نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
داوید رایا
منبع: The Sun
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

بعد از چندین حمله خشونت‌آمیز به خانه فوتبالیست‌ها، داوید رایا یک سگ از نژاد ممنوعه را برای محافظت از خود به خانه‌اش آورده است.

داوید رایا دروازه‌بان آرسنال، یک سگ از نژاد امریکن بولی دارد. در پی حملاتی که چند وقت اخیر به خانه فوتبالیست‌ها شده، ستاره ۲۸ ساله آرسنال تصمیم گرفته این سگ که گوکو نام دارد را همیشه کنار خودش نگه داشته باشد تا از او محافظت کند.

نگهداری از این نژاد غیرقانونی است، اما رایا گواهی معافیت دارد. گفته می‌شود که رایا و نامزد ۲۷ ساله‌اش تاتیانا تروبول عاشق این سگ هستند. گوکو در یک قفس امن در خانه چند میلیون پوندی این زوج در شمال لندن زندگی می‌کند.

رایا که در حال حاضر به صورت قرضی از برنتفورد در تیم توپچی‌ها حضور دارد، کارشناسانی از Elite Protection Dogs برای آموزش گوکو استخدام کرده است. سخنگوی این شرکت گفت: «داوید رایا یک امریکن بولی به نام گوکو دارد که یک ساله است. همه کسانی که امریکن بولی دارند نگران هستند. اما داوید به شدت مسئولیت‌پذیر است. ما برای آموزش گوکو قرارداد بلند مدت داریم.»

ستاره لیگ برتری صاحب یک بادیگارد غیرقانونی شد/ او به آدم‌ها حمله می‌کند! +عکس

پس از افزایش حملات امریکن بولی‌ها قوانین جدیدی طی دو ماه گذشته وضع شده است. از تاریخ ۳۱ دسامبر، حضور یک سگ نژاد امریکن بولی بدون پوزه‌بند و محافظ در انظار عمومی غیرقانونی شد. همچنین فروش، پرورش، واگذاری یا رها کردن این سگ‌ها جرم محسوب می‌شود. و در بریتانیا نگهداری از این سگ‌ها بدون گواهی معافیت غیرقانونی شد، که رایا این گواهی را دارد. سگ‌ها باید ریزتراشه شده و عقیم شوند و در مکانی امن نگهداری شوند. صاحبان نیز باید بیمه شخص ثالث داشته باشند.

اولین حمله گزارش شده به یک فرد در سال ۲۰۱۷ در لیورپول اتفاق افتاد که یک کودک نوپا توسط چهار سگ به شدت مجروح شد و صاحب آنها، اندرو مک‌گوان، متعاقباً به زندان افتاد. در سال ۲۰۲۱ جک لیس ده ساله توسط یک امریکن بولی در ولز جنوبی کشته شد و دو نفر به دلیل این اتفاق زندانی شدند. یک ماه بعد، آدام واتس توسط یک امریکن بولی در پناهگاه سگ خودش در اسکاتلند کشته شد. هشت نفر دیگر در سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ توسط سگ‌ها کشته شدند، و این ماه و تنها چند روز پس از اجرایی شدن این قانون، یک زن ۶۸ ساله آخرین فردی بود که توسط این نژاد مورد حمله مرگبار قرار گرفت. این زن توسط دو سگ امریکن بولی متعلق به دامادش کشته شد.

گفته می‌شود که ۲۰ درصد از حملات سگ‌ها به انسان در سال ۲۰۲۳ توسط این نژاد صورت گرفته است. نشریه سان برای شنیدن اظهار نظرها به رایا و آرسنال مراجعه کرد.

بیشتر بخوانید:

ستاره لیگ برتری صاحب یک بادیگارد غیرقانونی شد/ او به آدم‌ها حمله می‌کند! +عکس

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی