نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟
کلوب| مسائلی مهم‌تر از تمدید قرارداد قلعه‌نویی وجود دارند
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

طی دو روز گذشته اخباری مبنی بر تمدید قرارداد امیر قلعه‌نویی تا پایان جام جهانی ۲۰۲۶ و تغییراتی در کادر وی منتشر شد و مطابق معمول دیدگاه‌ها و واکنش‌های مختلفی به این دو اتفاق به وجود آمد.

اگر بخواهیم نگاه گسترده‌تری به تیم ملی و فوتبال ملی داشته باشیم، ما باید مواردی غیر از تمدید قرارداد با قلعه‌نویی را مدنظر قرار دهیم که عبارتند از:

  1. توجه چند برابر به فوتبال پایه و امکانات تمرینی و ریکاوری
  2. وادار کردن مربیان به استفاده از علم روز فوتبال؛ حتی نفر اول تیم ملی بزرگ‌سالان
  3. تغییر تاکتیک در تیم ملی بزرگ‌سالان
  4. پایین آوردن میانگین سنی تیم ملی تا ۲۵ سال
  5. استفاده از به روزترین ابزارها، روش‌ها و نیروهای انسانی در تیم‌های ملی (چه نونهالان، چه بزرگ‌سالان)
  6. دعوت از یک روانشناس خبره برای تقویت ذهن و کاهش استرس و تنش در بازیکنان (مجددا چه در نونهالان و چه در بزرگ‌سالان) و مورد آخر که از موارد بالا هم مهم‌تر است: حمایت مادی و معنوی وزارت ورزش، فدراسیون فوتبال و سایر دستگاه‌های مربوطه است.

در جام ملت‌های امسال تیم‌های قدرتمندی مثل کره و ژاپن در کمال ناباوری حذف شدند و دست خالی به خانه برگشتند. بلاشک تا جام جهانی ۲۰۲۶ و جام ملت‌های ۲۰۲۷ آسیا اغلب تیم‌ها و حتی کره و ژاپن به تقویت فنی، تاکتیکی و روانی خود می‌پردازند تا حرفی برای گفتن داشته باشند و اسم و رسمی برای خود خلق کنند.

حال که قرارداد امیر قلعه‌نویی تمدید شده و وی زمان مناسبی برای تغییرات دارد، ما باید موارد ذکرشده را بیش از گذشته جدی بگیریم تا در تورنمنت‌های بعدی به آن چیزی که می‌خواهیم برسیم. اگر فدراسیون و سایر دستگاه‌های اجرایی آستین همت را بالا بزنند نتیجه مناسبی در انتظار فوتبال ایران خواهد بود.

فرهنگ دانش| باشگاه خبرنگاران آزاد

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • .... IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
    مهم ترین مسئله موندن همچین ادمایی تو فوتبال مث اقای تاجه . تا ایشون نرن فکر قهرمانی به ذهنمونم نباید بیاد . تا الانم واقل به صدقه سری بازیکنا تیم اومد بالا. تو لیاقت داشتی بعد بازی زنگ میزدی جلو دوربین زنده
  • این تیم ایرانه یا علی مدد .............. IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
    والله مدیریت فوتبال مهمتر از بازیکنان و مربیانش هست ، اگر رشد فوتبال را میخواهیم اگر آینده فوتبال را میخواهیم لطفا فوتبال ایران را توسط کارشناسان خبره و معتمد داخلی و همچنین مدیران صاحب نام فوتبال اروپا در یک مجمع گرد هم بنشانید تا تصمیم گیری بزرگ و نقشه راه برای آینده فوتبال کشورمان ترسیم کنند ، همین قطر با جذب امثال ژاوی شروع کرد قهرمان جام ملتها شد بعد میزبانی جام جهانی گرفت و حالا دوباره قهرمانی و .............

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی