نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
قرارداد برانکو با چین
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

شنیده می‌شود برانکو ایوانکوویچ قراردادی یک میلیون و ۵۰۰ هزار دلاری برای یک سال با چینی‌ها امضا کرده است.

باشگاه پرسپولیس پس از جدایی یحیی گل‌محمدی به‌ دنبال عقد قرارداد با برانکو بود و حتی گفته شد که سرمربی کروات برای خود و دستیارانش، روی هم دو میلیون دلار خواسته اما این خبر تکذیب شد!

به هر روی برانکو ایوانکوویچ، قرارداد جالبی با عمانی‌ها داشت. او ماهیانه ۴۰هزار دلار نقد می‌گرفت و یکسری آپشن و پاداش در قراردادش بود که آن را به سالیانه یک میلیون دلار می‌رساند. قرارداد برانکو ایوانکوویچ با فدراسیون و تیم ملی عمان در پایان جام ملت‌های آسیا به اتمام رسید و با توجه به حذف این تیم در مرحله گروهی، دیگر تمدید نشد.

برانکو که به پیشنهاد پرسپولیس پاسخ منفی داده بود به دنبال کار در یک تیم ملی آسیایی بود و در نهایت هم اتحادیه فوتبال چین به طور رسمی ایوانکوویچ را به عنوان سرمربی جدید تیم ملی فوتبال این کشور معرفی کرد.

یانکوویچ نتوانست چین را در مسابقات جام ملت‌های آسیا به مرحله یک‌هشتم نهایی برساند و در نهایت مدیران اتحادیه فوتبال چین به این نتیجه رسیدند که قرارداد او را فسخ و تیم‌شان را با برانکو برای مسابقات مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ آماده کنند.

در همین ارتباط با رضا چلنگر، یکی از نزدیکان برانکو در ایران تماس گرفتیم که به ما خبر داد «قرارداد برانکو با تیم ملی چین، ۵۰ درصد بیشتر از قراردادش با تیم ملی عمان است». البته چلنگر که همواره به رسانه‌ها محبت داشته و در نقش مترجم سرمربیان کروات ظاهر شده، رقم اصلی قرارداد برانکو را فاش نکرد اما با توجه به آن‌چه بدان اشاره شد، می‌توان محاسبه کرد این قرارداد به یک میلیون و ۵۰۰ هزار دلار می‌رسد.

برانکو با فوتبال چین چندان هم بیگانه نیست. او حدود ۱۰ سال پیش توانست همراه با تیم شاندونگ لیونگ، دو هفته مانده به پایان رقابت‌های باشگاهی این کشور قهرمانی را جشن بگیرد. به واسطه همان قهرمانی و تجربه فراوان برانکو در ایران، عربستان، عمان و فوتبال آسیا، چینی‌ها تصمیم گرفتند سرمربی سابق ایران و پرسپولیس را به عنوان سرمربی چدید تیم ملی این کشور انتخاب کنند. به نظر می‌رسد برانکو با همان کادر همیشگی خود در عمان، در تیم ملی چین نیز کارش را آغاز کند.

این مطلب را هم بخوانید: ۴۸ ساعت پرالتهاب در انتظار سرخ‌ها/ ژاپنی‌ها ستاره پرسپولیس را روی هوا زدند!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۰
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۲
  • ایمان IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
    مشکل بزرگ برانکو ، برادرش زلاتکو است که سطح دانش فنی تیم را یک تنه پایین آورده . وگرنه با کمک هایی مثل آندری پانادیچ و سرتن چوک کادر مسلط و با دانشی داشت .
  • مرتضی IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
    این که میگفت خستس میخواد بره پیش خانوادش. یادم نیست یکی از این پیش کسوتا حرف قشنگی زده بود که این بابا تا ده سال نون موفقیتش با پرسپولیس رو نخوره ولکن ماجرا نیست
  • مهران IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
    درویش رفته بود با چقدر باهاش مذاکره کنه ؟ خیلی خنده داره این بازار مکاره!!!!!
  • پرسپولیس ، آث میلان ، ایتالیا US ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
    موفق باشی مرد دوستداشتنی - فوتبال ایران و پرسپولیس مدیونش هستند - برانکو استاد هست و گروهبان قندلی باید شاگردیش رو کنه
  • ع ق QA ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
    اونجا مربی با دانش می خوان آنجاها که باند لمپن و فوتبال خراب کن پشت هم مربی جناحی به تیم ها تزریق نمی کنه که بازار امثال قلعه نوعی عنایتی ساکت ابهامی دقیقی فکری گرم باشه مثل مهره شطرنج جابجا بشن
  • Amir IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
    اکنون واضح تر شده که بهانه دوری از خانواده حرف خنده داری بود که در مذاکره به پرسپولیس گفت زیرا مبلغ مد نظرش توسط تیم های ایرانی قابل پرداخت نبود ، در ضمن ایجنت ایشان نیز همانند ایجنت جناب کیروش توانمند میباشد ، هر دوی این مربیان از دانش و علم روز فوتبال فاصله گرفته اند و نتایج تیم هایی که در این ایام بدست آوردند نشان دهنده این موضوع است، امیدوارم در ایام آتی به سوی جذب این سبک از مربیان نرویم که دستاورد بزرگی برای ما نخواهند داشت.
  • زیگزاگ IR ۰۷:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
    خارجی به ظاهر متمدن که تربیت رو بارها به رخ رقیبان میکشید درباره خانواده دروغ گفت. برای رسیدن به تسویه مالیاتی با همکاری مترجم اسبق یه ترفند مشترک بکار بردند و با قرار گذاشتن مدیران پرسپولیس در یک برزخ تونستند به هدف خود برسند. میدونست الان دیگه اونقدرها خرج کردن در لیگ ما بی حساب و کتاب نیست.میدونست برخی حامیان رو هم از دست داده و شاید نتونه مثل قبل نتیجه بگیره. اونوقت ما فکر میکنیم اینا فرهیخته هستند و ما جهان سومی!
  • ali IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
    هیچی دیگه فوتبال چین هم مثل عمان رفت قاطی باقالی ها!!!!!!!
  • آقا معلم US ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
    این سوال من است ، چینی ها که فوتبال نمی دانند چرا از ونگر و فرگوسن مشورت نمی کنند ؟ واقعا چینی ها نمی دانند با نصف قرارداد برانکو ، یحیی را استخدام کنند ؟ یحیی بزرگتر از کلوپ و گواردیولا است یا فرهاد مجیدی
  • فوتبال نفهم IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
    حالا مشخص میشه که چرا مافیای تاج و کیسه پروفسور برانکو ایوانکوویچ رو کوبیدن و نگذاشتن سرمربی تیم ملی و دوباره پرسپولیس بشه ؟! یعنی مافیای تاج و کیسه بیشتر از چینی ها میفهمن

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی