نظرسنجی

نتیجه بازی نساجی - پرسپولیس؟
جمعه ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵
۶ |
۲
کلوب| عجیب مثل خرید نکونام!
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

جواد نکونام با یک خرید عجیب بیشتر کارشناسان را غافلگیر کرد.

در حالی که اهالی رسانه و کارشناسان خبره فوتبال این روزها به دنبال جا انداختن واژه ای به نام «جوانگرایی» برای تیم ملی هستند، در لیگ برتر که باید پشتوانه تیم ملی باشد سرمربیانی هستند که پیگیر خرید بازیکنانی پا به سن گذاشته و در اواخر فوتبال می‌شوند که حتی در اوج جوانی هم جایی در تیم ملی نداشتند!

پس از کش و قوس‌های فراوان بالاخره میلاد فخرالدینی، کاپیتان سی و سه ساله آلومینیوم اراک با قراردادی ۱/۵ساله به آبی‌ها پیوست تا برای دومین مرتبه پیراهن استقلال را بپوشد. خرید چنین بازیکنی آن هم به سلیقه و انتخاب جواد نکونام برای خیلی‌ها بعید و دور از ذهن بود.

جای سوال دارد که چرا نکونام به جای استفاده از سامان تورانیان که هجده ساله است و جوان خوش آتیه ای به شمار می‌آید، به سراغ مهره ای مثل میلاد فخرالدینی می‌رود که قبلا امتحانش را در استقلال پس داده و با توجه به سن و سالش عملاً مهره شاخص و فوق العاده ای به حساب نمی‌آید!

شرایط استقلال هر چه باشد مربیان مدرن و امروزی فوتبال علاوه بر امور روزمره و تلاش برای فتح بازیها و جام‌ها وظیفه ساختن و پرورش بازیکنان جوان و ستارگان آینده را هم برعهده دارند و به آن اهمیت می‌دهند. حتی تیمی همانند رئال مادرید که همیشه باید در هر تورنمنت برای قهرمانی بجنگد نیز از این قاعده مستثنی نیست و همیشه جوانان را جذب و به مرور از آنها استفاده و در نهایت ثمره استفاده از این ایده را به خوبی می‌بیند.

اما در فوتبال ایران، همه چیز بر عکس و خلاف جهت پیش می‌رود و انگار بازیکنان جوان هیچ ارزش و اعتباری در نگاه برخی مربیان ندارند. با وجود چنین رویه ای جوانگرایی و جوان شدن تیم ملی، انتظار بیهوده ای است و باید تنها به همین امروز و فردا، اندیشید!

معین احمدوند| باشگاه خبرنگاران آزاد

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۶
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • لنگ پرون IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    اقا جواد چرا از تورانیان که اولا جوان است ودوم اینکه او استعداد و تواناییهای بالای خود را در تیم ملی و باشگاه خودش را نشان داده واز قدرت بدنی خوبی هم برخوردارهبازی نمیگیری این چنین بازیکنهای جوان درکدام میدانها باید تجربه کسب کنن ؟ اصلا برای چی اورا گرفتی لطف کن به بازیکنهای جوانت هم بازی بده تا در زمان محرومیت یا مصدومیت بازیکنان اصلیت اینها امادگی لازم را داشته باشن تا بتوانن به تیم کمک کنن فهمیدن این موضوع اینقدر سخت نیست
  • علی IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    خبدنویسنده لنگی چرا به لنگ‌پیسنهاد نمی دی چند تا جوون بذاره تو ترکیب؟
    • A.t IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
      یه لحظه حس کردم کنعانی داره تایپ میکنه
  • 💙👑behitto IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    کوری چشم دشمنامون،هرچی عالیجناب *نکو* دستور بده. دیدید که توی همون چند دقیقه چنتا موقعیت درست کرد و سانتراش عالیه..
  • اس IR ۰۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    واقعا به جوونا باید میدون داد مثلا همین امیرعلی صادقی خیلی بهتر از نیک نفس و مهری بود ولی اصلا بهش بازی ندادن اگه توی تیم جابیفته ازتمام هافبکای فعلی استقلال بهتره
  • حسین شری زاده IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    اگه به این جوونا هم میدون بدن بعد نتیجه نگیرن همین هوادار پدر مربی رو در میاره هرچی اوس جواد بگه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی نساجی - پرسپولیس؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی