نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
۱
سردار آزمون
منبع: فوتبال۳۶۰
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

۲ ستاره فوتبال ایران بعد از پایان جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ روزهای متفاوتی را در عرصه باشگاهی پشت سر می‌گذارند.

تیم ملی فوتبال ایران در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ تا مرحله نیمه‌نهایی پیش‌روی کرد اما در این مرحله، شاگردان امیر قلعه‌نویی شکست ۳ بر ۲ را برابر تیم ملی قطر پذیرفتند تا به کارشان در این دوره از رقابت‌ها پایان بدهند و حسرت نرسیدن به فینال جام ملت‌ها و کسب چهارمین قهرمانی ایران در این تورنمنت ادامه داشته باشد. ۲ ستاره‌ای که هواداران فوتبال در ایران امید زیادی به درخشش‌شان در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ و رساندن تیم ملی به عنوان قهرمانی داشتند، سردار آزمون و مهدی طارمی بودند.

آزمون به جز دیدار با فلسطین که در نیمه دوم وارد ترکیب شد و نبرد با هنگ‌کنگ که ۹۰ دقیقه از روی نیمکت مسابقه را نظاره‌گر بود، در سایر دیدارها برای تیم ملی ایران به میدان رفت و توانست در مجموع ۵ مسابقه، ۲ گل بزند و ۳ بار هم در قامت گل‌ساز درخشید تا موثرترین ستاره تیم ملی در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ باشد. طارمی برخلاف انتظار، روزهای خوبی را در جام ملت‌های آسیا پشت سر نگذاشت؛ به‌طوری‌که او در این تورنمنت در ۵ مسابقه در ترکیب اصلی به میدان رفت، یک‌بار کارت قرمز دریافت کرد و دیدار حساس برابر ژاپن را از دست داد و جمعاً تنها ۳ بار موفق به گلزنی برای تیم ملی شد که ۲ گل او برابر امارات بود و گل دیگرش را برابر سوریه از روی نقطه پنالتی به‌ثمر رساند.

سردار آزمون و مهدی طارمی بعد از گذراندن جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ به رقابت‌های باشگاهی بازگشته‌اند و امیدوارند بتوانند روزهای موفق‌تری را در عرصه باشگاهی تجربه کنند. در صورت نهایی‌شدن قرارداد طارمی با اینتر و تمدید قرارداد ازمون با رم، رقابت این ۲ ستاره در فصل آینده سری‌آ ایتالیا می‌تواند هیجان‌انگیز باشد. در اتفاقی جالب‌توجه در حالی‌که پیش از جام ملت‌ها، طارمی گزینه اصلی حضور در ترکیب پورتو بود و آزمون به سختی شانس حضور در ترکیب رم را به‌دست می‌آورد اما بعد از پایان این تورنمنت، شرایط برای ۲ ستاره خط حمله تیم ملی ایران تغییر کرده و شرایط برای آزمون در رم مساعدتر از وضعیت طارمی در پورتو است!

پاسخ به اعتماد ده‌روسی با گلزنی

آزمون که تا پیش از جام ملت‌های آسیا در ۱۷ مسابقه برای رم در سری‌آ و جام حذفی ایتالیا به میدان رفته بود و یک گل و یک پاس گل در کارنامه‌اش دیده می‌شد، در بازگشت از این تورنمنت با نظر دانیله ده‌روسی، ۴ دقیقه فرصت بازی برابر اینتر را به‌دست آورد و بعد از نیمکت‌نشینی در لیگ اروپا مقابل فاینورد، او شب گذشته در ترکیب اصلی رم برابر فروزینونه قرار گرفت که در اولین حضورش در ترکیب اولیه رم، سردار آزمون توانست در قامت گلزن بدرخشد و یکی از ۳ گل تیمش را به‌ثمر رساند تا بهترین پاسخ ممکن را به اعتماد ده‌روسی داده باشد.

پس از پایان جام ملت‌های آسیا بر سردار آزمون و مهدی طارمی چه گذشت؟

طارمی و نیمکت‌نشینی مطلق بعد از ۶ سال!

مهدی طارمی در بازگشت از اردوی ملی، ۲۲ دقیقه فرصت بازی برای پورتو مقابل آروکا به‌دست آورد که نتوانست سد راه شکست ۳ بر ۲ تیمش شود. بعد از این مسابقه، شاگردان سرجیو کونسیسائو به مصاف استوریل رفتند که در اقدامی جالب‌توجه، کونسیسائو ۹۰ دقیقه طارمی را نیمکت‌نشین کرد و فرصت بازی در اختیار او قرار نداد؛ آن‌هم در حالی‌که در ۶ سال اخیر همواره طارمی در قامت بازیکن اصلی و یا یار ذخیره در لیگ برتر پرتغال به میدان رفته بود و بعد از ۶ سال تجربه‌ای عجیب و غیرمنتظره را به‌دست آورد.

ستاره ۳۱ ساله فوتبال ایران در ۲۵ مسابقه‌ای که برای پورتو در فصل جاری (در لیگ برتر پرتغال، لیگ قهرمانان اروپا، جام حذفی و سوپرجام فوتبال پرتغال) به میدان رفته، تنها ۶ بار موفق به گلزنی شده و فصل خوبی را در جمع شاگردان کونسیسائو نمی‌گذارد و باید دید در دیدار پیش‌رو مقابل آرسنال در لیگ قهرمانان اروپا، طلسم عدم حضور طارمی در ترکیب اصلی پورتو می‌شکند یا او همچنان در قامت یار ذخیره کار خود را در جمع شاگردان کونسیسائو پیش می‌برد.

بیشتر بخوانید: رفتار تحسین برانگیز آزمون با هواداران حریف؛ سردار: نمی‌دانم کجا بازی می‌کردم!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • فرهاد IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
    سردارم تو زنیت فیکس بود ولی تو ایتالیا فیکس بودن سخته

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی