم از زمان جنگ بهتر بود و هم خیلی بهتر از امروز بود
  • بهنام طارمی IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    صدا و سیما را گرفتید ، رادیو را گرفتید، همه چیز ملت را گرفتید و اینبار نوبت به تیم ملی بود آقای مایلی کهن راست گفتن ، چه کسانی با تیم میلی به قطر رفتند این تیم مردمی نیست و مردم دخیل نیستند و دلشون با این تیم نیست
  • عدالت خواه IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    شادی روح مرحوم علی میری صلوات 🖤
  • ساغر IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    مربی خارجی خوب است
  • محسن IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    بهترین‌تیم‌جام‌جهانی‌مادرسال۹۸ماحصل‌تیم‌۹۶بودعمرادیگه‌تیمی‌بیادبتونه‌به‌عربستان‌وکره‌اینقدرگل‌بزنه‌‌همین‌بی‌برنامه‌گی‌هاوبی‌نظمی‌هاو...نمیزاره‌تیم‌نتیجه‌بگیره‌اینهمه‌افرادباپول‌بیت‌المال‌برای‌چی‌باتیم‌میلی‌رفته‌بودندبغیرخوشگذرانی‌و...چیزی‌نبوده
  • بابک IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    من نمیفهمم این مایلی کهن چی میگه همه بازیکنا میگن در تاریخ تیم ملی سابقه نداشته هیچ تیمی مثل الان صمیمیت داشته باشه اینار رو میخواد بگه در دوران من فقط تونستم تیم رو جمع کنم من جای شما بودم اصلا صحبت نمیکردم بسه دیگه حواست به قلبت باشه
  • محمد IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    صاحب نظر نیستم ولی نبردن احمد نورالهی به قطر به ضرر تیم ملی تمام شد
  • مهران IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    مربیان ایرانی تو هر چیز با هم اختلاف داشته باشند تو مربی ایرانی برای تیم ملی اختلاف ندارند . چون حس میکنند مربی خارجی جای اونها رو تنگ می‌کنه !
  • رضا IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    با حرفش راجب مربی داخلی موافق نیستم . اتفاقا ما یه مربی با دانش اسپانیایی خوب می‌خوایم مثل مربی قطر نه امثال قلعه نویی که چندین ساله هیچ افتخاری نداره
  • سینا IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    خودتو و قلعه نویی رو هم بزارن اندازه اسکوچیچ دانش فنی ندارید چه برسه هره رنار و مربی قطر بعد میگید با مربی خارجی مخالفیم ؟!!
  • رضا تازیکی IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    قلعه نویی بهترین است مایلی کهن مثل فولاد انسان است گند و بوش همه جا را گرفته است
  • رضا تازیکی IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    قلعه نویی بهترین است مایلی کهن مثل فولاد انسان است گند و بوش همه جا را گرفته است
  • حمید IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
    اسکوچیچ ما رو عین اب خوردن برد جام جهانی. بعد انداختیمش دور. اون دوره گذشت مربی های وطنی و بازیکنان با غیرت. امثال علی دایی تموم شدن. اونا هم هیچ جامی نیاوردن ولی ولی به عرب جماعت هم نمیباختن اونم ۳تا ۳تا
  • اس اسی FI ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
    یعنی هر وقت این مایلی کهن یا اون ملیجکش فریاد شیران مصاحبه میکنن راجب به تیمی که مربیش قلعه نوئی باشه بوی تعفن بخل و حسادت از سه فرسخی به مشامت میرسه!خصوصا که رسانه خبر بی ارزشی این مصاحبه رو انجام بده یعنی بدون شک یه جای کار میلنگه!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی