نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
هزینه سرسام‌آور ستاره‌ای که یک فصل برای استقلال بازی کرد/ ۳۰میلیارد رضایتنامه +دستمزد ۲۰میلیاردی
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

بعد از کشمکش‌های بسیار میان دو باشگاه استقلال ایران و سانتاکلارای پرتغال قرار است بدهی استقلال به این باشگاه پرداخت شود.

سانتاکلارا فصل پیش محمد محبی را به طور قرضی در اختیار باشگاه استقلال قرار داد. آن زمان مدیریت باشگاه استقلال در دست مصطفی آجورلو بود اما در زمانی که محبی از باشگاه سانتاکلارا جدا شد باشگاه استقلال نتوانست تمام مطالبات خواسته‌شده مالی از سوی این باشگاه را تأمین کند.

حتی وقتی فتح‌الله‌زاده بعد از آجورلو سکان هدایت استقلال در بخش مدیریتی را به عهده گرفت مدعی شده که ۱۵۰ هزار دلار علاوه بر آن ۹۰ هزار دلاری که ابتدا به حساب سانتاکلارا رفته بود را به حساب این باشگاه واریز کرده است، اما باشگاه پرتغالی هیچ‌گاه پرداخت چنین مبلغی را تأیید نکرد و بعدها از سوی فتح‌الله‌زاده و نزدیکانش گفته شد که شاید این مبلغ در صرافی گم شده باشد.

به هرحال هر چه بود اکنون باشگاه استقلال ملزم به پرداخت ۵۰۰ هزار دلار به باشگاه سانتاکلارای پرتغال است و علی خطیر در کنار مشکلات عدیده مالی باید این مبلغ را هم تأمین و به حساب باشگاه پرتغالی واریز کند. باشگاه استقلال قصد دارد ۱۵۰ هزار دلار از بدهی به‌جامانده را از محل درآمدهای خودش تأمین و به حساب پرتغالی‌ها واریز کند و بخش دیگر از محل درآمدهای این باشگاه در فیفا تأمین شود که طبق گفته اعضای هیئت‌مدیره باشگاه استقلال فیفا با پرداخت پول از محل درآمدهای استقلال به باشگاه سانتاکلارا موافقت کرده است.

به هرحال اگر این انتقال انجام شود، پرونده استقلال با باشگاه سانتاکلارا برای همیشه بسته خواهد شد.

هر چند که مدیران سابق استقلال هیچ‌گاه در مقابل سؤالات متعددی که پیرامون چرایی پرداخت نشدن حق انتقال محبی صورت گرفته حاضر به پاسخ‌گویی شفاف نبوده و هر یک تلاش کرده‌اند تقصیر را گردن دیگری بیاندازند، اما به هرحال با پیگیری‌هایی که خطیر انجام داده این مشکلات در حال برطرف شدن است و بعید به نظر می‌رسد دیگر سدی پیش روی باشگاه استقلال باشد.

لازم به ذکر است که عمر محبی در استقلال نیز بسیار کوتاه بود و این بازیکن به رغم هزینه‌های بسیاری که گردن باشگاه استقلال انداخت بعد از یک فصل بازی ایران را به مقصد لیگ روسیه ترک کرد.

اگر مبلغ دریافتی محبی با ۵۰۰هزار دلاری که قرار است به عنوان حق انتقال به باشگاه سانتاکلارا پرداخت شود را جمع کنیم به عدد قابل توجهی دست می‌یابیم. حق انتقال محبی با محاسبات دلاری امروز حدود ۳۰میلیارد تومان می‌شود. علاوه بر آن گفته می‌شود باشگاه استقلال نزدیک به ۲۰میلیارد تومان (طبق گفته نزدیکان به باشگاه استقلال) نیز هزینه دستمزد این بازیکن کرده است که جمعاً عددی که بابت محبی هزینه شده چیزی حدود ۵۰میلیارد تومان را نشان می‌دهد که با توجه به عملکرد نه‌چندان درخشان او در استقلال، بار مالی سنگینی را روی دوش این باشگاه قرار داده است و به هر دلیل نتوانسته انتظاراتی را که از یک بازیکن پرهزینه می‌رفت، به سرانجام برساند.

این‌که باشگاه استقلال حاضر می‌شود چنین مبلغ بزرگی را برای یک بازیکن که سابق در فوتبال ایران حضور داشته و با دستمزدهای اندکی فوتبال بازی می‌کرده هزینه کند از آن دسته اتفاقات و تصمیمات عجیب است که انتقادهای بسیاری را متوجه خود ساخته است.

البته محبی بازیکن باکیفیتی است اما وقتی به هزینه‌هایی که باشگاه استقلال بابت در اختیار داشتن او در یک فصل متحمل شده نگاه می‌کنیم به این باور می‌رسیم که محبی هیچ‌گاه نتوانست در استقلال به یک بازیکن محوری تبدیل شود و در نهایت نیز با یک فصل حضور در ترکیب آبی‌ها به سمت لیگ روسیه رفت و عضو باشگاه روستوف شد.  شاید اگر مدیران باشگاه استقلال این مبلغ بزرگ را صرف جذب برخی بازیکنان ممتاز داخلی می‌کردند، برای استقلال نتایج بهتری به همراه می‌آورد اما محبی در مجموع با به ثمر رساندن ۶ گل و ارسال ۵ پاس گل عملکردی متوسط را از خود به جا گذاشت و هرگز تبدیل به ستاره این تیم در لیگ گذشته نشد.

بیشتر بخوانید: شوک به هواداران استقلال و پرسپولیس/ دربی چهارشنبه لغو شد؟ +ویدیو

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۸
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • ناشناس IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    مدیر عامل های قبلی مشکل رو مشکل انبار کردن این یکی هم که داره یکی یکی از سر راه بر می داره باند مافیا اجازه نمی دن یه مدت صبر و تحمل نمی کنن تا گندهای ببار آمده ی قبلی از بین بره
  • کیسه لانه فسادوجعل اسناد IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    الان رسید جعلی میدن به سانتاکلارا وتسویه میکنن . اون 90هزار دلارم گم نشده بلکه حاج فتل ..............
    • هادی IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
      به بهانه استراماچونی ۲۷۰ میلیارد از دولت ورشکسته پول چاپیدن الانم ۵۰ میلیارد از تو حلقوم کیسه بزنه بیرون این پولا کیسه فساد رو منحل کنید تو رو جان هر کی که میپرستید
  • هیچپولیس IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    اگه زحمتی نیست به خریدهای مییلیاردی لنگ که چند دقیقه بازی کردند و میلیاردها پول گرفتند هم ورود کنید.
  • محمد IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    واسه قائدی قرضی ۹۰ میلیارد خرج کردن ، آجرلو ۱۰۰۰ میلیارد خرج کرد و بدهی به جا گذاشت .. بعد میگن چرا بازیکنهای ما ( محبی و قائدی) از تیم جدا شدن ، کدوم بازیکن شما؟ شما قرضی گرفته بودین ( بازیکن سانتاکلارا و الاهلی) ، توهم از صفارت بارز کیسه هاست
  • لنگ IR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    والا ما این فوتبال رو نمیخایم مردم نون ندارن بخورن
  • رضا IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
    الان کی تشخیص داده که عمل کرد بازیکن جالب نبوده ، برای گرم کردن سر خودتون و فالور چه چرندو پرنده‌ای که نوشته نمیشه ، همه هم کارشناس .....
  • علی IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
    بقیه رو بیخیال فقط حاج فتل داشت باش شوالیه سارق 😆

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی