شما اجنبی‌پرست‌ها فوتبال مملکت را خراب کردید/ خیابانی مزاحم است و فوتبال نمی‌فهمد/ اگر آن توپ آخر می‌رفت توی گل، دهان شما بسته می‌شد!
زمان مطالعه: ۷ دقیقه

رییس پیشین فدراسیون فوتبال گفت: تا شما هستید و رادیو و تلویزیونی که پشت تیم ملی و بچه‌ها نیست صد سال دیگر در جام ملت‌ها و جام جهانی موفق نمی‌شویم.

جام ملت‌های آسیا تمام شده ولی حواشی و شایعات آن نه. در همین چند روز گذشته همچنان بحث‌ها در رد یا تایید کادر فنی و عملکرد فدراسیون داغ بوده است.  

داریوش مصطفوی در ابتدا و در پاسخ به این سوال که تیم ملی را چطور دیدید به «اعتماد» گفت: «برای تیم ملی قبل از جام ملت‌ها زحمات زیادی کشیده شد. در عین کمبودها، از جمله بازی تدارکاتی و موارد دیگر. سرمربی و کادر فنی و بازیکنان دل به این تیم دادند که شاید بعد از ۴۸ سال قهرمانی را در قطر به دست آورد. من با این تجربه بالای ۶۵ سال در فوتبال، زمانی که ۱۸ سالم بود در تیم ملی بازی کردم و الان ۸۰ سال سن دارم و با شما حرف می‌زنم، هیچ زمانی این تعداد بدخواه و دشمن را نسبت به تیم ملی چه در داخل و خارج ندیدم.»

او ادامه داد: «در داخل نشریات و سایت‌های مختلف به خصوص رادیو و تلویزیون به خصوص شبکه ورزش از روزی که جام ملت‌ها شروع شد تا روزی که به پایان رسید، مخالفت کردند. یک فردی به نام خیابانی که مزاحم فوتبال مملکت است، ول‌کن معامله نبود. نمی‌دانم او چه دشمنی با فوتبال دارد. او احساس می‌کند فقط خودش فوتبال را می‌فهمد ولی به نظرم او تنها کسی است که اصلا فوتبال را نمی‌فهمد! چون اینها فوتبال بازی نکرده‌اند. اینها شرایط جامعه را نمی‌دانند چیست. اینها یک تریبون دست‌شان است و می‌نشینند و آزاد هم هستند. مدیر شبکه و تهیه‌کننده مجری شبکه را مجاب می‌کنند که مخالفت کنند و آنها هم مخالفت می‌کنند با تیم. در داخل اینهایی که شمردم؛ سایت‌ها و روزنامه‌ها و رادیو و تلویزیون. نمی‌دانم هم چرا. بالاخره یک نفر باید سرمربی تیم ملی می‌شد.»

رییس پیشین فدراسیون فوتبال در ادامه یکی از انتقادات همیشگی قلعه‌نویی از رسانه‌ها در مورد تفاوت برخورد با خودش و سرمربی پرتغالی سابق تیم ملی را وسط کشید و ادامه داد: «کی‌روش برای فوتبال ما چه کار کرد که همه شما دست به سینه او بودید؟ چه کار کرد که قلعه‌نویی نکرد؟ که الهویی نکرد؟ که آزمون و بقیه نکردند؟ مهدی قایدی، کریم انصاری‌فرد، قلی‌زاده، طارمی و همه برای مملکت چه کار نکردند؟ چرا به آنها حمله می‌کنید؟ شما با سرمربی بد هستید. سرمربی زیر بار حرف‌های نامربوط شما نمی‌رود. ولی با بچه‌ها چه کار دارید؟ صدماتی که شما به تیم از نظر روحی روانی زدید هیچ دشمن خارجی نمی‌توانست بزند. من برای یک بازی (مسابقه با امارات) و کمتر از ۴۸ ساعت به قطر رفتم. بچه‌ها را دیدم، همبستگی را دیدم، احترام به سرمربی را دیدم، احترام به بزرگ‌تر و پیشکسوت و خودم را دیدم. اینها چه کار برای فوتبال نکردند که مستحق این هستند که شما در رادیو و تلویزیون مملکت یا سایت‌های مختلف این‌طوری به آنها حمله کنید؟»

مصطفوی با اشاره به پیام‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی در مورد تبانی بازیکنان دست به دست می‌شود، گفت: «یک آدم وطن ناپرست (اسمش را آقای مصطفوی آورد اما ما نمی‌توانیم بیاوریم) می‌آید یک پیامی را در شبکه‌های اجتماعی پخش می‌کند که بچه‌های پول گرفتند! بچه‌ها پول نگرفتند؛ شما دروغ می‌گویید و ذهن مردم را خراب می‌کنید. شما وطن ناپرست‌ها و اجنبی‌پرست‌ها هستید که فوتبال مملکت را خراب کردید. از سرمربی تا کمک‌ها تا بازیکنان تا تدارکات همه در خدمت مردم بودند. من دیدم به چشم خودم. ولی خب فوتبال است. گاهی روز خوب فوتبال است و گاهی هم روز بد. در بازی با قطر اگر آن توپ آخر می‌رفت توی گل دهان شما بسته می‌شد ولی همان باعث شد الان بتوانید هر چه دل‌تان می‌خواهد را در رادیو تلویزیون مملکت بگویید. تا شما هستید و رادیو و تلویزیونی که پشت تیم ملی و بچه‌ها نیست صد سال دیگر در جام ملت‌ها و جام جهانی موفق نمی‌شویم. رادیو و تلویزیون و رسانه‌ها و سایت‌های نابخرد، قهرمانی را از ایران گرفتند.»

از رییس اسبق فدراسیون فوتبال پرسیدیم آیا تیم هیچ ایراد فنی نداشت؟ او با غلط شمردن این سوال پاسخ داد: «در هر تیمی ایراد فنی هست. نمی‌توانیم بگوییم کامل بازی کرده ولی تیم ملی بیشتر از آنچه گل بخورد موقعیت از دست داد. من نمی‌گویم فوتبال ما کامل است. برزیل هم کامل نیست. تیم‌های بزرگ هم کامل نیستند. با این تدارکات تیمی و با این بودجه و فشار بر فدراسیون باید شرایط را سنجید. من آنجا که بودم سراغ رییس فدراسیون را گرفتم. گفتند رفته تهران برای بچه‌ها پاداش تهیه کند. این وظیفه بسیار سنگینی است. وقتی روح و ذهن یک رییس فدراسیون در نزدیک‌ترین روز مسابقات این باشد که بچه‌ها راضی باشند از نظر روحی زندگی خود رییس فدراسیون و دم و دستگاه فدراسیون از نظر روحی به‌هم می‌ریزد.»

مصطفوی تصریح کرد: «ما نباید دنبال این باشیم که از نظر فنی اشکال نداشتیم. سوال شما هم به نظرم اشتباه است. ما باید بگوییم از نظر کلیات برای تدارکات تیم اشکال داشتیم؟ که بله! اگر بخواهیم کلیات بگوییم از کمبودهای فدراسیون باید صحبت کنیم. از کمبودهای بازی تدارکاتی تا کمبودهای تیم. من دیدم بچه‌ها از نظر غذا در قطر مشکل داشتند. در یک تورنمنتی که عربستان و کره‌جنوبی و ژاپن می‌بازند ما می‌توانستیم قهرمان شویم، ولی نشدیم. هم شانس با ما همراه نبود هم مسائل درونی مثل رادیو و تلویزیون و امثال خیابانی‌ها. آدمی که خودش را پروفسور فوتبال می‌داند.»

مصطفوی گفت: «تا وقتی امثال مثل او در صداوسیما جولان می‌دهند و مهمان‌ها با نظر اینها تعیین می‌شوند و می‌آیند ما راه به جایی نمی‌بریم و قهرمان نمی‌شویم. کسی که می‌آید در جامعه ورزش باید درونش صاف باشد. متاسفانه ما دروغ و حسادت داریم. ترتیباتی که گذاشته می‌شود تا یک تیم قهرمان نشود در مملکت ما زیاد بود. شما با قلعه نویی بد هستید بچه‌ها چه گناهی کردند؟ با قلعه‌نویی و بچه‌ها بد هستید ملت ایران چه گناهی کرده‌اند؟ ملت تشنه پیروزی بود. من آن چیزی که گفتم خدا را گواه می‌گیرم از ته دل گفتم و اعتقاد دارم. خیلی چیزهای بیشتر هم می‌دانم که نمی‌گویم تا جامعه فوتبال بیشتر آزرده نشود. در این مسابقات همه زحمت کشیدند و باید از همه تشکر کرد. راس‌شان فدراسیون و در انتها تدارکات تیم ملی. وسط هم سرمربی تیم ملی که بسیار زحمت کشید.»

از داریوش مصطفوی در مورد انتشار آن پیام‌هایی که خودش اشاره کرده بود، پرسیدیم. او در این رابطه اظهار داشت: «این حرف‌ها توسط کسانی مطرح می‌شود که فرهنگ و مملکت ما را دوست ندارند. اصلا سابقه نداشته که در فوتبال آسیا بیایند ۵۰ -۴۰ میلیون دلار خرج کنند که به سرمربی و بازیکنان شاخص پول بدهند و صدایی از کسی در نیاید!» مصطفوی ادامه داد: «در این پیام‌ها آمده به بازیکنان پول داده شده که جلوی قطر وا بدهند. اسم کسانی هم در این پیام‌ها آمده از امیر قلعه‌نویی تا بازیکنان دیگر و حتی فدراسیون. اینها پاک‌تر و شریف‌تر از آن هستند که بخواهند پول بگیرند تیم ملی مملکت را ببازانند. این توطئه می‌تواند هم از طرف افرادی باشد که آن طرف آب هستند هم آدم‌هایی که در داخل مملکت خودمان هستند که به هیچ چیز و هیچ کس اعتقاد ندارند. برای پیشبرد مقاصدشان به هر کاری دست می‌زنند. دروغ گفتن کار زشتی است اما این دروغ نیست، توطئه است.»

مصطفوی تصریح کرد: «آن آدم‌هایی که من در قطر دیدم و با آنها صحبت کردم از بازیکن و مربی تا بدنساز و مربی و بقیه آدم‌های پاک و منزهی هستند و برای پول هر کاری نمی‌کنند. ممکن است قرارداد ببندند ولی قانونی است و کارشان را می‌کنند.»

مصطفوی گفت: «دست از این توطئه‌ها بردارید! این تیم ملی باید برود در مقدماتی جام جهانی و خود جام‌جهانی بازی کند. با هر مدیری و هر انتخاباتی. اینها سبب شود که مردم روی‌شان را به تیم ملی نکنند. مردم با توجه به اتفاقاتی که در چند سال اخیر رخ داده روی خوشی به تیم ملی نشان نداند. یواش‌یواش داشت این روی خوش به وجود می‌آمد. شاید با قهرمانی تیم ملی این اتفاق می‌افتاد اما نشد دیگر. فوتبال است به هر حال. یک سمتش برد است و یک سمتش باخت.»

از رییس فدراسیون فوتبال در دهه ۷۰ که موفق شد ایران را برای نخستین‌بار بعد از انقلاب راهی جام جهانی کند، پرسیدم شما که در قطر حضور داشتید و به اردوی تیم ملی هم رفتید تا دقایقی با بازیکنان صحبت کنید در مورد میزان پاداش پرداختی به بازیکنان چیزی نشنیدید؟ مصطفوی جواب داد: «من که قطر بودم، البته من به صورت شخصی رفتم. توسط یکی از دوستان نزدیکم که سابقه رفاقت ۳۰ ساله با او دارم به قطر دعوت شدم. حتی فدراسیون فوتبال به من تعارف کرد و برایم بلیت گرفت ولی من صلاح ندیدم که بروم و به خاطر دوستی که با آن آقا داشتم به دعوت او رفتم. آنجا متوجه شدم بازیکنان یک پاداشی را که از قبل طلبکار بودند دریافت کرده‌اند. برای این بازی‌ها فکر نکنم چیزی دادند. چیزی در حدود ۸۰۰ میلیون تومان. این هم مهم است که طبق دستور بازرسی کل کشور آنهایی که خارج از بازیکنان و کادر بودند یا در استخدام نهادهای دیگر قرار داشتند، پاداش نگرفتند.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۲
  • فرهاد IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
    داریوش مصطفوی تو دربی ۳بر صفر وسط نیمه ب داور کویتی پول داده بود تا استقلال بیشتر گل نخوره.. داریوش مصطفوی بعداز دربی ۲.۲که دعوا شد امیر عابدینی و حسین عبدی رو بخاطر شرکت نکردن در دعواو درگیری۱سال محروم کرد . بقیه بازیکنان پرسپولیس رو برای شرکت در دعوا ۱سال نیم و از استقلال فقط ۲نفر رو ۶ماه محروم کرد. داریوش مصطفوی همون آدم هستش که ایویچ بنده خدا رو از تیم ملی اخراج کرد و جلال طالبی آورد .در سابقه استقلالی بودن و حمایت از استقلال همین بس که علی پروین رو ۱سال بی دلیل از فوتبال محروم کرد
  • کیروشی پور کثیف IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
    امثال مصطفوی و مهدی تاج به نوبت سهم خودشون تو نابودی فوتبال ادا کردن.
  • کیروشی پور کثیف IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
    امثال مصطفوی و مهدی تاج به نوبت سهم خودشون بزای نابودی فوتبال ایران ادا کردن.
  • رضا LU ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
    خیابانی یه پرسپولیسی که کلا هر وقت تونسته استقلال و استقلالی رو تخریب کرده. قول میدم همین نتایج رو تیم ملی با یه مربی پرسپولیسی می‌گرفت نظر خیابانی زمین تا آسمون متفاوت می بود.
  • Fake stars 🌟 🤩 IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
    آقای مصطفوی الان شما نظر دادید یا متعصبانه از گروهبان حمایت کردید ¡¡، آقای مصطفوی نگاه و تمایل شما برای همگان مشخص و مبرهن است ...آن مبلغی که بناحق از حساب پرسپولیس برداشتی هویت منحوس ت را به همه نشان دادی .... خیابانی بنده ی خدا هم حالا مورد هجمه ی شما قرار گرفته ...خجالت داره به خدا اینچنین می پنداری ...
  • سیسیلی ضد مافیا IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
    1-واژگان اجنبی و اجنبی پرست مربوط به زمان قاجار و پهلوی بود.الان جمهوری اسلامی برقرار است و ایران مستقل ترین کشور دنیاست و مربی خارجی هم مثل همه جای دنیا فقط کارگر متخصص بهتر میباشد2-یک به قول تو اجنبی ایران را به جام جهانی98رساندتا تو چند روز بیشتر رئیس بمانی3-بنده حقیر ابی و قرمز نیستم و فقط بخاطر برخی ادبیات و برخی رفتارها و اظهارات نسبت به آقای قلعه نویی نظر مثبت ندارم4-هنوز یادم نرفته رئیس یا دبیر فدراسیون بودی و خواهان شکست ملوان در فینال حذفی بودی و با تحقیر از ملوان صحبت میکردی.پس عدالت خواه کس دیگریست5-بنظر من هم پول گرفتن بازیکنان بهتانی بیش نیست و شنونده باید عاقل باشد6-من اگر رئیس فدراسیون بودم از تو بیشتر کارایی داشتم.چون یک مربی بزرگ خارجی را برای دو سال میآوردم تا در سطح باشگاههای ما در غیر از دو تیم آبی و قرمز مربی گری کند بعد او را مربی تیم ملی میکردم.قطر با دو میلیون جمعیت دو دوره قهرمان جام ملتها شده چون تمام مربیان لیگش از مربیان خوب خارجی هستند.مارکز لوپز کمتر از دو ماه مربی قطر بود ولی قهرمان شد.چون چند سال بود در لیگ قطر مربیگری میکرد و فوتبال قطر را میشناخت.
  • Ali IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
    آقای مصطفوی ! از اگرها صحبت میکنی ؟؟همین اگرها برای حریفان ایران هم بود وهست مثلا اگر بازیکن امارات پنالتی درجریان بازی را گل میکرد اصلا ایران همان موقع حذف میشد،واگر2نفراز بازیکنان سوریه پنالتی هایشان را خراب نکرده وگل میشد بازهم ما یعنی ایران حذف شده بود،ومهمترینش اینست که اگر بازیکنان ژاپن از روی شکم سیری درنیمه دوم بازی نمی کردند بازهم ایران باخته بود وحذف شده بود ،میبینی اگرهای بیشتری به سود ایران بوده که تا 1/4 بالا آمد .
  • حامد IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
    تا اونجا که یادمونه ایشون همیشه به وضعیت فوتبال در غیر از زمان ریاست خودشون انتقاد داشته. حالا چی شد یه دفعه حامی تیم و فدراسیون و سرمربی شده خدا میدونه!
  • فرامرز US ۰۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
    سبک کی روش سبک تهاجمی نبود این انتقاد به او وارد است اما تیم سازیش را نمی شود انکار کرد قلعه نویی درواقع با همان بازیکنان کی روش بود که در جام ملت ها حاضر بودند کی روش دو بار پی در پی به جام جهانی رفت این کاری بود که تا امروز هیچ مربی ایرانی بجز حشمت مهاجرانی نکرده است پس کی روش کاری کرده است . فرض کنید کسی کی روش را بپسندد کی روش را به عنوان سرمربی تیم ملی ایران پذیرفته یعنی کسی که بهترین خدمت را به فوتبال ما کرده است این شان را برای قلعه نویی قائل نیست یعنی قلعه نویی را شایسته این جایگاه نمی داند پس قبول داشتن قلعه نویی نشانه میهن دوستی و قابل قبول دانستن کی روش هم دلیل اجنبی پرستی نیست چرا درباره شانس از دو موقعیت مسلم قطر و پنالتی اشتباهی که داور برای ما گرفت حرفی نزد؟ راستی چرا او مایلی کهن را اخراج کرد؟ اجنبی پرست نبود؟ بعد از باخت تیم امید ایران با مربی گری حسن حبیبی در راه یابی به المپیک 1996 آتلانتا همین مصطفوی در مصاحبه ای گفته بود همه مربیان ایرانی از نظر فنی در سطح بالایی نیستند باید مربی خارجی بیاوریم آنجا مصطفوی وطن پرست بود یا اجنبی پرست ؟
  • رضا IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
    قرصاتو بخور برو بگیر بخواب پیرمرد
  • حمید IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۳
    روزگار خودش رو فراموش کرده که با نفوذها و رانتی که داشتند همه چیز فوتبال را کنترل می‌کردند خودش جزو مافیای فوتبال بود حالا شده دایه مهربان‌تر از مادر . اصلا چرا با اینها مصاحبه میشه . بهتره دست از تعصبات خشک و غیر علمی برداریم . فوتبال و کلا ورزش دیگه یه بازی و سرگرمی نیست دیگه علم وصنعت است و ایران تا سالیان زیادی فقط باید از مربیان با دانش خارجی حتی به تکرار استفاده‌ کنه و مربیان داخلی را برای کسب دانش روز فوتبال به کلاسهای بین المللی اعزام کنه تا در تیم‌های پایه بکار گیرد .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی