نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
واکنش کارشناس داوری به اتفاق مهم دیدار پرسپولیس؛ زمین فوتبال، استودیو صداوسیما نیست/ برای کمیته داوران متاسفم!
منبع: ایرنا
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

حسین عسگری پیشکسوت داوری کشورمان، گفت: زمین فوتبال استودیو صدا و سیما نیست که هر جا دوست داشته باشند دوربین‌های خود را نصب کرده و به داوران نیز امر و نهی کنند.

حسین عسگری در رابطه با حواشی داوری دیدار پرسپولیس و فولاد خوزستان، اظهار داشت: واقعا برای کمیته داوران متاسفم که اجازه دادند هجمه‌های ناعادلانه به داور چهارم این دیدار وارد شود. بعد از این اتفاقات، کمیته داوران حتی یک کلمه هم برای دفاع از حقوق داور خود، حرف نزد. در حالیکه داور چهارم فقط در حال انجام وظایف خود بود.

زمین فوتبال استودیو صدا و سیما نیست

وی افزود: زمین فوتبال استودیو صدا و سیما نیست که هر جا دوست داشته باشند دوربین‌های خود را نصب کرده و به داوران نیز امر و نهی کنند. در همه جای دنیا استقرار داور و دوربین‌های فیلمبرداری یک پروتکل جهانی دارد و باید در همین چارچوب مسابقات برگزار شود تا نه برای قضاوت داوران و نه برای عزیزانی که زحمت پخش زنده مسابقات را بر عهده دارند، مشکلی درست نشود.

عسگری با گلایه از برخی انتقات‌ها و صحبت‌هایی که بر علیه داور چهارم این دیدار شد، گفت: واقعا درک نمی‌کنم. آقایانی که میکروفون در اختیار دارند، علیه داور این دیدار هرچیزی که دوست دارند به زبان آوردند و او را مقابل مردم قرار دادند. باید تشکیلات و مسئولان داوری در این رابطه توضیح دهند که چرا این افراد به خودشان اجازه می‌دهند خیلی راحت در رابطه با داورها اظهار نظر کنند.

وی ادامه داد: اگر داور در محل استقرار خود قرار نگیرد و به گفته آن‌ها پشت دوربین قرار بگیرد، اگر داور اول در زمین بازی در زاویه مناسبی نباشد و به اشتباه یک صحنه را قضاوت کند در آن زمان داور چهارم دیگر نمی‌تواند به صحنه‌ها نزدیک باشد و به او کمک کند همین آقایان با انتقادها و صحبت‌هایشان زمین و زمان را به هم می‌دوزند.

آیا کمیته داوران وجود دارد؟

عسگری در رابطه با کمبود امکانات برای داوران، اظهار داشت: تا وقتی کمیته داوران به فکر داوران نباشند وضعیت از این بهتر نخواهد شد. مسئولین فقط به دنبال حرف و فرافکنی هستند. وقتی خود کمیته و دپارتمان به فکر داوران نباشد، از بقیه چه انتظاری می‌رود. حتی امکانات ابتدایی و کوچک را برای داوران فراهم نمی‌کنند. هنوز در سرما، لباس گرم و آستین بلند در اختیار داوران قرار داده نشده است. اصلا آیا کمیته داوران وجود دارد؟ اگر وجود دارد در این مدت چه دستاوردی داشته‌اند؟

انتخاب داور دربی وظیفه کمیته داوران نیست

رئیس اسبق کمیته داوران با انتقاد از نحوه انتخاب داور دربی، بیان کرد: اصل قضیه انتخاب داوری اشکال دارد. اصلا انتخاب گزینه‌های داوری با دپارتمان داوری است و نه کمیته داوری. باید برای انتخاب داور، یک کمیته تشکیل شود و در آنجا با بررسی شرایط موجود، داور این دیدار مشخص شود. اصلا کسی در این کمیته پیگیری می‌کند که خیلی از مقررات داوری عوض شده است؟ چرا تشکیلات داوری در این رابطه کاری را انجام نمی‌دهد؟ تنها دلیل آن‌ها این خواهد بود که نمی‌خواهند اختیاراتشان را از دست بدهند و برای همین اصلا ورود نمی‌کنند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۵
  • زرد قناری IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    آن روزی که فیلمبردار بازی ذوب آهن و استقلال در اصفهان با آن رفتارهای ناجوانمردانه و غیر ورزشی با حمایت همین کمیته های فدراسیون باعث محرومیت جواد نکونام و جریمه استقلال شدند امثال شماها بر طبل شادانه میکوبیدید حالا که نوبت خودتان شده فرافکنی میکنید ؟
    • فرستنده IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
      جواد چکش میگید
  • ایرانی IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    جناب عسکری میشه بی منطق نباشید و الکی حمایت نکنید . کجای دنیا دیدید که داور چهارم با لجبازی جلو دوربين بایسته . اگه جای دوربين اشتباه باشه ناظر داوری باید تذکر میداد و قبل از بازی مشکل رو رفع می‌کردند .
  • شاهین IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    آقای عسگری احیانا درمورد اشتباهات فاحش داوری نظری ندارید؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی