نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
بلاتکلیفی ۳ بازیکن در استقلال؛ تا تکلیف پول و قراردادمان مشخص نشود از اینجا نمی‌رویم!/ صندلی وی‌آی‌پی برای ستاره مصدوم
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

نیم فصل دوم لیگ برتر در حالی برای استقلال از چند روز دیگر آغاز خواهد شد که پیرامون بازیکنان این تیم همچنان بلاتکلیفی وجود دارد و برخی از آنها تکلیف خودشان را نمی‌دانند.

استقلال این هفته باید پس از بالغ بر ۴۰ روز تعطیلی دوباره لیگ برتر را استارت بزند و در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی به مصاف صنعت نفت برود چون طبق حکم کمیته انضباطی آبی‌ها نمی‌توانند در هفته شانزدهم تماشاچی داشته باشند. اگرچه استقلالی‌ها توانستند در مهلت نقل و انتقالات زمستانی رافائل سیلوا مدافع فصل گذشته خود را راضی به حضور مجدد در ایران کرده و با جلال الدین ماشاریپوف هافبک تیم ملی ازبکستان هم به توافق رسیدند تا پیراهن آبی را بر تن کند ولی با این وجود هنوز تکلیف ۳ بازیکن این تیم مشخص نیست و باید دید در روزهای آینده چه تصمیمی اتخاذ خواهد شد. نفراتی که بر سر ماندن یا رفتنشان بحث‌های فنی و البته حقوقی بسیار جدی مطرح است و به نوعی کار صرفاً به تصمیم گیری‌های کادر مربیان محدود نمی‌شود.

بدون پول و رضایت نمی‌رویم

همانطور که از اوایل پاییز مشخص بود، ارسلان مطهری در پازل تاکتیکی جواد نکونام جای پررنگی نداشت و به همین خاطر پس از پایان نیم فصل اول در لیست مازاد قرار گرفت. اتفاقی که در مورد زبیر نیک نفس هم به وقوع پیوسته است ولی مسئله اینجاست که قرار گرفتن آنها در فهرست مازاد یا لیست فروش به معنای جدایی قطعی این دو بازیکن تلقی نمی‌شود. طبق قواعد فوتبال، سرمربی این حق را دارد که برای امور تاکتیکی تیمش تصمیم بگیرد و برخی نفرات را از پازل خود کنار بگذارد. نکونام دقیقاً با استفاده از همین قاعده اعلام کرده که به این بازیکنان از نظر فنی احتیاج ندارد و هیچ ایرادی در این مورد به جواد وارد نیست اما طبق قوانین لیگ حرفه‌ای، وقتی یک بازیکن از فهرست کنار گذاشته شده یا از حضور در تمرینات منع می‌شود، باید تکلیف قراردادش مشخص شود. حالا شرایط فوق دقیقاً برای مطهری و نیک نفس به وقوع پیوسته است. آنها یا باید با تیم جدیدی به توافق برسند و نیم فصل دوم را در آنجا سپری کنند یا اینکه استقلال تمام مطالبات معوقه این دو بازیکن را بپردازد و قراردادشان را به صورت یک جانبه فسخ کند. بدیهی است که باشگاه استقلال با توجه به مشکلات مالی که دارد، نمی‌تواند قرارداد دو بازیکن خود را به طور کامل پرداخت کند و اساساً باشگاه‌ها چنین کاری نمی‌کنند چون می‌توانند این بازیکنان را در اختیار تیم‌های دیگر بگذارند تا حداقل پرداخت نصف قرارداد این فصل آنها بر گردن متقاضیان جدیدشان بیفتد ولی تا وقتی که به لحاظ مالی رضایت مطهری و نیک نفس جلب نشود و آنها این مسئله را کتباً در سازمان لیگ امضا نکنند، استقلال نمی‌تواند نامشان را از فهرست بازیکنان این فصل خارج کرده و به جای آنها نفرات جدیدی جذب کند. نکته اینجاست که شاید داستان امید حامدی‌فر و آرمان رمضانی در استقلال دوباره تکرار شود و این دو بازیکن که در نیم فصل اول جزو نفرات مازاد قرار گرفته بودند، به دلیل اینکه استقلال نتوانست بازیکن جدید جذب کند، دوباره برگردانده شدند. طبیعی است اگر استقلال روی نخواستن مطهری و نیک نفس اصرار کند این دو بازیکن هم بر دریافت مطالبات معوقه خودشان تاکید خواهند کرد و تا قبل از گرفتن پول، رضایت به جدایی نمی‌دهند.

بلاتکلیفی ۳ بازیکن در استقلال؛ تا تکلیف پول و قراردادمان مشخص نشود از اینجا نمی‌رویم!/ صندلی وی‌آی‌پی برای ستاره مصدوم

بازیکن بلاتکلیف

علاوه بر دو بازیکنی که برشمردیم، استقلال یک مهره بلاتکلیف دیگر هم دارد که به لحاظ اسمی بازیکن این تیم است اما از نظر قانونی باشگاه تعهدی نسبت به او ندارد. رضا میرزایی چند ماه قبل به شدت مصدوم شد و جدا از اینکه فصل قبل برایش تمام شد، در این فصل هم مشخص بود که نیم فصل اول را از دست می‌دهد به همین خاطر نامش را از لیست آبی پوشان کنار گذاشتند تا بتوانند یک بازیکن جدید به جای او جذب کنند. میرزایی هنوز شرایط حضور در تمرینات تاکتیکی را پیدا نکرده و اساساً حتی اگر در فرم مطلوب بدنی هم قرار بگیرد، با استقلال قراردادی ندارد که همراه با سایر آبی‌ها تمرین کند و شاید جواد نکونام به عنوان سرمربی تیم اصلاً اجازه ندهد او در تمرینات تاکتیکی تیم حاضر شود چون باید دید اصلاً در تفکرات تاکتیکی سرمربی استقلال جایی برای میرزایی وجود دارد یا خیر؟ به هر حال این بازیکن الان هیچ قراردادی با استقلال ندارد و به نوعی کاملاً بلاتکلیف محسوب می‌شود.

جایگاه ویژه

استقلال نیم فصل دوم را در حالی آغاز خواهد کرد که یکی از موثرترین بازیکنان دو فصل اخیرش را از دست داده است. کوین یامگا در بهترین شرایط حداقل تا پایان این فصل نمی‌تواند جواد نکونام و سایر همبازیان خود را همراهی کند. روند درمانی کوین در تهران زیر نظر یکی از مجرب‌ترین چشم پزشکان دنیا انجام شد و اینطور که مسئولان باشگاه استقلال می‌گویند، او هرگاه که لازم باشد می‌تواند با هماهنگی به سوی فرانسه پرواز کرده و در کنار خانواده‌اش قرار بگیرد. از طرف دیگر، روند تکمیلی درمانی یامگا هم در تهران انجام خواهد شد و قرار شده هنگام برگزاری دیدارهای خانگی استقلال همیشه یک صندلی وی‌.آی‌.پی در اختیار این ستاره مصدوم قرار بگیرد تا در صورت تمایل و صدور اجازه توسط پزشک معالج، با حضور در ورزشگاه آزادی بازی را دنبال کند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • حنیف IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
    اشتباه کرد نکونام این بازیکنان در لیست مازاد گذاشت ا علی خطیر مشخص نیست چه میکنه آقای مدیر عامل پول اینارو بده حاشیه درست نشه واسه تیم
    • پیروزهیس IR ۰۷:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
      خطیرکاملا مشخصه دارهدچکارمیکنه خطیر داره دستورات اربابانش سلطانیفر وقربانزاده روتواستقلال نوبه مو اجرامیکنه 😡🍅😡🍅😡🍅😡😡😡🍅😡🍅😡🍅😡😡😡😡

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی