به این دلیل؛ واگذاری باشگاه پرسپولیس به تامین اجتماعی غیرممکن شد 
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

دولت نمی‌تواند امتیاز باشگاه پرسپولیس یا به عبارتی سهام این باشگاه را به تامین اجتماعی واگذار کند و به طور حتم کنفدراسیون فوتبال آسیا به این واگذاری ایراد خواهد گرفت.

در حال حاضر مالکیت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس باید از هم تفکیک شود. در غیر اینصورت هر دو تیم شانس حضور در لیگ نخبگان آسیا را از دست خواهند داد. بر اساس قوانین بین المللی یک ارگان نمی‌تواند مالک دو تیم در مسابقات لیگ برتر یا مسابقات باشگاهی آسیا باشد. اکنون هم مالک استقلال وزارت ورزش و جوانان است و هم مالک باشگاه پرسپولیس.

بعد از تاکید کنفدراسیون فوتبال آسیا وزیر ورزش و جوانان از حل این مشکل خبر داد و گفت قرار است با کمک دولت پرسپولیس به تامین اجتماعی و استقلال به شرکت پتروشیمی واگذار شود اما احتمال انتقال امتیاز تیم پرسپولیس به تامین اجتماعی وجود ندارد و حتی می‌توان گفت این جابجایی غیرممکن است. به این خاطر که تامین اجتمالی صاحب ۵۶ درصد از سهام ذوب آهن است و این شرکت در لیگ برتر صاحب تیم است و کنفدراسیون فوتبال آسیا در آینده قبول نخواهد کرد، تامین اجتماعی صاحب دو تیم در لیگ برتر باشد.

جالب است بدانید دولت قصد دارد امتیاز پرسپولیس را به دلیل بدهی سنگینی که به تامین اجتماعی دارد، به این شرکت واگذار کند.  

جمشید محرابی، مدیرکل نظارت بر امور شرکت‌های سازمان تأمین اجتماعی این خبر را تایید کرد و گفت: اصلاً مسئله خرید باشگاه پرسپولیس توسط سازمان تأمین اجتماعی مطرح نیست، بلکه پیشنهاد شده که به‌جای بخشی از بدهی سنگین دولت به سازمان تأمین اجتماعی، باشگاه پرسپولیس منتقل شود! ما درخواستی برای خرید باشگاه پرسپولیس ندادیم و این پیشنهاد احتمالاً از سوی خود دولت است.

بیشتر بخوانید: مایلی‌کهن: پرونده من بسته شده اما این آقا فرافکنی می‌کند/ ناراحتند که از من شکست خورده‌اند

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۶
  • ایران IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
    مگه نگفتن تامین اجتماعی با کمبود نقدینگی مواجه است و سن بازنشستگی رو افزایش دادن حالا چطور میتونه باشگاه ها رو بخره؟
    • حاج قدرت IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
      سالهاست گفته میشه صندوق های بازنشستگی و تامین اجتماعی ورشکسته شدن شرکت های "شستا" که مهمترین رکن درآمد سازی تامین اجتماعی عمدتا زیان ده و....حتی گفته می‌شود مهمترین دلیل افزایش سن بازنشستگی اوضاع بد مالی سازمان تامین اجتماعی است. پس بدیهی بود طرح مسئله واگذاری پرسپولیس که فقط هزینه بره و هیچ سودآوری نداره به سازمان تامین اجتماعی از ابتدا فاقد وجاهت و صرفا یک مانور و شعار بود مثل بقیه وعده ها از جمله خصوصی سازی دو باشگاه پر طرفدار پایتخت که سالهاست وعده"سالجاری" واگذاری اون شنیده ولی در عمل اتفاقی نیافتاده!
  • ع ق QA ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
    استقلال هم به موبایل فروشیه؟! طبق رفتار با تبلیغ کنند گان برای اونیکس استقلال پول فریب خوردگان در کمپانی بزرگ موشک سازی موسوی را پس بدهد
  • ارتش سرخ پایتخت DE ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
    یه چیزی گفتن تا صداها بخوابه. اما از شانس بدشون یکی از میون مشاورها و معاونین وزیر ورزش نبود که بدونه تامین اجتماعی خودش تیم داره. همشم تقصیر شما خبرنگاران که قبل از ظهر گیر میدین و ازشون سئوال میکنین. بابا اینا موتورشون قبل از ساعت ۱۲ ظهر روشن نمیشه!
  • حمید IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
    ما مردم اگه نخواهیم پولمان خرج فوتبال بی مصرف شود بایست چکار کنیم ؟ باشگاهها رو خصوصی کنید از جیب ملت هزینه نکنید
  • لیگ و لنگ سوگلی IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
    تیم لنگ را بدید به صاحب اصلیش،سازمان اقتصادی لنگ بافان و لنگ فروشان .هیچ مشکلی هم پیش نمیاد و حق هم به حقدار میرسه.
  • MMD IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
    این دوتا باشگاه اینقدر هوادار سرمایه دار و توانمند دارن که اگه اراده ای به خصوصی سازیشون باشه ظرف یک هفته کارش تمام بشه. ولی متاسفانه همچین کاری رو دولت نمیخواد انجام بده چون به نفعش نیست. بخشی از جامعه رو به وسیله همین دوتا باشگاه دارن کنترل میکنن.
  • دامون IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
    فقط یک سوال پیش میاد. مالک باشگاه ذوب آهن چطور شده اسپانسر مالی استقلال تهران؟ این غیرقانونی نیست ؟ شبه تبانی بوجود نمیاره؟
  • جعلپولیس IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
    چرا باید ولخرجی های درویش از حقوق و دسترنج کارگران پرداخت شود؟ البته دست اندازی به بیت المال کار هر روز تیم محبوب وزارت است.
    • دامون IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
      یادت رفته تیم شما، سوگلی حکومت با پول رایتل، از حق مستمری بگیران تامین اجتماعی اداره میشه
  • پشیمان از بیمه بازنشستگی US ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
    بعد از افزایش سن بازنشستگی به ۳۵ سال برداشت پول از سازمان توسط دولت دادن بازنشستگی رایگان به زنان دارای ۳فرزند در روستا بدون یک ساعت کار حالا دادن پول به بازیکنان و مایه داران بی درد پرسپولیس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی