ورزشگاه سانتیاگو برنابئو؛ شگفت انگیزترین استادیوم جهان
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

لازم نیست یک فوتبالیِ تمام عیار باشید تا نام ورزشگاه سانتیاگو برنابئو را شنیده باشید. ورزشگاهی که تنها یک ورزشگاه نیست، بلکه یک اثر خارق‌العاده در معماری شهری و یکی از دیدنی‌های کشور اسپانیا به شمار می‌آید.

اگر می‌خواهید با این ورزشگاه و دلایل محبوبیت و شهرت آن بیشتر آشنا شوید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

معرفی ورزشگاه سانتیاگو برنابئو

ورزشگاه سانتیاگو برنابئو، ورزشگاه خانگی باشگاه رئال مادرید اسپانیا، یکی از پرافتخارترین تیم‌های فوتبال جهان است که در شهر مادرید قرار دارد و به عنوان یکی از مدرن‌ترین و مجهزترین ورزشگاه‌های جهان شناخته می‌شود. شما با خرید تور اروپا و سفر به کشور اسپانیا می‌توانید از این ورزشگاه زیبا و جذاب دیدن کنید.

ورزشگاه سانتیاگو برنابئو کجاست؟

ورزشگاه سانتیاگو برنابئو در مادرید، پایتخت دیدنی اسپانیا، در منطقه پاسئو دلا کاستیانا، محدوده چامارتین واقع شده است و در اطراف این ورزشگاه سه خیابان به نام‌های اسپینا، پدرو دامیان و رافائل سالگادو قرار دارند.

تاریخچه ورزشگاه سانتیاگو برنابئو

عملیات ساخت ورزشگاه سانتیاگو برنابئو در سال ۱۹۴۴آغاز شد و سه سال بعد با برگزاری یک بازی فوتبال بین تیم‌های رئال مادرید و یک تیم پرتغالی رسماً افتتاح شد. در آن زمان این ورزشگاه نوئوو استادیو چامارتین نام داشت و تا سال ۱۹۵۵ نیز به همین نام باقی ماند اما در این سال این ورزشگاه به نام رییس باشگاه یعنی آقای سانتیاگو برنابئو تغییر نام داد.

نوئوو استادیو چامارتین در زمان شروع به کار خود گنجایش ۷۵ هزار نفر تماشاگر را داشت اما فقط ۲۷ هزار صندلی در این ورزشگاه وجود داشت و بخش اعظم تماشاگران باید بازی را به صورت ایستاده تماشا می‌کردند.

این ورزشگاه میزبان مسابقه فینال چهار دوره لیگ قهرمانان اروپا، فینال جام ملت‌های اروپا ۱۹۶۴ و جام جهانی فوتبال ۱۹۸۲ و فینال جام لیبرتادورس ۲۰۱۸ بوده است.

نوئوو استادیو چامارتین

بازسازی ورزشگاه سانتیاگو برنابئو جدید

این ورزشگاه دیدنی در طول حیات خود چندین‌بار بازسازی و مرمت شده و در هر بازسازی، امکانات و تجهیزات آن به مراتب بهبود یافته است. اولین بازسازی این ورزشگاه در سال ۱۹۵۴ اتفاق افتاد و ظرفیت ورزشگاه به ۱۲۵ هزار نفر افزایش پیدا کرد.

در دهه ۱۹۸۰ به دلیل آنکه این ورزشگاه برای میزبانی از جام جهانی ۱۹۸۲ آماده می‌شد، بازسازی‌های مهمی بر روی این ورزشگاه صورت گرفت تا ورزشگاه مدرن‌تر و مطابق با معیارهای موردنظر فیفا شود. طی این بازسازی‌ها ظرفیت ورزشگاه کاهش پیدا کرد.

در دهه ۲۰۰۰ و با روی کار آمدن فلورنتینو پرز، رئیس فعلی باشگاه رئال مادرید، بازسازی‌های ورزشگاه به طور جدی‌تری ادامه پیدا کرد. در این بازسازی‌ها تغییراتی همچون جایگاه‌های اختصاصی جدید، جایگاه جدید برای خبرنگاران، سیستم صوتی جدید، تعبیه آسانسورهای مدرن با چشم‌انداز زیبا به ورزشگاه، رستوران‌های جدید، پله‌برقی و افزایش کیفیت صندلی‌ها در ورزشگاه ایجاد شد.

اما جاه‌طلبانه‌ترین نوسازی این ورزشگاه در سال ۲۰۱۹ کلید خورد و هزینه‌ای بالغ بر ۸۰۰ تا ۹۰۰ میلیون یورو برای باشگاه به همراه داشت. در این نوسازی‌ها افزایش ظرفیت ورزشگاه، ساخت یک سقف متحرک برای روزهای بارانی، فناوری شگفت‌انگیز زمین چمن جمع‌شونده که به باشگاه امکان برگزاری رویدادهای مختلف بدون نگرانی بابت آسیب دیدن چمن را می‌دهد، افزایش رستوران‌ها و بارهای ورزشگاه و مرکز خرید اتفاق افتاد. اگر دوست دارید استادیوم سانتیاگو برنابئو

قبل از خرید تور اسپانیا و دیدن استادیوم سانتیاگو برنابئو باید این نکته را بدانید که قیمت تور اروپا به فاکتورهای مهمی از جمله تعداد روزهای سفر، فصل سفر و نوع هتلی که رزرو می‌کنید بستگی دارد. در حالت کلی هزینه سفر به اروپا نسبت به کشورهای آسیایی گران است.

گنجایش ورزشگاه سانتیاگو برنابئو جدید

این ورزشگاه پس از نوسازی‌های فعلی که همچنان ادامه دارد، گنجایش پذیرایی از تماشاچیان بیشتری را دارد و این عدد به بیش از ۸۵ هزار نفر رسیده است.

سانتیاگو برنابئو کیست؟

آقای سانتیاگو برنابئو یسته از ۱۴ سالگی فوتبال را در رئال مادرید آغاز کرد و بعدها اولین مربی این باشگاه شد. او از سال ۱۹۴۳ تا ۱۹۷۸ میلادی رئیس باشگاه رئال مادرید بود. سانتیاگو هدفش این بود که رئال مادرید را به بهترین باشگاه فوتبال اروپا و جهان تبدیل کند. او برای این کار ورزشگاه جدیدی را که بعدها به نامش زده شد ساخت. 

ویژگی های استادیوم سانتیاگو برنابئو

سانتیاگو برنابئو همواره یکی از خاص‌ترین ورزشگاه‌های جهان بوده است، اما با بازسازی‌های اخیر این ورزشگاه شاید مدرن‌ترین ورزشگاه جهان باشد. برخی از ویژگی‌های مهم سانتیاگو برنابئو جدید عبارت‌اند از:

  • سانتیاگو برنابئو نوسازی‌شده قرار است سالیانه ۱۵۰ میلیون یورو به باشگاه سود برساند.
  • در سانتیاگو برنابئو این امکان فراهم است که چمن‌های زمین فوتبال پس از بازی جمع و در سالن‌های زیر استادیوم نگهداری شوند.
  • این ورزشگاه از مدرن‌ترین فناوری‌های صوتی و تصویری بهره می‌برد و یک نمایشگر سراسری ۳۶۰ درجه دارد که امکان تماشای نتایج، تبلیغات و اطلاع‌رسانی را فراهم می‌کند.
  • رئال مادرید یک موزه هم برای این باشگاه در نظر گرفته است که به افتخارات این باشگاه و بازیکنان شاخص آن می‌پردازد.
  • ورزشگاه سانتیاگو برنابئو تنها یک ورزشگاه نیست، بلکه به عنوان یک مرکز فرهنگی و سرگرمی شناخته می‌شود. این ورزشگاه محل برگزاری رویدادهای سیاسی یا کنسرت‌های مختلف بوده است.

سانتیاگو برنابئو

بازدید از استادیوم سانتیاگو برنابئو

برای بازدید از استادیوم سانتیاگو برنابئو می‌توانید از تورهایی که خود باشگاه برگزاری می‌کند استفاده کنید. این تورها بدون حضور راهنما برگزار می‌شوند و در آن شما یک مسیر ازپیش‌تعیین‌شده را در استادیوم طی می‌کنید. در این مسیر از نیمکت ذخیره‌ها، محوطۀ مخصوص هیئت رئیسۀ باشگاه، اتاق کنفرانس خبری، تونل ورود بازیکنان و اتاق افتخارات باشگاه بازدید می‌کنید.

بلیط ورزشگاه سانتیاگو برنابئو

برای تهیه بلیط بازی‌های رئال مادرید راه‌های متفاوتی وجود دارد. شما می‌توانید از طریق وب‌سایت باشگاه یا وب‌سایت Ticketmasterبلیط‌ها را به صورت آنلاین تهیه کنید، ضمن اینکه امکان خرید بلیط از باجه بلیط فروشی در ورزشگاه نیز مهی است. بلیط‌های معمولی یک هفته پیش از شروع بازی به فروش می‌رسند، اما خرید بلیط‌های VIP زودتر از این زمان ممکن است.

از آنجایی که به جز در چند بازی خیلی مهم رئال همۀ بلیط‌ها به فروش نمی‌رسند، معمولاً اگر از چند روز قبل بلیط تهیه کنید نیازی نیست که هزینۀ اضافی برای بلیط VIP پرداخت کنید.

دسترسی به ورزشگاه سانتیاگو برنابئو

استادیوم سانتیاگو برنابئو در مرکز شهر و در یکی از خیابان‌های اصلی مادرید به نام «پاسو دِلا کاستیانا» قرار دارد. برای رسیدن به استادیوم بهتر است از خط ۱۰ مترو استفاده کنید که یک ایستگاه مخصوص برای سانتیاگو برنابئو دارد. اگر دوست داشته باشید از اتوبوس استفاده کنید هم می‌توانید از Atocha، Paseo del Prado یا Plaza de Ciebeles سوار اتوبوس‌های خط ۱۴ یا ۲۷ شوید و به استادیوم بروید.

سفر به اروپا با تورهای گردشگری الفبای سفر

در این مقاله شما را با ورزشگاه مدرن و پیشرفته سانتیاگو برنابئو آشنا کردیم. این ورزشگاه جدیداً بازسازی شده است و گنجایش بیش از ۸۵ هزار نفر را دارد. ورزشگاه سانتیاگو یکی از زیباترین و مدرن‌ترین استادیوم‌های سراسر اروپا و ورزشگاه خانگی رئال مادرید محسوب می‌شود. در صورتی که تور اروپا خریدید و به شهر زیبای اسپانیا سفر کردید، حتماً برای بازدید از استادیوم سانتیاگو برنابئو بلیط بخرید. برای سفر به اروپا با تور می‌توانید روی الفبای سفر حساب کنید.

آژانس گردشگری الفبای سفر با تجربه چندین ساله در اجرای تورهای گردشگری به نقاط مختلف دنیا از جمله تور اروپا می‌تواند یک انتخاب عالی برای تجربه یک سفر بی‌نظیر و مقرون‌به‌صرفه باشد. برای خرید تور اروپا و مشاهده‌ قیمت تورهای آن همراه با هتل، تاریخ و پروازهای مختلف به سایت www.alefbatour.com مراجعه کنید یا با کارشناسان الفبای سفر با شماره تلفن ۰۲۱۴۹۳۵ تماس بگیرید.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی