نکونام
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

تیم ملی فوتبال کشورمان ۱۵ سال قبل در حالی به مصاف کره جنوبی رفت که دو چهره سرشناس پرسپولیس و استقلال در آن نقش مهمی ایفا می‌کردند.

تیم ملی فوتبال ایران در حالی به مرحله نهایی پیکارهای انتخابی جام جهانی ۲۰۱۰ رسیده بود که این بازی‌ها از اواسط سال ۸۷ آغاز شد و تا خرداد ۸۸ ادامه پیدا کرد.

در ۲۳ بهمن سال ۱۳۸۷ و در روزی که تا حدودا ۲ ساعت قبل از آغاز بازی باران بسیار شدیدی در تهران می‌بارید، ملی‌پوشان کشورمان در ورزشگاه آزادی از کره جنوبی پذیرایی کردند؛ مسابقه‌ای که برای هر دو تیم فوق‌العاده حساس بود.

در آن مقطع مسعود شجاعی و جواد نکونام سرمربی کنونی استقلال، در لالیگا توپ می‌زدند و مطرح‌ترین لژیونرهای کشورمان به حساب می‌آمدند به همین خاطر علی دایی حساب ویژه‌ای روی آن‌ها باز کرده بود. بازی شروع شد و ایران در دقیقه ۵۸ با ضربه زیبای جواد نکونام به گل رسید. پس از این گل آهنگ تهاجمی ما افزایش پیدا کرد و تشویق تماشاگران نیز مزید بر علت شد تا فشار بیشتری روی دروازه کره بیاوریم ولی تصمیم علی دایی مبنی بر تعویض مسعود شجاعی که تا قبل از خروجش از میدان نمایش خوبی ارائه کرده بود، باعث تعجب گروهی از کارشناسان شد. چهره مسعود هم نشان می‌داد که از این تعویض راضی نیست ولی کوچک‌ترین حرفی در مصاحبه‌های بعد از بازی خودش بر زبان نیاورد.

سرانجام هنگامی که به دقیقه ۸۲ رسیده بودیم، کره جنوبی گل تساوی را وارد دروازه ایران کرد و در نهایت بازی با نتیجه یک بر یک خاتمه یافت تا ۲ امتیاز حساس از کف ما برود و دقیقا از همان زمان این شایعه مطرح شد که اگر فروردین ۸۸ به عربستان ببازیم، علی دایی برکنار می‌شود و دقیقا همین اتفاق نیز رخ داد.

نکته جالب توجه در مورد بازی مذکور این‌که افشین قطبی سرمربی اسبق پرسپولیس هنگام برگزاری این دیدار در دبی حضور داشت و آن را برای یک شبکه تلویزیونی تفسیر می‌کرد ولی دقیقا ۷۰ روز بعد به ایران آمد تا هدایت تیم ملی فوتبال کشورمان را بر عهده بگیرد!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی