نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
از انگلیس تا آمریکا؛ این ستاره‌ها زیر سایه لیونل مسی قرار گرفته‌اند!
منبع: The Sun
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

روز به روز به تعداد بازیکنانی که راهی آمریکا و MLS می‌شوند افزوده می‌شود و نشریه سان ستاره‌های سابق لیگ برتری را که برای ادامه دوران حرفه‌ای خود به ایالات متحده رفتند مرور می‌کند.

لیگ آمریکا دیگر خانه بازنشستگی بازیکنان نیست. فوتبال در آمریکا اوج گرفته و آمدن لیونل مسی محبوبیت این لیگ را دوچندان کرده و روز به روز توجه بازیکنان بزرگ و باتجربه بیشتری به این لیگ جلب می‌شود.

با شروع شدن فصل ۲۰۲۴ نشریه سان نگاهی به برخی از بازیکنان سابق لیگ برتری می‌اندازد که به آمریکا رفتند.

لوئیس سوارس (اینترمیامی)

سوارس که یکی از بازیکنان بزرگ لیورپول بوده است، در کنار مسی، سرخیو بوسکتس و جوردی آلبا به اینترمیامیِ دیوید بکام پیوست. این اولین فصل سوارس در MLS است و او در اولین بازی در جریان پیروزی ۲-۰ اینترمیامی مقابل رئال سالت لیک در کنار مسی و هم‌تیمی‌هایش نقش‌آفرینی کرد اما نتوانست گلزنی کند.

هوگو لوریس (لس‌آنجلس اف‌سی)

برنده ۳۷ ساله جام‌جهانی فرانسه نیز در ماه دسامبر از تاتنهام جدا شد و برای اولین فصل خود در MLS آماده می‌شود. لس‌آنجلس اف‌سی که بخشی از مالکیت آن در دست ویل فرل، ستاره هالیوودی است، در سال ۲۰۱۸ به MLS پیوست و در پلی‌آف فصل گذشته پیروز شد.

ویکتور وانیاما (سی‌اف مونترال)

هافبک کنیایی پیش از رفتن به MLS با ساوتهمپتون و تاتنهام نام خود را در فوتبال انگلیس ثبت کرد. وانیاما که قبل از انتقال به لیگ برتر در سلتیک بازی می‌کرد، بیش از ۱۰۰ بازی برای تیم کانادایی سی‌اف مونترال انجام داده است.

کریستین بنتکه (دی‌سی یونایتد)

مهاجم سابق استون ویلا، لیورپول و کریستال پالاس در سال ۲۰۲۲ زمانی که وین رونی مربیگری تیم را به عهده داشت به دی‌سی یونایتد پیوست. این بازیکن بلژیکی در آوریل سال گذشته یک ضربه قیچی برگردان خیره‌کننده مقابل شارلوت به ثمر رساند و در بازی سالانه MLS All Star در واشنگتن شرکت کرد.

دآندره یدلین (اینترمیامی)

این مدافع راست آمریکایی در نیوکاسلِ استیو بروس درخشید و در نهایت به مسی در فلوریدای جنوبی پیوست. این بازیکن ۳۰ ساله قبل از گذراندن هفت سال در اروپا، کار خود را در MLS با سیاتل ساندرز آغاز کرد و قبل از انتقال به اینترمیامی یک فصل را در گالاتاسرای گذراند.

تیمو پوکی (مینِسوتا یونایتد)

پوکی در ژوئن سال گذشته پس از به ثمر رساندن ۸۸ گل در بیش از ۲۰۰ بازی برای نوریچ سیتی در لیگ برتر و چمپیونشیپ به مینسوتا یونایتد پیوست. این بازیکن ۳۳ ساله تنها در ۱۴ بازی ۱۰ گل در MLS زده است.

برایان اویدو (رئال سالت لیک)

بازیکن سابق اورتون و ساندرلند پس از ترک فوتبال انگلیس به باشگاه سابقش کپنهاگن بازگشت، اما از سال ۲۰۲۲ در رئال سالت لیک بوده است. اویدو که یک مدافع چپ همه کاره است، در ۶۰ بازی لیگ برتر دو گل به ثمر رساند، اما هنوز در ۴۱ بازی برای سالت لیک گلزنی نکرده است. او فصل خود را با بزرگترین بازی مقابل مسی در میامی و در مقابل چشمان بکام آغاز کرد. اویدو در بازی مقابل اینترمیامی نیمکت نشین بود و تیمش ۲-۰ باخت.

بیشتر بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی