نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
مهناز ذکایی داور خانم دربی
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

سوژه امروز ورزش ما کنار گذاشتن داور خانمی است که قرار بود در دربی در اتاق وی‌ای‌آر باشد.

خود برگزاری دربی همیشه سوژه اصلی و اول ورزش ما بوده که از یک هفته قبل این بازی تا یک هفته بعد همه اخبار و حوادث را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. داستان کمک‌داور ویدیویی هم سوژه سال‌های اخیر این فوتبال بوده و وقتی دربی قبل برای اولین بار با این تکنولوژی برگزار شد، کلی حاشیه تازه به همراه داشت. از مورد فنی آن پنالتی برای استقلال در ثانیه‌های آخر تا عدالت برای سایر تیم‌ها و ورزشگاه‌ها که چطور این بازی می‌تواند وی‌ای‌آر داشته باشد و سایر بازی‌ها نه!

اما این بار تمام این حواشی یک رقیب بزرگتر پیدا کرده‌اند. فدراسیون اعلام کرد که چند داور ایرانی لایسنس کار در اتاق وی‌آر را گرفته‌اند و برای اولین بار در تاریخِ کمک یک داور، داوران زن در قضاوت مسابقه سهیم خواهند بود.

از این‌جا به بعد سیل شایعات و داستان‌ها شروع شد. از اسم خانم مهسا قربانی گرفته تا آن‌چه اخیرا در مورد خانم مهناز ذکایی رخ داد. قرار بود این دو بانو داوران اتاق وی‌ای‌آر باشند اما حالا خبر آمده که سعدالله گل‌مرادی داور معروف اهل تاجیکستان که در جام ملت‌ها هم برای ما قضاوت داشت، به جای مهناز ذکایی دعوت شده است.

انتشار عکسی از مهناز ذکایی در فینال لیگ قهرمانان آسیا (۱۳۹۷)، در دیدار پرسپولیس - کاشیما در جایگاه پرسپولیسی‌ها باعث تغییر او شد؛ فدراسیون فوتبال برای جلوگیری از حواشی بعدی نام ذکایی را از فهرست داوران این مسابقه خط زد.

خانم ذکایی از خود دفاع کرده اما اصل داستان چیست؟ چرا فدراسیون مجبور شد او را کنار بگذارد؟

فدراسیون کار بسیار درستی کرد که برای جلوگیری از هرگونه شائبه بعدی بعد از انتشار این عکس ایشان را کنار گذاشت اما باید به توضیحات خود خانم ذکایی هم گوش کرد... گویا ایشان مدعی شده که در آن مسابقه جزء مدعوین بوده و به اختیار خود در جایگاه پرسپولیسی‌ها ننشسته است. نوعی اجبار که قبلا هم شایعاتی پیرامون انتخاب گزینشی بانوان برای حضور در ورزشگاه‌ها شنیده بودیم.

در همین ارتباط: واکنش مهناز ذکایی به حذف جنجالی‌اش از دربی ۱۰۳/ کمک داور ویدیویی طرفدار پرسپولیس بود؟

اما با فرض حقیقت، این‌جا در کنار ایرادی که به کسانی که چنین گزینشی مهمانان را دعوت و سپس مجبور کرده‌اند، یک ایراد هم باید به خود این خانم داور گرفت. فرض که شما به اجبار و برای ادامه حیات در فوتبال این دعوت را پذیرفتید، این هم درست که انتخاب جایگاه نشستن با شما نیست، اما حداقل می‌توانستید از کلاه هواداری پرسپولیس استفاده نکنید! کسی که در خانواده فوتبال به شکل حرفه‌ای کار می‌کند نباید تعلقات باشگاهی داشته باشد. ما در رسانه‌های مختلف همکاران بسیاری داریم که از مسابقات برون‌مرزی تا همین لیگ خودمان به انتخاب خود در جایگاه خبرنگاران نمی‌نشینند و به روی سکوها می‌روند و میان مردم بازی را می‌بینند. کدام‌یک از آن‌ها کلاه هواداری یک تیم را بر سر می‌گذارد یا پرچم هواداری تکان می‌دهد؟

در اینجا باید پذیرفت که خود خانم ذکایی هم کوتاهی داشته و البته افسوس که این فرصت به همین راحتی از دست زنان شاغل در فوتبال ایران رفت...

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲۶
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱۵
  • MD ES ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    برخی سازمان، نهاد و ادارات که پشت این خبرگزای ها هستند، سرمربی تیم ملی، رئیس فدراسیون، مدیرعامل باشگاه و ... تعیین و جابجا می کنند؛ تغییر داور توسط خبرگزاری شان که امری بدیهی است.
    • بی انصاف نباشیم IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
      خیلی بانمکی داداش، شب ها توی خیارشور میخوابی ؟
  • عمومی IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    قابل توجه کیسه ورزشی..بنده خدا گفت که در اون بازی مهم حمایت از نماینده ایران بوده.شما باز نادون بازی در اوردی چسبیدی به کلاه؟؟؟ در ضمن گیریم که طرفدار تیمی هم باشه.مگر همین فغانی طرفدار تیم مورد علاقه کیسه ورزشی نبود که بارها داور وسط دربی شد؟؟؟؟ خوب بلدین همچین موقع هایی خودتون رو به نفهمی بزنید کیسه کشهای عزیز و کیسه ورزشی!!!!!
  • شمسعلی US ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    خیلی شیک کیسه داره ترکیب داورها رو مهندسی می‌کنه ، کم کم میرسیم به اینکه: فلان داور زمانی که دوم ابتدایی بود تو دفترش نوشته بوده کریم باقری خب معلوم میشه که پرسپولیسه و نباید قضاوت کنه🤔
    • ایران جوان بوشهر ۶ پیروزی ۰ IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
      شمسعلی جون فولاد وذوب آهن هم پنالتی واریز شد دیگه چی میخواهی مهنددسی نشد دکتری کنید
    • پیرو شمسعلی IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
      درود بر شمسعلی کبیر، هوادار فهمیده ی پیروزی چی
    • شمسعلی IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
      شمسعلی واقعی منم. این آقا از اعتبار من با پرچم استکبار دارا پیام میده. ایمان بیارید
    • ممد IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
      والا نتیجه هر چی شد به نظرم اینبار اونقدر اشتباه داوری نداشتیم اره بی تجربگی با وی ای ار داشتیم ولی خب اشتباه نداشتیم
  • پیمان IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    آخه چرا بندهء خدا رو حذف کردید ، مورد داشتیم که وزیرِ کشور هم لُنگی بوده ، حتی قهرمانی‌هایِ پیاپی ای را هم تقدیمِ تیمِ "پیروزی" کرده است ، حالا اینم باشه ، برایِ تیمِ مردمی و با اصالتِ استقلال این موردها به چشم نمیاد . تیم باید ریشه داشته باشه مثلِ استقلالِ کبیر💙💙💙💙
    • کاظم IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
      از رو که نمیرید. قهرمانی فصل قبل هم کار وزیر بود دو تا فینال آسیا هم کار وزیر بود.ولی قهرمانی پیاپی رو خوب اومدی.بله داداش قهرمانی پیاپی،گلات،قبلش دوم،بعدش هم دوم اونم بدلیل مداشتن مهاجم و دوباره که فصل قبل باشه قهرمان تازه حذفی هم قهرمان.همه اینا کار وزیر بود نه؟
    • علی IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
      ان هم چه ریشه ای !!!!
  • مهران IR ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    نکونام چقدر مافیایی عمل میکنه اون داستان کاپیتانی تیم ملی داستان مربی گری های در تیم ها و تبانی با اقشاریان و تاج و هرچه دلش میخواهد میگوید و هیچکس جرات ندارد جوابش را بدهد حتی داوران را چیدمان میکند و نتایج را عوض میکند جوانمردی درش مرده است
  • قهوه ساز دلونگی CH ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    خدا بیامرزه بهمن بهلولی رو. هر وقت می خواست سوت پایان بازی رو بزنه از علی پروین رخصت می خواست. دفاع آخر پیروزی بود. روزی که از داوری خداحافظی می کرد، از او پرسیده بودند که تکلیف پیروزی چه می شود؟ پاسخ داده بود که دوستان هستند ... راست می گفت حالا حالا این دوستان هستند.
  • حمید IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    مورد داشتیم تیمی با پنالتی با جر زنی، پخش مربیان خودی در لیگ برتر، هوچی گری در همه مسابقات جام گرفته، گل سرسبدش هم دربی قبل و عدم اخراج بازیکنشان و پنالتی به نفع شان. همیشه هم جر میزنن و زار میزنن که وزیر کناررتیم رقیب بوده البته برای رد گم کنی این حرفو میزنن تو دلشون میدانند دوارا سمتشون غش می کنند
  • استقلالیم... IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    آخی دلشو شکوندین.بابا بنده خدا فقط هوادار بوده وبس.اما ای کاش اونجا بودید ومی دیدید که چجور داد میزد وهورا میکشید که صداش به میدون راه آهن هم میرسید
  • آسمان IR ۰۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    بهترین کار ممکن رو فدراسیون و کمیته داوران انجام داد،باید قبول کنیم خیلی حرف و حدیث پیش میومد
  • ع ق QA ۰۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    عجیبه ها دربی رفت ثابت کرد افشاریان و مولود استقلال بنیادی و دو داور عراقی به باند جعل و توطئه تعلق دارند و شریکند چرا آنها محروم نشدند تازه در بازیها استقلال به استقلال بنیادی فرصت خوش خدمتی می دهند؟!!
  • مرتضی US ۰۷:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    شخصی که فوتبال را دوست دارد بلاخره طرفدار تیم مورد علاقه خودش هست. برداشتن ایشان از داوری به دلیل آن عکس در سال ۱۳۹۷ عذر بد تر از گناه هست. مگر ایشان در سال ۱۳۹۷ کف دستش را بو کرده بود که در سال ۱۴۰۲ ممکنه داور اتاق وار بشه؟ حذف ایشان باعث تأسف هست!
  • رامین تاج IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    منم بعنوان یه استقلالی بازی پرسپولیس بایرن مونیخ رفتم ورزشگاه بین هوادارای پرسپولیسم بودمولی شالو کلاه یا پرچم قرمز دست نگزفتم!!
  • ایرانی IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    چی شد دوستان نگارنده بهتون برخورد که مطالب عین واقعیت را چاپ نمیکنید و فقط اراجیف کیسه کشا خود نمایی میکنه البته از قدیم گفتند حقیقت تلخه !
  • کسرا IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    اینا میخوان پیروزی قهرمان نشه کلاه لنگی بهانه س.
  • شادمهر IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    حرفتون‌خیلی‌مسخره‌س‌‌،به‌هر‌تیمی‌هم‌تعلق‌خاطر‌داشته‌باشدم‌‌مهم‌نیست‌‌مهم‌‌قضاوت‌درست‌این‌داور‌خانمه‌‌که‌متاسفانه‌همتون‌قبله‌قضاوت‌کردنش‌،،،قضاوتش‌کردین
  • شادمهر IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    قبل‌از‌قضاوت‌کردنش،،،قضاوتش‌کردین‌
  • فرزند بختیاری IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
    کیسه کشای محترم خانم پرسپولیسی که حذف شد دیگه حرف وحدیثی در باره این داورا که ندارید تقصیر باخت گردنشون بندازید
  • فرزند بختیاری IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
    کیسه کشای محترم خانم پرسپولیسی که حذف شد دیگه حرف وحدیثی در باره این داورا که ندارید تقصیر باخت گردنشون بندازید
  • شین IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
    مگه وحید کاظمی کیسه کش نبود؟ موعود چی؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی