نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
اشتباه بزرگ داوری علیه استقلال/ تصمیمی که سرنوشت تیم نکونام را عوض کرد!
منبع: ورزش۳
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

دیدار استقلال و مس رفسنجان با صحنه‌های مشکوک و بحث برانگیزی همراه بود.

استقلال در شرایطی از دور رقابت‌های جام حذفی کنار رفت که رضا عادل، داور مسابقه، قضاوت بحث برانگیزی داشت. او ابتدا در دقیقه ۹ یک پنالتی مشکوک به سود آبی‌ها اعلام کرد که البته این پنالتی تبدیل به گل نشد تا بازی بدون گل ادامه پیدا کند.

سپس در دقایق پایانی نیمه اول نیز یک صحنه مشکوک دیگر در محوطه جریمه مس رفسنجان رخ داد که این‌بار عادل اعتقادی به پنالتی نداشت و دستور به ادامه بازی داد تا با اعتراض آبی‌پوشان همراه شود.

در نیمه دوم نیز گل دوم مس رفسنجان در شرایطی به ثمر رسید که به نظر می‌رسید بازیکن این تیم در موقعیت آفساید قرار دارد. همچنین در دقایق پایانی بازی، آبی‌ها موفق شدند دروازه حریف را باز کنند اما این گل مردود اعلام شد.

کارشناسان داوری به بررسی و تحلیل این صحنه‌ها پرداخته‌اند:

برخورد حامد لک و محمدحسین مرادمند (دقیقه ۹- پنالتی)

محمدحسین ترابیان: پس از اینکه مهاجم توپ را با سر می‌زند، و قبل از اینکه توپ از زمین بازی خارج شود، دروازبان، مهاجم را سرنگون می‌کند. تصمیم داور در اعلام پنالتی درست بود.
مهدی عالیقدر: دروازه‌بان علی رغم اینکه توپ را دفع می‌کند اما در محاسباتش اشتباه کرده و مدافع را هم با خطا متوقف میکند، لذا پنالتی صحیح است.
ابراهیم میرزابیگی: حامد لک بازیکن استقلال را می‌زند و پنالتی درست بود.
 حسین عسگری: پنالتی کاملا درست بود. دروازه‌بان مس در محاسبات خود برای جدال هوایی اشتباه می‌کند و دیر می‌پرد و این موضوع باعث می‌شود که مهاجم توپ را بزند و دروازه‌بان مهاجم را بزند.
سعید علینژادیان: تصمیم درست داور در اعلام پنالتی است. دروازه‌بان در محاسبات خود برای زدن توپ اشتباه می‌کند ک باعث سرنگونی مهاجم استقلال می‌شود.

برخورد مدافع و دروازه‌بان مس با ماشاریپوف (دقیقه ۴۵+۶- خطا)

 محمدحسین ترابیان: مهاجم قبل از اینکه صاحب توپ شود، با پشت پا زدن باعث سرنگونی مدافع می‌شود. تصمیم داور در اعلام خطا به نفع مدافع درست بود.
مهدی عالیقدر: مهاجم مرتکب خطا شد، لذا داور میبایست بلافاصله نسبت به اعلام خطا اقدام می‌کرد.
 ابراهیم میرزابیگی: در بیرون از محوطه جریمه خطا رخ می‌دهد اما در از این زاویه مشخص نیست در داخل محوطه خطایی رخ می‌دهد یا خیر.
 حسین عسگری: ماشاریپوف با پای چپ، پشت پای مدافع حریف را می‌زند و خطا به درستی اعلام شد.
 سعید علینژادیان: خطای مهاجم تیم استقلال بر روی مدافع مس رفسنجان به درستی از طرف داور تشخیص داده شد.

 گل دوم مس به استقلال توسط منتظر محمد (دقیقه ۶۷- مشکوک به آفساید)

محمدحسین ترابیان: از این زاویه بازیکن مهاجم در موقعیت آفساید صاحب توپ می‌شود. کمک داور باید آفساید مهاجم را اعلام می‌کرد.
 مهدی عالیقدر: به نظر میرسد مهاجم نیم بدن جلوتر از مدافع ماقبل اخر است و از خط مرکزی زمین نیز می‌توان گفت که گل در وضعیت افساید به ثمر رسیده است.
 ابراهیم میرزابیگی: گل مس در موقعیت آفساید به ثمر رسید.
 حسین عسگری: خیلی صحنه دشواری است و با این تصاویر سخت می‌شود نظر داد. این نوع آفساید به VAR نیاز دارد. مدافع استقلال سپت راست حضور دارد اما دوربین روی خط نیست و یک زاویه دارد. دوربین باید دقیقا روی خط باشد تا بتوانیم تشخیص بدهیم. 
 سعید علینژادیان: آفساید بازیکن مس رفسنجان محرز است. متاسفانه کمک داور به دلیل عدم تمرکز روی این صحنه اشتباه کرد.

گل استقلال به مس رفسنجان (دقیقه ۸۷- مردود)

محمدحسین ترابیان: مهاجم با بدن ضربه به دروازه‌بان ضربه می‌زند و باعث سرنگونی او می‌شود. اعلام خطا تصمیم درست داور در این صحنه بود.
مهدی عالیقدر: داور اگر خطای مهاجم را به روی دروازبان اعلام کرده، میبایست خیلی سریعتر ان را اعلام می‌نمود و به نظر میرسد با کمی تأمل اینکار را انجام داده که خود جای سوال دارد!
ابراهیم میرزابیگی: بازیکن استقلال زمانی که توپ در کنترل دروازه‌بان قرار داشت، مرتکب خطا روی او شد و داور هم به درستی خطا اعلام کرد.
 حسین عسگری: توپ در دست دروازه‌بان است و بازیکن شماره ۵ استقلال کاملا ارادی و به وضوح روی دروازه‌بان خطا می‌کند. تصمیم داور درست بود.
 سعید علینژادیان: با جایگیری خوب داور، خطای بازیکن استقلال به درستی اعلام شد. بازیکن استقلال مانع از کنترل از کنترل توپ توسط دروازه‌بان می‌شود و خطای مهاجم به درستی اعلام شود.

بیشتر بخوانید: عکس| گل دوم مس به استقلال آفساید بود؟/ تصمیم عجیب در جنجالی‌ترین صحنه بازی تاثیرگذار شد!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۹
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۲
  • نصرت الله IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
    بازی را باخته اند و حذف شده اند حالا با تیتر جعلی می خواهید به استقلالی ها تسلی بدهید.
    • CA ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
      باختیم میپذیریم ! بقیه تیم‌ها مثل پرسپولیس لوس نیستند، زمین و زمان و کل لیگ را زیر سوال میبرند که چرا باختند ، چرا تیم مقابل محکم بازی کرد
  • !!! IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
    ببخشید کجاش سرنوشت رو عوض کرد؟؟!!!
    • یاسر IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
      تیم استقلال خوب نبود و باخت بقیه اش داستان تمام
  • محمدرضا IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
    باختید بد هم باختید 😝
  • هو من US ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
    دم مس گرم ، هر چند گل آفساید زد ، ولی باز هم استقلال مال بردن نبود ، با دفاع چهر لایه و نداشتن پلان حمله و البته مهاجمان میلیاردی گل نزن ، استقلال لایق بردن نبود. محمدی ۱۵ میلیارد گرفته ، ۳ تا گل زده ، هر گلش ۵ میلیارد آب خورده !! . این برانکو هم کپی ژستد است ، در گل نزدن تبحر بالایی دارد
  • اس اس IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
    بعنوان یه استقلالی،تیم نکونام رو قبول ندارم،بازی خوب که نمی کنه،یه نگاه به نتایج اس اس بندازیدنه خوب بازی میکنن،نه تاکتیک پذیرن،شمابگیدتیم نکونام کدامشون هافبکی دونده،مثل فکری داره،آرش برهانی،یا عنایتی تیم کیه،خسرو حیدری یا امیرآبادی تیم کیه،مجتبی جباری تیم کیه،تیم نکونام نمیخوادحداقل امثال کسانیکه نام بردم برای خودشون در آینده اسمی دست وپا کنن تا با خاطراتشون یادشون رو بکنیم،اینها خیلیاشون لیاقت پیرهن آبی رو ندارن فقط پول پول پول،عشق پیرهن کیلویی چنده،
    • اشنا IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
      خودش مهمتر از تیمه و میخواد در قاب باشه
  • کریمی IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
    استقلال امروز حقش باخت بود ارنج کاملا اشتباه مدافعین که جا میمونن مهاجمان گل نزن نکو باید زودتر این تیم جمع جور کنه و گرنه با این سبک بازی لیگ هم به مشکل میخوریم بازی سپاهان با یه شوت بازی رو بردیم اونم اگر مهاجمان سپاهان حواس جمع بودن بازی مساوی میشد بازی صنعت نفت هم همین طور با شوت بی نظیر مهدی پور بازی ملوان با این که مساوی شد اما خیلی بهتر بازی کردیم
  • ع ق QA ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
    این کارشناسان همه سابقه تبانی با استقلال دارند
  • مهران IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
    اشتباه بزرگ داور علیه استقلال کجا بود ؟ همین فقط ؟ گل دوم خیلی سخته ولی به نظر میاد نیم بدن تو آفساید بود ؟ خب اصلا مس یک هیچ برد. بازم استقلال حذف میشه که
  • کیسه هوچی IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
    این همه تولیگ سرتیمارو بادآوری بریدن حال هم اگه درست باشه سرشون اومد البته به تیم محرم مربی سالم کاربلد بی حاشیه تبریک میگم حتی به پیروز قربانی هم باید خسته نباشید گفت تنها استقلالی منطقی .باشخصیت
  • امین m.i.s IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
    کلید بازی پنالتی بود که خراب شد،هر چند بنظر من باید تکرار میشد،قبل از حرکت کردن حردانی یکی از بازیکنانی مس تو محوطه بود،اصلا چرا مهدی‌پور نزد پنالتی رو،بهرحال جام حذفی همینه و برای تیمهایی مثل استقلال فقط بردن جام مهمه و برای بعضی دیگه رفتن به مرحله بعدی،اگه قراره تا فینال بری و ببازی همون بهتر که اول جام کنار بری
  • نادر IR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
    این تنها برد مس رفسنجان در جام حذفی بود در بازی بعدی مقابل هر حریفی قرار بگیرد حذف می شود فقط بخاطر باشگاه پرسپولیس این بازی را برد وقتی بازی‌ها مهندسی می شود باور نمی کنید.
  • ۴۴۴۴ همیشه آبی ۷۷۷۷۷۷۷ IR ۰۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
    اینکه داوری به ضرر استقلال باشه متأسفانه تبدیل به یک موضوع عادی شده استقلال رکورددار خوردن گل‌های آفساید در تاریخ فوتبال ایرانه یادم میاد سال ۸۶ که استقلال اهواز خیلی قوی بود و به ناحق قهرمانی لیگ برتر رو از دست داد(شوت بازیکن این تیم در اواخر یکی از مسابقات حساس فصل خورد پشت خط ولی داور و کمک داور اعتقادی به گل شدن توپ نداشتند و به جای ۳ امتیاز ۱ امتیاز گرفتند) اسماعیل صفیری کمک داور بی‌شرف و شیتیل بگیر لنگی آفساید چند متری بازیکن استقلال اهواز جلوی استقلال رو نگرفت تا در ادامه بازیکن داخل آفساید با پاس عرضی بازیکن همدسته رو با دروازه خالی تک به تک کرد و استقلال گل آفساید خورد! در اون لیگ استقلال به شدت از داوری آسیب دید گداداد افشاریان در وقت‌های تلف شده بازی با سپاهان به تیم مظلوم شهرستانی پنالتی هدیه داد!( و احتیمالاً آخِِری بازی سکه لا گز تحویل گرفتس!) در چند سال گذشته اشتباهات داوری به ضرر استقلال خیلی خیلی تابلو شده و نمیدونم دلیلش چیه اما داورا عین آب خوردن سر استقلال رو با پنبه میبُرن یه دلیلش هم کارشناسای بی‌همه‌چیز مثل علی خسروی و مجری لجنی مثل میثاقی می‌تونه باشه
  • رقیب IR ۰۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
    به امید شکست مفتضحانه رقیب در دور بعد
  • دامون IR ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
    یعنی باخت با اختلاف یک گل کیسه رو می برد مرحله بعد؟ ملت رو اسکل فرض کردید ؟ کارت هدیه خطیر چه اثراتی داره، قوی تر از گل و شیشه
  • محمد IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
    اشکالی نداره شما متخصص در آسیا هستید
  • امیرعلی خسرو IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
    چراداوررانی درباری استقلال میذارن اینجوری بااحساسات میلیونها طرفدار بازی کنن گل افسایدمس نگرفتن پنالتی برای استقلال تف به شرف تان فوتبال رابازیچه دست شماشدبه لجن کشیدیدامروزچهاذباشگاه عربستانی درآسیاتاخت وتازمیکنن....

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی