نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
آیا رئال مادرید برای یک دهه سلطنت در اسپانیا آماده است؟
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

رئال مادرید می‌تواند در یک دهه آینده قدرت برتر اسپانیا و یا حتی اروپا باشد و اگر بارسلونا می‌خواهد پا به پای رقیب پیش برود باید مسیر خود را تغییر دهد.

روز یکشنبه لیورپول در حالی در آنفیلد به مصاف منچسترسیتی خواهد رفت که می‌تواند آخرین بازی پپ گواردیولا مقابل یورگن کلوپ باشد؛ حداقل در انگلیس. دیدار این دو تیم مسلماً بهترین نبرد لیگ برتر از زمانی که سر الکس فرگوسن منچستریونایتد را ترک کرد و احتمالاً سرگرم‌کننده‌ترین نبرد در فوتبال جهان از زمان جنگ ژوزه مورینیو و پپ گواردیولا در ال‌کلاسیکو بوده است. سوال این است که نبردهای بزرگ بعدی در اسپانیا بین کدام تیم‌ها برگزار خواهد شد؟

به گزارش فوتبال اسپانیا، برای مدتی به نظر می‌رسید که ژاوی هرناندس آمده تا بارسلونا را به قله برگرداند، اما تنها چند ماه پس از قهرمانی در لالیگا، پایه‌ها تحت فشار شروع به شکستن کردند. در مقابل آنها شاید ترسناک‌ترین مجموعه‌ای از بازیکنانِ آینده‌دار در فوتبال جهان حضور داشته باشند: ادواردو کاماوینگا، وینیسیوس جونیور، رودریگو گوئس، براهیم دیاس، آردا گولر و جود بلینگام. کیلیان امباپه را به این موارد اضافه کنید، و به نظر می‌رسد کار رئال‌مادرید در سال‌های آینده حفظ و تقویت بازیکنان خود باشد و تونی کروس آخرین بازیکن بزرگی خواهد بود که جایگزین می‌شود.

اتلتیکو مادرید می‌تواند رقیب خوبی باشد و در سال‌های گذشته نیز این را نشان داده، اما به استثنای سال قهرمانی‌اش، در بیشتر موارد از کورس رقابت دور بوده است. آنتوان گریزمن ۳۲ ساله است و واقعیت این است که تا زمانی که لوس روخیبلانکوس روی ایجاد یک خط دفاعی مستحکم کار نکند، بعید است که شاهد انجام یک معجزه دیگر زیر نظر دیگو سیمئونه باشیم.

رئال مادرید برای تسلط چه در داخل اسپانیا و چه در اروپا همه چیز دارد، به خصوص اگر کیلیان امباپه وارد شود و به نظر می‌رسد که این بازیکن فرانسوی آخرین قطعه پازل است. با استعدادی که در این تیم وجود دارد، اگر رئال مادرید بتواند به یک ترکیب متعادل متعهد بماند و فرهنگ سالمی که در سال‌های اخیر در رختکن وجود دارد را ادامه دهد، دنیا را زیر پا خواهد داشت.

از طرف دیگر می‌توان به بازسازی بارسلونا از طریق چندین لنز نگاه کرد، اما تا وقتی که آنها ثباتی در راس باشگاه برقرار نکنند، با وجود پایه‌های بسیار شکننده‌ای که دارند روند بازسازی به مشکل برخواهد خورد. بحث شدیدی در مورد عملکردهای لاپورتا در رسانه‌ها به راه افتاده، و تیمی که پر از بازیکنان با استعداد است توسط مقامات بالاتر حیف و میل می‌شود. درست است که نباید فریب تاریکی پیش از سحر را خورد، اما اگر اسپانیا می‌خواهد شاهد رقابت بزرگ بعدی باشد، بارسلونا باید مسیر خود را تغییر دهد.

بیشتر بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی