نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
روایتی تازه از جنگ در نوار غزه؛ نام لیونل مسی باعث نجات جان این زن شد! +ویدیو
منبع: Goal
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

ظاهراً نام لیونل مسی باعث نجات جان یک زن آرژانتینی از دست نیروهای حماس شده، و این زن از فوق‌ستاره آرژانتینی برای نجات نوه‌هایش درخواست کمک کرده است.

در صبح سرنوشت‌ساز ۷ اکتبر، مهاجمان مسلح به خانه استر کونیو ۹۰ ساله در کیبوتس نیر اوز اسرائیل یورش بردند و تنها یک چیز جریان را تغییر داد: ذکر نام لیونل مسی. مردان مسلح نشانی محل اقامت خانواده‌ استر را می‌خواستند اما جملات این زن در مورد رگ و ریشه آرژانتینی و عشقش به فوتبال به ویژه مسی، باعث دگرگونی رفتار مرد مسلح شد.

استر با صراحت در مورد این اتفاق وحشتناک با فوئنته لاتینا صحبت کرد: «من به او گفتم که زبان عربی او را نمی‌فهمم و عبری من ضعیف است. من اسپانیاییِ آرژانتینی صحبت می‌کنم و به او گفتم فوتبال تماشا می‌کنی؟ گفت از فوتبال خوشش می‌آید و من گفتم اهل کشور مسی هستم، او تعجب کرد و گفت که مسی را دوست دارد، بازویش را روی شانه من گذاشت، اسلحه‌اش را به من داد و از من خواست علامت صلح را نشان بدهم و فرد مسلح دیگر از ما ویدیوی کوتاهی ضبط کرد.» این ویدیو به سرعت در فضای مجازی وایرال شد.

استر از آسیب در امان ماند اما از شنیدن خبر اسیر ماندن نوه‌هایش در غزه به شدت اندوهگین شد. او از مسی درخواست کرده که در این مورد دخالت کند و باعث نجات نوه‌هایش شود. استر افزود: «امیدوارم مسی بداند که من به نام او اشاره کردم و نجات یافتم، از او برای نجات نوه‌هایم که در آنجا حبس شده‌اند درخواست کمک می‌کنم، لطفا به خاطر خدا کمک کن، این بچه‌ها به اندازه طلا ارزش دارند.»

با وجود اینکه روایت استر توجهات زیادی را به خود جلب کرده، هیچ تایید رسمی از سوی مسی مبنی بر آگاهی او از این اتفاق وجود ندارد. این ماجرا نشان می‌دهد که نام مسی بسیار فراتر از قلمرو ورزش پیشروی کرده و به عنوان نمادی از امید و همبستگی عمل می‌کند.

بیشتر بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۷
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • تاج کبیر IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
    مسی خودش زیر مجموعه اسرائیل کثیف هست.
  • رضا IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
    از سیستان و بلوچستان روایت ندارید؟؟
    • ... IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
      چرا سیستان و بلوچستان ؟😂
  • محمد IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
    انقدر این مردک یهودی پرست رو بالا نبرید. همه میدونن اگه رسانه که دست یهوده، نبود، الان حلبی کهنه هم نبود. هالیوود که تکلیفش مشخصه، چوب مقدس یهود. سوال اینجاست که رسانه های ایران چرا انقدر برای این قوطی تبلیغ میکنن. شما هم یهودی هستید؟
    • محمدحسین IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
      کلا مردم عادت دارن دنباله رو رسانه باشن. هرچی رسانه بگه میگن چشم
  • لنگ حقیر IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    این پیری هم یهودی بوده‌ .البته آرژانتین کشور مورد علاقه یهودیهاست، واین مسی هم باپول وتبلیغات همین یهودیها به اینجا رسیده، وحق رونالدو رو به این یهودی پرست دادن‌ تا جون بگیره، وگرنه درحد ابراهیموویچ هم نبوده ونیست اگه طرفدار اسرائیل نبود وجلوی دیوار مقدسشون تعظیم نمیکرد، زنده باد اسطوره‌ ی فوتبال رونالدو که هنوزم بااین سن‌ وسال اقای گل وبهترینه وطرفدار مظلوم
  • علی IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    عشق هست مسی.مسی لیاقتشوداره

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی