بازیکنی که در عمرش یک کاشته را گل نکرده چرا فرصت عالی را از تیم می‌گیرد؟
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

فوتبال ما پر شده از بازیکنانی که بدون تلاش می‌خواهند سود ببرند و ستاره و قهرمان باشند.

همین ابتدا بگوییم که از بازی هوادار و ذوب‌آهن تنها به عنوان مثال برای این سوژه استفاده می‌کنیم؛ منظور ما فقط بازیکنی خاص به تنهایی نیست! به طور طبیعی به یک تیم هم توجهی نداریم و منظور همه فوتبال ما در تمام سطوح لیگ برتر و لیگ آزادگان است.

در دنیای فوتبال کسی که گل می‌زند محبوب‌تر است و دستمزد بیشتری دارد. گل زدن از روی ضربات کاشته و ایستگاهی همیشه در طول تاریخ فوتبال جذاب‌تر بوده و بازیکنانی که خوب کاشته می‌زنند، بیشتر در ذهن فوتبال‌دوستان می‌مانند. پس خیلی طبیعی است که بازیکنان ایرانی هم دوست داشته باشند از روی ضربات کاشته دروازه حریف را باز کنند؛ هم به نفع تیمشان عمل کرده‌اند و هم به نفع خود، ستاره می‌شوند و ماندگار و سال‌های بعد دستمزد بهتری می‌گیرند.

اما مثل هر کاری در هر تخصصی «نابرده رنج گنج میسر نمی‌شود»! شما نمی‌توانید بدون کاشتن چیزی و بدون زحمت مراقبت، محصولی درو کنید. در دنیای فوتبال حتی بزرگترین ستاره‌ها از رونالدو یا مسی گرفته تا بکام و ستاره‌های نسل‌های سابق هیچ کدام بدون تمرین به تخصص زدن ضربات کاشته نرسیده‌اند. در خاطرات هر کدام از ستاره‌های بزرگ فوتبال که کاشته‌زن‌های بزرگی بوده‌اند، یک فصل مشترک وجود دارد و آن این‌که در طول سالیان دراز آن‌ها ساعتی زودتر از بقیه به تمرین آمده و ساعاتی بعد از بقیه در تمرین مانده و ضربات کاشته را تمرین کرده‌اند. در حقیقت این یک استعداد ذاتی نیست بلکه با تمرین و پشتکار فراوان این تخصص به وجود می‌آید. حالا به بازیکنان خودمان نگاه کنید که بدون زحمت و مرارت می‌خواهند یک‌شبه صاحب این تخصص شوند!

در همین بازی هوادار و ذوب آهن تیم میزبان در هر دو نیمه صاحب ضربه ایستگاهی در بهترین منطقه پشت ۱۸ قدم شد. چه در سمت چپ و چه در سمت راست که راحت‌ترین امکان را برای چپ‌ها یا راست‌پاها در اختیار می‌گذارد تا دروازه حریف را باز کنند. اما از سبحان پسندیده چپ‌پا تا کریم اسلامی راست‌پا این ضربات را به آسمان زدند تا این سوال در ذهن فوتبال‌دوستان ایجاد شود که چرا و چطور این افراد کاندیدای زدن ضربه مستقیم شدند؟ چرا ارسال نکردند تا تیمشان از این فرصت طلایی استفاده و عقب‌ماندگی را جبران کند؟

در سال‌های اخیر که کریم اسلامی در سطح اول فوتبال ایران بازی می‌کند به یاد نداریم از روی ضربه کاشته گلی زده باشد. سبحان پسندیده هم در نخستین فصل حضورش در لیگ برتر به طور طبیعی از این کارنامه محروم است. پس چطور آن‌ها به همین راحتی پشت توپ می‌ایستند و بهترین فرصت گل‌زنی تیم را خراب می‌کنند؟

البته همانطور که تاکید کردیم، این مشکل فقط مخصوص هوادار یا این بازیکنان نیست...

این ویدیو را هم ببینید: طعنه‌ سنگین تماشاگر پرسپولیس به دولت/ شنبه صبح فهمیدیم این فاجعه اتفاق افتاده!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • ع ق QA ۰۵:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    بازیکنی که یکسال در خط حمله بود یک گل هم نزد در ۳۷ سالگی و دروازه بانی که دریک بازی شش تا خورده بود با باند بازی به تیم ملی امید تزریق شدند شما راجع به تیم باشگاهی می نویسید؟!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی