نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
خبر کوتاه و دردناک؛ ستاره‌های ایران به مسابقات جهانی نرسیدند/ همین امروز دلیل غیبت آن‌ها را اعلام کنید!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

خبر خیلی تلخ و کوتاه بود، دو ستاره دو و میدانی ایران از حضور در مسابقات جهانی باز ماندند.

دو و میدانی رشته مادر و ورزش پایه در همه جای دنیاست که بیشترین مدال‌ها را در المپیک دارد و تمام کشورهای صاحب ورزش و پیشرفته بیشترین سرمایه‌گذاری را در آن انجام می‌دهند.

در همین دو و میدانی گل سرسبد رشته‌ها دوهای سرعت است که بیشترین حجم توجهات عمومی در دنیا را دارد. ستاره‌های دوهای سرعت در شهرت تنه به تنه ستاره‌های بسکتبال NBA و فوتبالیست‌های بزرگ می‌زنند.

ما هرگز در دو و میدانی کار ریشه‌دار و ساختاری نکردیم اما دست بر قضا دو استعداد مثل دو گل خودرو در سال‌های اخیر شکوفا شده و با همت و پشتکار خود به مدارج بالا رسیدند که هر دو در دوهای سرعت فعالیت می‌کنند.

در تاریخ ورزش ایران ما در دو و میدانی همیشه تک ستاره‌های خودرو داشته‌ایم. از تیمور غیاثی در پرش ارتفاع و جلال کشمیری در پرتاب‌ها تا حمید سجادی در دو های استقامت و احسان حدادی و در دو های  سرعت فرزانه فصیحی و حسن تفتیان.

حال نگاه کنید این دو ستاره ورزش ایران در پی ناکامی از حضور در مسابقات جهانی که خود این حضور بالاترین افتخار برای یک ورزشکار است، چه درد دل‌هایی دارند؛ آنها که گفته می شود از حضور در مسابقات جهانی اسکاتلند به دلیل سهل‌انگاری فدراسیون دوومیدانی و چک نکردن ایمیل‌ها برای صدور ویزا باز ماندند.

فرزانه فصیحی در واکنش به این موضوع با انتشار عکسی از خود در صفحه اینستاگرام‌اش نوشت: «من فقط توقع داشتم‌ تو آماده‌ترین سال ورزشی‌ام و بعد از رکورد شکنی برم با بزرگان جهان مسابقه بدم و کاری کنم که در تاریخ ورزش بی سابقه بوده؛ اما این اجازه به من داده نشد.» فرزانه فصیحی چند روز قبل موفق به کسب مدال طلای مسابقات دوومیدانی داخل سالن آسیا شده بود.

حسین تفتیان نیز در صفحه اینستاگرام خود با انتشار ویدئویی نوشت: «سوال من این است که چرا حسن تفتیان، در این رقابت ها شرکت نکرد؟؟؟ یا او علاوه بر تمرین کردن و تمرکز بر حضور موفق تر در این مسابقات می بایست جور کارهای انجام نشده اداری از سوی فدراسیون را هم نیز بکشد؟»

قصد قضاوت نداریم نمی‌دانیم زاویه نگاه این دو قهرمان به این ماجرا درست است یا نه، به عنوان یک رسانه حتماً باید پای صحبت مسئولان فدراسیون هم نشست اما اگر خدایی نکرده این ادعا درست و این ماجرا دقیقاً به همین شکل اتفاق افتاده باشد، وای به حال ورزش مادر در ایران....

ما قبلاً در رشته‌های دیگر تجربه ویزا ندادن انگلستان به قهرمانان ایرانی را داشتیم، آخرین آنها تکواندو در شهر منچستر و مسابقات گراند پری که امتیاز بالایی برای سهمیه المپیک پاریس داشت. با این فرض که شاید کارشکنی از آن طرف بوده باشد، امیدواریم هرچه زودتر مسئولان فدراسیون پاسخی به این ابهام بدهند.

شک نکنید بار روانی منفی این درد دل‌ها به مراتب ضرر بیشتری از غیبت این دو ستاره در مسابقات جهانی به ورزش ایران خواهد زد. ضرری که کمترین جز آن بی‌اعتمادی ورزشکاران و ورزش دوستان به مسئولان خواهد بود و البته قضاوت در مورد ناکارآمدی و لیاقت افرادی که روی صندلی‌های مهم ورزش نشسته اند....

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی