نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
مهدی تاج - فدراسیون فوتبال
منبع: فوتبال۳۶۰
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

قهرمانی در تورنمنت کافا باعث فخرفروشی مهدی تاج شده، آن‌هم در حالی‌که این قهرمانی، سرابی بیش نیست و شرایط فوتسال زنان ایران اصلاً مناسب نیست.

تیم ملی فوتسال زنان ایران روز گذشته توانست در تورنمنت کافا برای سومین دوره پیاپی عنوان قهرمانی دست پیدا کند؛ تورنمنتی که در قواره فوتسال زنان ایران نبوده و نیست. آماتور بودن این تورنمنت جایی بیش از پیش آشکار شد که بازیکنان حریفان ایران حتی ابتدایی‌ترین قوانین فوتسال از جمله چگونگی شروع مسابقه بعد از اعلام ضربه دروازه را هم نمی‌دانستند! جالب آنکه در حالی‌که تیم‌های فوتسال زنان ازبکستان، تاجیکستان، ترکمنستان و قرقیزستان با ترکیب‌هایی جوان‌‎شده به تورنمنت کافا پا گذاشته بودند اما شرایط برای تیم ملی فوتسال زنان ایران متفاوت بود.

زنان فوتسال ایران با فهرستی که میانگین سنی‌اش بیش از ۲۸ سال بود، در تورنمنت کافا حضور یافتند؛ آن‌هم در حالی‌که در قاره‌کهن، عنوان پرافتخارترین تیم قاره در اختیار تیم ملی فوتسال زنان ایران است و تورنمنتی مانند کافا می‌توانست فرصتی برای جوان‌گرایی و اعتماد به جوانان زیر ۲۳ سال باشد اما کادرفنی تیم از ترس ناکامی و از دست دادن جایگاه خود تصمیم گرفت تا با ترکیبی پرستاره و در حضور ستاره‌های نسل طلایی، تیمش را در مسابقات کافا به میدان بفرستد.

مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال روز گذشته در مصاحبه خود پیرامون آخرین وضعیت تیم‌های ملی ایران، وضعیت تیم ملی فوتسال زنان ایران را عالی توصیف کرد و صبح امروز هم در پیامی پرطمطراق موفقیت به‌دست آمده در تورنمنت کافا را تبریک گفت. جالب آنکه به نظر می‌رسد تاج به دنبال آن است پشت موفقیت به‌دست آمده در تورنمنت کم‌اهمیتی چون کافا که آن‌هم با حضور ترکیب پرستاره ایران به پایان رسید، پناه بگیرد تا نقصان‌های کاری‌اش در حوزه زنان بیش از پیش آشکار شود.

تاج که به تازگی و بعد از ناکامی تیم ملی فوتبال مردان در جام ملت‌های آسیا، بار دیگر در مظان‌اتهام قرار گرفته و انتقادات زیادی نسبت به مدیریت او وارد شده، حالا با قهرمانی تیم فوتسال زنان در تورنمنت کافا، به دنبال گذاشتن سرپوشی بر ناکامی‌های خود در عرصه مدیریت است. جالب آنکه حتی اگر ناکامی‌های فوتبال مردان در سال گذشته را نادیده بگیریم، بازهم از بار ناکامی‌های کارنامه مهدی تاج کاسته نمی‌شود؛ چرا که او یکی از بی‌توجه‌ترین روسای فدراسیون فوتبال ایران به حوزه فوتبال و به‌ویژه فوتسال زنان است و به نظر می‌رسد صرفاً به دنبال آن است تا از موفقیت‌های به‌دست آمده در این حوزه برای خود سپر بلا بسازد.

فخرفروشی به سبک مهدی تاج؛ قهرمانی در تورنمنت کافا دوباره چماق شد!

رئیس فدراسیون فوتبال همزمان با در اختیار داشتن این سمت، در کنفدراسیون فوتبال آسیا در کسوت رئیس کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی فعالیت می‌کند. جالب آنکه تاج که همواره تلاش کرده خود را حامی فوتبال و فوتسال زنان نشان بدهد، همواره از پاسخ دادن به این سوال که چرا که در ۶ سال اخیر خبری از برگزاری جام ملت‌های فوتسال زنان آسیا به عنوان مهم‌ترین تورنمنت قاره کهن نبوده، طفره رفته است تا بیش از پیش سمبلیک‌بودن اقدامات او در حوزه زنان آشکار شود.

تیم ملی فوتسال زنان ایران سال آینده باید در تورنمنت‌های مهمی از جمله رقابت‌های قهرمانی داخل سالن آسیا و اولین دوره رسمی جام جهانی فوتسال زنان که زیرنظر فیفا قرار است برگزار شود، شرکت کند. آنچه از نانِ شب برای این تیم واجب است، تغییر نسل است؛ تغییر نسلی در اوج احترام به ستاره‌هایی که نسل طلایی فوتسال زنان ایران هستند. جالب آنکه در طول ۳ سال اخیر، همواره کادرفنی فعلی تیم ملی فوتسال زنان با قهرمانی در کافا با استفاده از مهره‌های باتجربه سعی داشته‌اند صندلی خود را حفظ کنند و به نظر می‌رسد در مقابل مدیرانی که به دنبال دستاوردسازی‌های پوشالی هستند، توانسته‌اند موفق عمل کنند.

مهدی تاج به دنبال قهرمانی‌هایی است که روی نقاط ضعف دوران مدیریت خود سرپوش بگذارد و فروزان سلیمانی، سرمربی‌ای است که در این سال‌ها جز موفقیت در تورنمنت کافا، موفقیت دیگری نداشته و حتی در دیدارهای تدارکاتی مقابل روسیه هم نتوانسته موفق عمل کند و در بازیکن‌سازی و تغییر نسل هم ناموفق بوده اما در فدراسیونی که قهرمانی در بی‌اهمیت‌ترین تورنمنت‌ها هم دستاورد است، سلیمانی سرمربی تراز آن است. با تداوم ترکیب تاج-سلیمانی در یکی از سرنوشت‌سازترین سال‌های فوتسال زنان ایران، باید منتظر آمدن روزهای تلخ ماند؛ روزهایی که عیار واقعی فوتسال زنان ایران که حالا به روزهای پایانی کار نسل طلایی‌اش رسیده در آوردگاه‌هایی مهمی مانند رقابت‌های قهرمانی داخل سالن آسیا و اولین دوره رسمی جام جهانی فوتسال زنان مشخص شود.

بی‌شک زمان بهترین قضاوت را خواهد کرد اما آنچه مشخص است اینکه مهدی تاج که در این سال‌ها کمترین توجه را به فوتسال زنان داشته، نمی‌تواند از نمدِ قهرمانی حتی در تورنمنت بی‌کیفیتی چون کافا برای خودش کلاهی بسازد؛ کلاهی که بخواهد آن را به سر بگذارد و خودش را حامی درجه اول فوتسال زنان نشان بدهد!

بیشتر بخوانید: مهدی تاج و قلعه‌نویی باید باهم استعفا دهند/ نبی به جز آب خوردن روی نیمکت چه کاری کرد؟/ آقایان جام ملت‌ها را با لیگ برتر اشتباه گرفتند!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۲
  • مهران IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
    قشنگ میتونه بهشون افتخار کنه ، ما هم افتخار میکنیم ، مگه چیزی کم دارن
  • تاری IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    خدا عاقبت ملت خیر کنه پاینده باد شهیدان وطن ایران زمین
  • محمد IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    این تاج همونیه که موقع دادگاهی قلبش درد میکرد داشت میمرد الان باز اومده بخور بخور کنه
  • عیسی ریسی نیکشهر IR ۰۶:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
    آقای مهدی تاج خجالت بکش از ملت ایران تو اصلا به سربلندی ایران عزیزمان و پرچم پرافتخار اهمیت نمیدهید گمشو تو با دست اندرکاران خودت شرم کن آیا قطعی آدم فوتبالی در کشور عزیزم هست توی که هر ساله با کشورهای حوزه خلیج همیشه فارس شکست می خوری پس مردم میدونند وطن پرست نیستی فقط ایران سربلند زنده باد
  • حسین IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
    انشاالله محاکمه تاج، البته اگر مافیای قدرت بگذارند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی