نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
وقتی قلعه‌نویی پنالتی خراب کرد تا پرسپولیس برنده شود/ سرمربی استقلال باخت را گردن دفترچه یادداشت انداخت!
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

استقلال و پرسپولیس ۳۵ سال قبل در نوزدهم اسفند سال ۱۳۶۷ بازی عجیبی را برگزار کردند.

در نوزدهم اسفند ماه سال ۶۷ استقلال و پرسپولیس به مصاف یکدیگر رفتند تا با توجه به برگزاری دربی در چارچوب رقابت‌های جام حذفی، یکی از آن‌ها حتما از گردونه مسابقات خارج شود.

در آن دیدار استقلال شرایط خاصی داشت چون امیر قلعه‌نویی تازه از قطر برگشته و با استقلال قرارداد بسته بود به همین خاطر بازی با پرسپولیس در واقع اولین نمایش او با پیراهن آبی محسوب می‌شد. شرایطی که در مورد رضا حسن‌زاده و سعید عزیزیان هم صدق می‌کرد.

مسابقه در پایان وقت قانونی و اضافی با تساوی بدون گل تمام شد تا تکلیف تیم برنده در ضیافت پنالتی‌ها مشخص شود. ضرباتی که در نهایت با برتری ۴ بر ۲ پرسپولیس خاتمه یافت و استقلال از گردونه بازی‌ها کنار رفت. اتفاقا امیر قلعه‌نویی خودش یکی از افرادی بود که در آن مسابقه پنالتی خراب کرد.

مرحوم غلامحسین مظلومی سرمربی وقت استقلال پس از ناکامی این تیم مقابل شاگردان علی پروین حرف بسیار عجیبی زد و گفت: من یک دفترچه یادداشت دارم که نقاط ضعف و قوت پرسپولیس را در آن نوشته بودم اما چون این دفترچه را قبل از بازی گم کردم و همراهم نبود، در مسابقه دچار مشکل شدیم!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • ناشناس IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    عربستان وارد ليك اروپا مي شود ما با اقاي قلعه نوعي در خواب خرگوشي هستيم. فدراسيون چند سال ديگر از مردم عذر خواهي مي كند. اما چه فايده
  • ع ق QA ۰۷:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    باز هم شانس حالا بگو شانس بهانه جدید و مربوط بمربیگری استاد گروبان است در قطر که بازی می کرد بازیکن آنچنانی نبود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی