نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
حبس ابد برای بازیکن سابق لیگ برتری برای دو اتهام سنگین
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

لی تای، بازیکن سابق اورتون و شفیلدیونایتد به دلیل تبانی و رشوه در چین به حبس ابد محکوم شد.

لی تای که شش سال (از سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۸) در انگلیس حضور داشت به حبس ابد محکوم شد. اتهامات علیه لی مربوط به دوران مربیگری او در تیم ملی چین از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ است و دادستان عمومی چین در تلاش برای مبارزه با فساد فوتبال در این کشور او را به «پذیرش و پرداخت رشوه» متهم کرد.

به گفته مارک درایر نویسنده، لی پس از اعتراف به پرداخت رشوه بیش از ۴۰۰ هزار دلاری برای به دست آوردن سرمربیگری تیم ملی، به حبس ابد محکوم شده است. آقای درایر گزارش داد که دو مقام ارشد چینی نیز به حبس طولانی مدت محکوم شده‌اند. لی همچنین اعتراف کرد که در زمان مربیگری باشگاه‌های چینی هبی چاینا فورتونا و ووهان زال، در رسوایی‌های تبانی برای کمک به صعود تیمش مشارکت داشت.

لی در اعترافاتش گفت: «خیلی متاسفم. باید مسیر درست را دنبال می‌کردم. خیلی چیزها در فوتبال آن زمان رایج بود. به دست آوردن موفقیت از طریق این مسیرهای نامناسب من را برای کسب نتایجِ سریع مشتاق‌تر می‌کرد. برای اینکه بتوانم عملکرد خوبی داشته باشم به اعمال نفوذ بر داوران، رشوه دادن به بازیکنان و مربیان حریف متوسل شدم، گاهی اوقات هم معامله‌هایی بین باشگاه‌ها صورت می‌گرفت. اینطور رفتارها تبدیل به عادت و حتی وابستگی می‌شود.»

لی از سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۶ به عنوان هافبک ۴۰ بار برای اورتون بازی کرد. اولین فصل خوبی که به صورت قرضی در گودیسون پارک گذراند باعث شد که انتقال دائمی داشته باشد، اما مصدومیت‌های زیادی که داشت او را در ۳ سال بعدی از میادین دور نگه داشت. او در سال ۲۰۰۶ به شفیلد یونایتد رفت و پس از دو فصل به چین بازگشت. او همچنین ۹۲ بار برای تیم ملی چین بازی کرد و در سال ۲۰۱۱ به دوران بازی خود پایان داد.

لی پس از بازنشستگی در چین مربی شد و در نهایت در سال ۲۰۱۹ جانشین مربی افسانه‌ای ایتالیایی مارچلو لیپی در تیم ملی چین شد. تحقیقات درباره فساد او در چین از سال ۲۰۲۲ آغاز شد.

بیشتر بخوانید: حکم سنگین برای ستاره متجاوز/ ۴ سال و نیم زندان برای دنی آلوس

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • حسین US ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
    حالا این اتفاق اگر در ایران می افتاد اصلا اسم طرف را هم نمی آوردند تا خدایی نکرده آبروی مومن!!! نرود. شاید تشویقش هم میکردند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی