نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
افشین قطبی و امیر قلعه نویی
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

افشین قطبی از پیشنهاد ناگهانی امیر قلعه‌نویی در یک برنامه زنده تلویزیونی شگفت‌زده شده است.

صرف نظر از این‌که بازگشت افشین قطبی به فوتبال ایران و تیم ملی چقدر درست یا غلط است، حرف و سخن این مربی را در عالم حرفه‌ای‌گری باید جدی گرفت.

چنان که می‌دانید امیر قلعه‌نویی در برنامه فوتبال برتر، به صورت غیرمنتظره اعلام کرد که از قطبی می‌خواهد به تیم ملی کمک کند. او در آن مصاحبه توضیح بیش‌تری نداد اما مشخص بود تیمِ مشاوران و خود او، از قبل نام افشین قطبی را روی کاغذ آورده بودند.

حالا قطبی در مصاحبه‌ای گفته که به‌صورت رسمی هیچ‌وقت پیشنهادی به او نشده و فقط این موضوع رسانه‌ای شد؛ «کاش قلعه‌نویی با من تماس می‌گرفت و به‌صورت مستقیم با هم صحبت می‌کردیم.»

امیر قلعه‌نویی تعاریف تازه‌ای از فوتبال حرفه‌ای ارائه می‌دهد؛ ازجمله این‌که در فوتبال چرا نداریم و هر چه در قطر اتفاق افتاد ناشی از بدشانسی بود! او در کنفرانس هلسینکی شرکت می‌کند، در عربستان به دیدار مانچینی می‌رود و تصاویری از ملاقات او با آرسن ونگر منتشر می‌شود؛ عجیب است که قلعه‌نویی با این توصیفات نمی‌داند جای یک پیشنهاد مهم به افشین قطبی، در یک برنامه زنده تلویزیونی نیست و این مسئله در فوتبال حرفه‌ای دنیا، به هیچ وجه دیده نمی‌شود.

افشین قطبی احتمالا روحش هم از این پیشنهاد باخبر نبود و نمی‌دانست در برنامه فوتبال برتر، نامش مطرح می‌شود. حالا که خبرنگاران سراغ او می‌روند، چاره‌ای ندارد واقعیت را بر زبان بیاورد و بگوید که دوست داشت قلعه‌نویی در این باره مستقیما تماس می‌گرفت و پیشنهادش را ارائه می‌داد. واقعا عجیب است که چهره‌های حرفه‌ای فوتبال ایران که این روزها تیم ملی را اداره می‌کنند، موازین پیشنهاد به اعضای کادرفنی را نمی‌دانند یا اگر هم می‌دانند، آداب آن را رعایت نمی‌کنند.

البته امروز برخی سایت‌های ورزشی خبر از مذاکره قریب‌الوقوع قلعه‌نویی با قطبی پس از سفر عربستان  دادند؛ اقدامی که باید منتظر نتیجه‌اش بمانیم. با این حال فراموش نمی‌کنیم منهای امیر قلعه‌نویی که تجربه دو ناکامی در جام ملت‌های آسیا را در کارنامه دارد، افشین قطبی هم برای صعود تیم ملی ایران به جام جهانی ۲۰۱۰، یک ناکامی بزرگ در کارنامه‌اش ثبت شده است. البته با تعریف تازه‌ای که قلعه‌نویی از فوتبال امروز دارد، قطبی هم در تیم ملی ناکام نبود؛ بلکه فوتبال است دیگر و او هم دچار بدشانسی شده بود!

در همین ارتباط: ای‌کاش قلعه‌نویی مستقیم با خودم تماس می‌گرفت/ با آوردن اسم من می‌خواهند خیلی چیزها را پوشش دهند!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۵
  • سیسیلی ضد مافیا IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
    دو مربی شکست خورده در تیم ملی با یک رئیس فدراسیون شکست خورده خیلی بهم میان.احتمالا هم قحط الرجال شده.اصلا سند تیم ملی و فدراسیون را برای20سال دیگر به اسم این افراد بزنید خلاص.به مدیران فوتبال قطر برای کسب دو عنوان قهرمانی جام ملتها برای یک کشور2میلیون نفری(حتی اگر پشتشان مدیران خارجی باشند)باید بالاترین مدال جهانی مثل جایزه نوبل را داد.قطر قهرمان شد چون علاوه بر ورزشگاهها و مدارس و دانشگاههای فوتبال و باشگاهها و امکانات پیشرفته تمام مربیان لیگش خارجی هستند و نتیجه علم در علم پیروزی است.ماهم باید همین راه را برویم.قطر با پول و علم از هیچ همه چیز ساخت و به تمام مدعیان فوتبال آسیا مثل کره ژاپن عربستان و استرالیا با آن همه دب دبه و کب کبه درس پیروزی اندیشه برتر را یاد داد.
    • ع ق QA ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
      برادر من من و تو چه کاره این که سند بزنیم این باند زرد آبی فدراسیون با مدیریت انتخابهای استانی الی ماشاء الله رئيس فدراسيون و جعال و مربي بنجل و بازيكن ستون پنجم به فوتبال تحمیل می کنند
  • ! IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
    بدشانس چیه تاکتیک ندارن
    • فقط تیم ملی IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
      کیروش که تاکتیک داشت نداشت ؟ با او چرا باختیم ؟ نمی خوام کیروش رو با امیر یا هرمربی دیگری مقایسه کنم اما وقتی با بازیکن ایرانی و اصلا در فوتبال ایران بازی میکنی باید همه چی رو در مورد او بپذیری نه تنها شانش و بد شانسی بلکه زیر آبی رفتن ، بستن با یه سرمربی دیگه و نقشه برای سرنگونی سرمربی وقت ، نتیجه نگرفتن برای تعویض رئیس فدراسیون ، گل نزدن و نتیجه نگرفتن بخاطر خدشه دارشدن شخصیت بازیکن !! گل خوردن مفت و .... نمونه هایش رو کسی هست که در فوتبال ایران ندیده باشه ؟ خوب در این فوتبال بدشانسی رو نباید قبول کرد ؟!
    • ع.ک IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
      تاکتیک دارن که الان مربی تیم میلی هستند .فقط این نوع تاکتیکها در سمت گرفتن عمل میکنه نه در زمین فوتبال جلوی تیمی مثل قطر .
  • محسن IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
    منصف باشیم خارجی هم کاری برامانکرد.یه مثال بزنیدتاباورکنیم
    • آقا معلم US ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
      شما شاید سنت کم باشد ولی خارجی ها فوتبال ایران تاثیرات زیادی داشتند ، نمونه اش تومیسلاو ایویچ بزرگ بود که بازی های ایران تو جام جهانی ۹۸ حاصل ایویچ بود ، ایویچ دفاع ایران را سازماندهی کرد ، اولین مربی خارجی که فوتبال اروپایی و پرگل و زیبا را برای فوتبال ایران آورد مصطفی دنیزلی بود هنوز هم که هنوز همه از تیم پاس دنیزلی صحبت می کنند یا با پرسپولیس ، بلاژویچ و برانکو و حتی بوناچیچ که اولین مربی خارجی بود که فینال آسیا با سپاهان رفت
  • رضا سلیمانی IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
    یک سری لوزر برای همدیگر نوشابه باز میکنند و نون تیم ملی ای را که پیشتر هم خورده اند و جز شکست و حذف چیزی پس نداده اند، به یکدیگر قرض میدهند. متاسفانه حتی افق روشنی برای پس از سقوط فوتبال ملی هم پیش رو نداریم و بنظر می‌رسد سیاست های غلطی که قلعه را به تیم رسانده قصد ندارد دست از سر فوتبال بردارد و ایدئولوژی علاوه بر اقتصاد و سیاست، در فوتبال هم حاکم خواهد ماند. ۱۰ تا ۱۵ سال آینده فوتبال ایران در نابودی دست و پا خواهد زد تا شاید آقایان دست از سر مربیان محبوب شأن بردارند و یک مربی جوان اسپانیایی یا ایتالیایی و ارژانتیتی وارد فوتبال ملی شود و جهشی در سبک بازی و نتیجه گیری های ما ایجاد کند که البته هیچ افق روشنی در اینباره وجود نداره.
  • محمد IR ۰۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
    مربیان خارجی اخیر بجز اسکوچیچ، هم موفقیت بخصوصی با تیم ملی نگرفته اند. منتهی شما جماعت تفسیر به رای می کنید. اگه مربی خارجی ببازه، به همه چی نسبت میدید:مربی ایرانی قبلی،ساختار، زیرسازها، روسازها...اگه یه دونه جام آسیایی میگرفت که واویلا. حالا مربی ایرانی:اگه ببازه که نه! اگه کمتر از قهرمانی بیاره، باز واویلا. اگر هم به موفقیتی دست پیدا کنه، حتما حاصل کار مربیان خارجی قبلیه. ای کاش اینقدر حس خود تحقیری نداشتید.
  • فرزاد IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
    واسه شماها مرغ همسایه همیشه غازه ده سال کیروش بدرد نخور که نه جامی آورد نه یک دوره تو جام جهانی تونست بالاتر ببره تیمو و شش تا از انگلیس بخوره و نتونه مقابل امریکا یه مساوی هم بیاره شماها همون بی سواد کلاش رو میخواید خودتحقیری های بدبخت
  • پیمان رضازاده IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
    به افشین قطبی در تیم ملی خیلی کم لطفی شد و میشه. شایداو در تیم ملی از نظر آماری ناموفق بود. اما باید انصاف رو در نظر گرفت. تیم ما در مقدماتی 2010 با کره جنوبی و شمالی ، عربستان وامارات همگروه بود. پنج بازی اول مدیر ایران علی دایی بود. که با یک برد سه تساوی و یک باخت شش امتیازی بود.زمانیکه دایی از تیم ملی جدا شد کره شمالی 10 ، جنوبی 8 عربستان7 و ما 6 امتیازه بودیم. بعداز دایی ، مایلی کهن مربی تیم ملی شد و بعداز دوماه قطبی تیم رو تحویل گرفت. ایران در سه مسابقه با قطبی 5 امتیاز گرفت. دو مساوی با دو کره در پیونگ یانگ و سوول وبرد برابر امارات در تهران.درشرایطی که بدلیل ضعف مفرط afc از یکسو و نااگاهی مدیران فوتبال ما بازیهای روز آخر همزمان نبود. در حالیکه سه تیم ایران عربستان و کره شمالی شانس صعود داشتند.اگر مسابقات همزمان بود یقین بدونید امکان صعود مستقیم ما یا حداقل صعود به پلی اف که دو بازی برابر بحرین و نیوزلند رو داشتیم امکانپذیر بود.کره جنوبی 16 شمالی و عربستان 12 ایران 11 امارات یک.این تک امتیاز امارات نیز عامل حذف ما بود. ما درصورت برد در دبی راحت بالا میرفتیم. قطبی وارث نتایج بدبود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی