نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
نامه‌های پنهانی طلبکاران استقلال و پرسپولیس به کنفدراسیون فوتبال آسیا!
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

استقلال و پرسپولیس برای کسب مجوز حرفه‌ای جهت حضور در لیگ قهرمانان آسیا جدا از تمام مسائل ایانی که این روزها دارند، با یک مشکل بزرگ دیگر هم دست و پنجه نرم می‌کنند که رسانه‌ای نشده!

بر اساس قانون کنفدراسیون فوتبال آسیا که چند سالی است به صورت ویژه اجرا می‌شود و متاسفانه عدم توجه به آن تاوان سنگینی را برای تعدادی از باشگاه‌های کشورمان در پی داشته است، شفافیت مالی از جمله مواردی است که  تیم‌های متقاضی دریافت مجوز حرفه‌ای باید از آن به طور کامل برخوردار باشند و قسمت مهمی از این شفافیت به نداشتن طلبکار و یا تعیین تکلیف شدن مطالبات او در قالب گرفتن مهلت کتبی باز می‌گردد.

تکلیف طلبکاران خارجی که کاملاً مشخص است. آنها مدارک خودشان را در اختیار فیفا یا دادگاه عالی ورزش می‌گذارند و تا وقتی رضایتشان جلب نشود، زیر بار امضای هیچ سندی نمی‌روند اما مدتی است که طلبکاران داخلی هم می‌توانند از طریق کنفدراسیون فوتبال آسیا قضیه را پیگیری کنند و این دقیقاً همان مسئله‌ای است که استقلال و پرسپولیس را به دردسر می‌اندازد.

بر اساس قانون جدید لیگ قهرمانان که از چند سال گذشته به مرحله اجرا درآمده است، بازیکنان بومی هر کشور اگر از کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال خودشان علیه یک باشگاه پیرامون مسائل مالی حکم گرفته باشند، می‌توانند از طریق وکیل آن را در اختیار کنفدراسیون فوتبال آسیا بگذارند و اگر در استعلام مشخص شود که حکم صادر شده توسط فدراسیون فوتبال مطبوع صحت دارد، آنگاه باشگاه بدهکار تا وقتی رضایت طرف مقابل را جلب نکند، مجوز حرفه‌ای دریافت نخواهد کرد.

این مسئله در سال‌های گذشته خبرساز شد چون چند بازیکن اسبق استقلال و پرسپولیس از طریق وکلای خودشان AFC را در جریان عدم دریافت مطالبات قرار داده بودند و حالا نیز برخی شنیده‌ها حکایت از آن دارد که شاید استقلال پرسپولیس در روزهای پایانی منتهی به زمان بررسی پرونده‌ها (که احتمالا ۱۱ فروردین خواهد بود) نامه‌هایی از کنفدراسیون دریافت کنند که نشان می‌دهد حتماً باید با طلبکاران داخلی که علیه آنها حکم گرفته‌اند و با کنفدراسیون مکاتبه کرده اند نیز تسویه حساب کرده یا رضایتشان را برای دریافت مهلت چند ماهه جلب کنند در غیر این صورت خبری از آسیا نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: مالک جدید برای باشگاه پرسپولیس؛ پروسه انتقال در مراحل پایانی/ مانع پیش پای واگذاری استقلال!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۲
  • ناشناس IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
    باید تخلفات و حمایت های که دولت از این دو تیم میشه رو به فیفا ای اف سی گزارش بدن

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی