نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
آخرین ضربه هاشمی‌نسب به استقلال/ پرسپولیس دربی را برد، سرمربی تیم ملی کنار رفت!
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

یکی از عجیب‌ترین دربی‌های نیمه دوم دهه ۷۰ شمسی ۲۴ سال قبل در هشتم اسفند سال ۷۸ رقم خورد.

استقلال و پرسپولیس هشتم اسفند سال ۱۳۷۸ باید بازی برگشت خود در چارچوب لیگ آزادگان فصل ۷۹-۷۸ را برگزار می‌کردند. این مسابقه در حالی باید انجام می‌شد که پرسپولیس با علی پروین شرایط مطلوبی داشت و صدرنشین جدول محسوب می‌شد اما استقلال با وجود قرار گرفتن در جایگاه دوم، باب میل هوادارانش بازی نمی‌کرد و به همین خاطر در فاصله چهار روز مانده تا دربی پایتخت علی فتح‌الله‌زاده مدیرعامل وقت باشگاه استقلال، تصمیم به برکناری یوگنی سوکومورخوف سرمربی روسی فقید آبی‌پوشان گرفت.

این مربی را کنار گذاشتند و رضا نعلچگر دستیار اول او هم عملا کنار رفت تا استقلال در آستانه بازی با پرسپولیس سرمربی نداشته باشد! فتح‌الله‌زاده به منصور پورحیدری فقید که در آن زمان سرمربی تیم ملی بود و شرایط مطلوبی هم آن‌جا داشت، زنگ زد و از او خواست به استقلال کمک کند. کامران منزوی، قائم مقام و عضو اسبق هیئت مدیره باشگاه استقلال سال‌ها بعد در این رابطه به خبرورزشی گفت: من با جدا کردن منصورخان و آوردن او به استقلال کاملا مخالف بودم چون اعتقاد داشتم پس از سال‌ها یک استقلالی سرمربی تیم ملی شده و چنین موقعیت بسیار خوبی نباید از دست برود. تیم ملی با منصورخان خیلی خوب نتیجه می‌گرفت و ما می‌توانستیم در جام ملت‌های ۲۰۰۰ با ایشان موفق شویم اما به هر حال آقای فتح‌الله‌زاده با پورحیدری صحبت کرد و ایشان راضی شد به استقلال بیاید.

پورحیدری آمد و دقایقی قبل از این‌که بازی شروع شود، فدراسیون فوتبال اعلام کرد جلال طالبی سرمربی ایران در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه، هدایت تیم ملی را به جای منصورخان بر عهده گرفته است! استقلال نیمکت تیم ملی را از دست داد و در آن مسابقه با پرسپولیس هم اصلا نمایش خوبی ارائه نکرد چون پورحیدری و مظلومی وقت زیادی برای هیچ کاری نداشتند. پرسپولیس با دو گل بازی را برد و نکته مهم این‌جاست که یکی از آن گل‌ها توسط مهدی هاشمی‌نسب به ثمر رسید. آن گل در واقع آخرین ضربه‌ای بود که هاشمی‌نسب به استقلال زد و کمتر از ۵ ماه بعد در یکی از جنجالی‌ترین نقل و انتقالات تاریخ فوتبال ایران به صورت مستقیم از پرسپولیس به استقلال پیوست. اتفاقا هاشمی نسب با پیراهن آبی هم موفق به گل‌زنی در دربی شد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • کیسه هوچی IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
    حالا که چی دست از سر این آدم معلوم الحال بردارید حالا که اون ساکت شده شما ول کن نیستید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی