نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
یکشنبه ۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۰
۰ |
۰
کلوب| نبود VAR منجر به رخ دادن چه حوادثی می شود؟
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

شاگردان مورایس در دیدار برگشت مقابل الهلال هم کاری از پیش نبردند و نتوانستند از اتفاقات بازی رفت درس بگیرند و از قضا، به همان اشتباهات گذشته دچار شدند.

در فصل اخیر تیم های ما در تورنمنت های مختلف باشگاهی و ملی ضربات سنگینی از بی احتیاطی و عدم توجه به حضور VAR و دخیل بودن در نظرات مهم و حیاتی داوری خوردند. اگر در  لیگ برتر داوران در کنار خود VAR داشتند، عملکرد بازیکنان در زمین با افزایش دقت و حواس همراه می شد و آنها با نگاه ایده آل تری پا به میدان مسابقه می گذاشتند.

از چندین جهت نبود VAR، فوتبال ایران را با سؤالات و ابهامات زیادی رو به رو می کند. اولاً اینکه ثمره همین بی توجهی ها و بی اعتنایی ها خط خوردن تمام و کمال داوران ایرانی از لیست فیفا برای جام جهانی آتی است و این موضوع به شدت بر کارکرد و عملکرد داوران در سال های نه چندان دور آینده، اثر خواهد گذاشت.

نکته دوم بودن یا نبودن کمک داور ویدیویی تاثیر زیادی روی سبک بازی بازیکن و تیم در عرصه‌های مهم باشگاهی و ملی دارد. برای مثال می توان به دو بازی تیم ملی ایران در جام ملت های آسیا برابر سوریه و قطر اشاره داشت که مهدی طارمی و شجاع خلیل زاده، به طور عجیبی تیم ملی را زیر فشار وحشتناکی بردند یا سپاهان که در هر دو دیدار رفت و برگشت، با از دست دادن یک بازیکن بازی های برده را باخت. بازیکنانی که با پوست و استخوان، تأثیر گذاری VAR را به طور بسیار عمیقی درک کرده اند با بازیکنانی که VAR را کنار زمین ندیده اند زمین تا آسمان فرق های عظیم و شگفتی در ارائه یک نمایش مناسب دارند.

به این ترتیب کل فوتبال ایران از فقدان VAR رنج می برد و تا این دستگاه در کنار زمین همراه داور نباشد، همچنان شاهد بی تجربگی ها و گرفتار شدن بازیکنان در عرصه‌های ملی خواهیم بود. مشخص نیست که چه زمانی، این نقاط ضعف برای همیشه از صفحه فوتبال ایران محو و پاک خواهند شد!

معین احمدوند| باشگاه خبرنگاران آزاد

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی