نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
ساکت الهامی
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

نساجی با یک گل عجیب و غریب پیروزی در آبادان را با مساوی عوض کرد.

نساجی و صنعت نفت آبادان دو تیم محبوب و پرطرفدار ریشه‌دار و قدیمی در تاریخ فوتبال ایران هستند که حضورشان به هر تورنمنتی آبرو و رنگ لعاب می‌بخشد. از آن تیم‌ها که اگر نباشند فوتبال معنای واقعی خود را از دست می‌دهد؛ پرشور و پرحرارت که نتایجشان مستقیم در زندگی روزمره مردم عادی آن شهر تاثیر دارد.

متاسفانه در این فصل هر دو تیم اسیر حواشی و سوءمدیریت شده و تاکنون دست به تغییر مربی زدند. حالا نساجی دست به دامن ساکت الهامی شده تا بعد از مهدی رحمتی و آلکاراس اسپانیایی با توجه به سابقه خوبش در این شهر بتواند این تیم محبوب و تنها سهمیه مازندران را در لیگ حفظ کند.

نساجی با ساکت در اولین قدم هفته قبل سه گل از گل گهر خورد. بعد از آن مسابقه ساکت الهامی دستور تعویق پرداخت‌ها را داد، خودش و بازیکنان و کادر فنی را ۱۰ درصد قرارداد جریمه کرد و از همه مهمتر در بازگشت شبانه تیم به تهران همه را به تمرین برد تا در هوای برفی تصاویر تمرین نساجی سوژه فوتبال شود.

ساکت الهامی از مکتب فیروز کریمی و پاس می‌آید. او در فصل هفتم حرفه‌ای دستیار فیروز کریمی در استقلال بود. زمانی که بعد از یک مسابقه کریمی در ورزشگاه آزادی و مقابل چشم هواداران بعد از شکست بازیکنان را وادار به تمرین کرد... کم نیستند کسانی که همان زمان اعتقاد داشتند کریمی با وجود همه تجربیاتش در استقلال موفق نخواهد شد. استدلال این عده این بود که این بازیکنان بعد از این دستور سرمربی دیگر به اصطلاح فوتبالی برای او بازی نخواهند کرد. تجربه‌ای که در پایان فصل رنگ حقیقت به خود گرفت.

اصلاً کاری به درستی یا غلطی این کار نداریم، بحث بر سر این است که ساکت الهامی همان تجربه را تکرار کرد تا همان شب و فردای آن روز خیلی از کارشناسان بگویند او در نساجی موفق نخواهد شد. فراموش نکنید که این تیم را مهدی رحمتی بسته و فصل قبل نیز با حمید مطهری استارت زد و در ادامه با لوکاس هرناندس اسپانیایی به پایان فصل رسید. یعنی هیچ کدام از آن اسکلتی که ساکت در نساجی بنا نهاد حالا دیگر در این تیم نیستند و او با بازیکنانی طرف است که طی این دو فصل ۴ مربی دائم و یک مربی موقت یعنی وحید رضایی را به خود دیدند!

اما اتفاقی که در آبادان افتاد فراتر از این تحلیل‌های کارشناسی بود؛ سنگربان سابق استقلال یعنی علیرضا رضایی که در نیم‌فصل به نساجی پیوست و مورد اعتماد ساکت الهامی هم هست، در ثانیه‌های آخر وقت‌های تلف‌شده یک ارسال بی‌هدف از میانه زمین را با بی‌تجربگی محض سعی در استپ سینه کرد. توپی که به راحتی می‌توانست حتی با یک دست در آغوش او قرار گیرد و چه بسا به محض دراپ او هنوز روی آسمان بود که داور سوت پایان بازی را می‌زد، خیلی ساده از کنار بدن او سر خورد و به درون دروازه رفت...

این گل آن‌قدر غیرمنتظره و عجیب بود که سیل شایعات و گمانه‌زنی‌ها بلافاصله پس از آن محیط فوتبال ایران را فرا گرفت. شایعاتی که قطعا فقط شایعه هستند اما حقیقت این است که چرا باید یک بازیکن کاری بکند که این همه حرف و حدیث درست شود؟ قطعا دروازه‌بان جوان قصد داشت اعتماد به نفس خود را به رخ کشیده و به تیمش کمک کند اما بزرگترین ضربه را به خودش و به تیمش زد! ساکت الهامی با این برد می‌توانست به مراتب امیدوارتر تیمش را بسازد اما حالا بعد از یک باخت با این مساوی کار به مراتب سخت‌تری دارد.

در همین ارتباط: ویدیو| عجیب‌ترین گل به خودی لیگ وارد دروازه نساجی شد

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی