نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟

نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟
کلوب| تعلقات رنگی چه معنایی در فوتبال امروز دارد آقای حیدری؟
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

آن چیزی که باعث رنج و اذیت فوتبال ایران در تمامی این سال ها شده، بحث رعایت حرفه‌ای شدن تیم های لیگ برتری است.

از کسب مجوز تیم ها برای شرکت در لیگ قهرمانان آسیا تا بحث ساختن ورزشگاه های جدید و استاندارد و سر و سامان دادن به آکادمی و تیم های پایه و هزاران موضوع دیگر که به اندازه کافی در طول چند سال اخیر به آنها پرداخته ایم. حال در یکی از اتفاقات نادر و عجیب، رنگ لوگوی یک باشگاه به خاطر تعلقات رنگی سرمربی همان تیم، عوض شد و جالب است که مالک و مدیران تیم، زیر بار پیشنهاد چنین تغییری رفته و هیچ اعتراض و مخالفتی با سرمربی نکرده اند!

خوشه طلایی ساوه که رنگ لوگویش قرمز بود، با پیشنهاد حیرت انگیز خسرو حیدری، سرمربی این تیم، به رنگ آبی تغییر داده شد و از این پس لوگوی خوشه طلایی ساوه را در لیگ یک با رنگ آبی مشاهده می کنیم. با وجود این اوصاف، چندین سوال مهم ذهن اهالی فوتبال را حسابی به خود مشغول می کند؛ آیا مربیان حرفه‌ای در فوتبال امروز، باید سلیقه های رنگی خود را در تیم های دیگر، وارد و اعمال کنند؟ آیا چنین موردی، مصداق بارز جسارت و زیر پا گذاشتن سابقه و اصالت آن باشگاه نیست؟ آیا در فوتبال روز دنیا، مربیان اجازه انجام دادن این کارها را دارند؟

اشتباهات فوتبال ما و عدم پیشرفت آن، از همین موضوعات پیش پا افتاده و کوچک آغاز و در نهایت به پرونده‌هایی ختم می‌شود که باورش برای جامعه فوتبال، سخت و غیر قابل ممکن است. قضایایی همچون تغییر رنگ لوگو به خاطر سرمربی و مواردی از این دست، نشان می‌دهد که هنوز راه دور و درازی تا حرفه‌ای شدن در پیش داریم و مثل همیشه فقط عنوان و صفت «حرفه ای» بودن را به یدک می کشیم!

یادمان نرود انجام کارهایی از این قبیل، به دور از شأن و شخصیت شخصی مثل خسرو حیدری است که یکی از بازیکنان خوب سال های نه چندان دور استقلال محسوب می شود و با توجه به جوان بودن و قرار گرفتن در ابتدای مسیر، از او توقع و انتظار بیشتری در این مسائل می رفت.

معین احمدوند| باشگاه خبرنگاران آزاد

کلوب| تعلقات رنگی چه معنایی در فوتبال امروز دارد آقای حیدری؟

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۳
  • ن IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
    نمی دانیم چه کسی اعتراض کرده. اسمش را هم نگفته. آقای ناشناس تعلقات اینگونه، فقط به کارخانه و شرکت خوشه طلایی مربوط می شه. شما که اینقدر با شعور هستید ، وقتی قضاوت از روی تعلق به رنگ قرمز باعث شد حق دروازه بان قدر آقای فروزان ،کارخانه ذوب آهن با اون عظمت توهین و حق شون را ضایع می کنند چرا صداتون در نیامد؟اگر تعلق باعث بشه حق فوتبال سالم گرفته بشه و به نفع تیم قرمز پیروزی و تراکتور باشه اشکالی برای شما نداره؟ اینطوری سکوت رضایت شما فریاد بی عدالتی و ظلم به جوان های سالم فوتبال ایران هست و بس.
  • ناشناس IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
    سرمربیه بزارید کارش رو انجام بده مگه کار غیر اخلاقی کرده ؟ در همه چی دخالت می کنید
  • فرامرز IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
    فرض کنید خسرو حیدری چنین درخواستی داشت که رنگ پیراهن تیم عوض بشود چرا مسوولان خوشه طلایی راضی شدند؟ ایراد اساسی به آنها برمی گردد که باید اصالت خودشان را حفظ کنند مگر قلعه‌نویی در تراکتور می توانست رنگ پیراهن قرمز را به آبی تیدیل کند؟ یا رحمتی در نساجی؟ مربی تنها در امور فنی مسوولیت دارد و بس اگر دامنه مسوولیتش را به چنین کارهایی بخواهد گسترش بدهد ایراد از مسوولان تیم ست و بس
  • صالح IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
    خسرو پیشنهاد داده، زورشون که نکرده... لازم بود اینقدر سر این موضوع کم اهمیت قلم فرسایی کنید؟
  • ع ق QA ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
    خوب خسرو حیدری هم عضو باند مربیان تحمیلی آبی ( دقیقی و قربانی و رحمتی و عنایتی و الهامی و فکری ) که توسط باند آبی فدراسیون ( خطیر مظلومی ماجدی)به تیمها تحویل می‌شود مگر ممکن است تعلیمات جعال بزرگ رعایت نشود ؟!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟

نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی