نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
شنبه ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۰
۰ |
۱
کارت آبی در فوتبال؟ رئیس می‌گوید: نه!
منبع: BBC
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

رئیس فیفا معتقد است که کارت آبی هیچ جایی در فوتبال ندارد و در نشست با IFAB مخالفت خود را ابراز خواهد کرد.

با معرفی کارت‌های آبی در ماه گذشته، چهره‌های ارشد فوتبال شوکه شدند و جانی اینفانتینو، رئیس فیفا، این ایده را رد کرد.  قرار است برنامه‌های سین-‌بین توسط هیئت بین‌المللی فوتبال (IFAB) که نهاد قانون‌گذار بازی است، در نشست عمومی سالانه‌اش در اسکاتلند در روز شنبه مورد بحث قرار گیرد. با این حال، اینفانتینو می‌گوید که طرح کارت آبی هیچ جایی در این نشست ندارد.

او گفت: «فیفا کاملاً با کارت آبی مخالف است. من رئیس فیفا از این موضوع مطلع نبودم و فکر می‌کنم فیفا در این مورد نظری برای IFAB دارد: به هیچ وجه! ما همیشه ایده‌ها و پیشنهادات را بررسی می‌کنیم و البته باید با همه چیز با احترام برخورد کرد. اما در عین حال باید از ماهیت و سنت بازی نیز محافظت کرد. کارت آبی در این میان جایی ندارد.»

بحث بیشتر در مورد این موضوع در جلسه امروز انجام خواهد شد.

تعویض موقت به دلیل ضربه به سر

اینفانتینو همچنین ایده تعویض موقت به دلیل ضربه به سر را رد کرد. خیلی‌ها فکر می‌کنند این راه خوبی برای مقابله با آسیب‌دیدگی از ناحیه سر است، زیرا این نگرانی‌ها وجود دارد که برخی بازیکنان بعد از مصدومیت زمین را ترک نمی‌کنند. اینفانتینو گفت: «ما تعویض‌های موقت ضربه مغزی را معرفی نمی‌کنیم زیرا به سلامت بازیکنان اهمیت می‌دهیم و ضربه مغزی برای ما موضوع مهمی است. پول زیادی (۱.۵ میلیون پوند) برای تحقیقات سرمایه‌گذاری کرده‌ایم و اکنون در این زمینه تخصص داریم. کارشناسان پزشکی می‌گویند غیرممکن است در عرض چند دقیقه بتوانیم تشخیص دهیم که آیا ضربه مغزی رخ داده و آیا جدی است یا خیر. به همین دلیل است که در صورت مشکوک شدن به ضربه مغزی، بازیکن باید تعویض شود. اگر می‌خواهید به سلامت بازیکن اهمیت دهید بازیکن مصدوم بیرون می‌رود و بازیکن دیگری وارد می‌شود.»

بیشتر بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی