پیش‌بینی جالب وینفرد شفر از دربی ۱۰۳/ پرسپولیس برای بازی با استقلال مشکلات زیادی دارد
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

سرمربی سابق استقلال گفت: پرسپولیس برای دربی پیش رو مشکلات زیادی دارد.

گزیده‌ای از صحبت‌های وینفرد سفر سرمربی سابق استقلال درخصوص دربی ۱۰۳ و شرایط استقلال و پرسپولیس را با ایران ورزشی می‌خوانید: 

  • در ابتدا باید بگویم که دربی ایران بزرگ‌ترین دربی در آسیا محسوب می‌شود چرا که هر دو تیم هواداران زیادی دارند و این هواداران جذابیت دربی را بیشتر می‌کنند. زمانی که من کارم را با استقلال شروع کردم، تیم شرایط خیلی بدی داشت و موقعیت خوبی در جدول نداشت اما ما بازی به بازی بهتر شدیم. من در دربی اول بازنده بودم، در آن دربی ما با یک گل از حریف شکست خوردیم اما می‌دانستم که دربی بعدی را پیروز می‌شویم چون همه اعضای تیم می‌دانستند که تیم شرایطی بهتر از گذشته دارد و دیگر ترسی از پرسپولیس نداشتند. بازیکنان شجاعت‌شان را پیدا کرده بودند و می‌خواستند به هواداران ثابت کنند که ما با قدرت برگشتیم.
  • قبل از حضور در دربی، پرسپولیس ۳ بار قهرمان لیگ برتر شده بود و چیز جدیدی برای بدست آوردن نداشت و در واقع آنها بیشتر نگران از دست دادن جایگاه‌شان بودند.
  • {پرسپولیس برانکو} آنها به سبک همیشگی برانکو (سرمربی وقت پرسپولیس) جنگنده بازی می‌کردند و همین جنگندگی باعث پیروزی‌شان می‌شد. در واقع پرسپولیس با همین سبک توانست چند سال قهرمان لیگ شود و در لیگ قهرمانان آسیا هم موفق باشد.
  • قبل از آن بازی همه از جمله رئیس باشگاه نگران نتیجه بازی بودند و به من می‌گفتند که دربی بازی بسیار سختی است ولی من تجربه بازی رفت را داشتم و بر اساس این تجربه به آنها گفتم که شما اشتباه می‌کنید، دربی بازی آسانی است! و تیمی که بیشتر انگیزه داشته باشد، می‌تواند برنده این بازی مهم باشد.
  • ۱۰ درصد توانایی و قابلیت‌های فردی و ۹۰ درصد ذهنیت و روحیه بازیکنان باعث پیروزی در دربی می‌شود. ذهنیت مهم‌ترین نکته برای پیروزی در دربی است. بازیکنان باید باور کنند که می‌توانند در این بازی پیروز از زمین خارج شوند.
  • {نتیجه دربی ۱۰۳} شرایط دربی پیش رو شبیه به همان دربی است. استقلال در حال حاضر مشکلات زیادی دارد که البته این مشکلات بین بازیکنان و مربیان تیم نیست بلکه با مدیریت فاجعه‌بار مدیرعاملش دچار مشکلاتی شده. آنها می‌دانند که فقط می‌توانند بر روی شجاعت و توانایی‌های خودشان حساب کنند و به جز این هیچ راه دیگری برای پیروزی در این دیدار ندارند.
  • از نظر من این دربی آسان‌ترین دربی برای استقلال در ۱۰ سال اخیر است. اما به هر حال بازیکنان استقلال محکوم به برد هستند؛ اگر باور کنند که هیچ ترسی از حریف ندارند و باید این بازی را ببرند، می‌توانند برنده از زمین خارج شوند.
  • پرسپولیس برای دربی پیش رو مشکلات زیادی دارد و آنها در لیگ قهرمانان آسیا و حتی لیگ برتر، نتایجی که مورد نظرشان بود را نگرفتند و در حال حاضر هم بر روی نیمکت مربیان با تغییراتی مواجه شدند و دستیار تیم (اوسمار ویرا) در حال حاضر مسئولیت سرمربیگری تیم را برعهده گرفته. او برای رسیدن به نتیجه نیاز به زمان دارد و می‌خواهد در دربی خودش را نشان دهد.
  • اوسمار ویرا انگیزه زیادی برای این بازی دارد اما از سوی دیگر فشار زیادی را تحمل می‌کند چرا که در صورت باخت در این بازی انتقادها بر علیه او آغاز می‌شود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳۶
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱۹
  • تاج کبیر IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    شاه شاهان فقط کینگ شفر.کاش از استقلال فراریش نداده بودن.نزاشتن نتیجه بگیره.همین نکونام هم خطیر خیلی اذیتش می‌کنه.اگه نکونام خارجی بود همون کاری که با شفر کرده بود الان با نکونام انجام داده بود.استقلال با مربی گری شفر واقعا اروپایی بازی میکرد.
    • ع ق QA ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
      این تاج کبیر همین تاج خودمونه ؟! هم پیمان باندتون تو فدراسیون؟! خودمونیم خوب سرش شیره مالیدید همه چیز را داده دستتون تو فدراسیون هر کاری آقای فنی بی خبر و خطرناکه آزاد آزادند نکنه یاد تیم تاج افتادی ؟! به شما چه ربطی داره ؟!؟ خدا گناهاشون را ببخشه شما استقلال شش تایی و لیگ سه رفته خودمون هستید
    • لنگیا مافیای فوتبال ایران IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
      در سال 2018 باند مافیایی لنگ در ایران، نذاشتند که وینفرد شفر، استقلال رو به سومین مقام قهرمانی در آسیا برسونه اونم با عدم تمدید قرارداد تیام، جبارف و امید ابراهیمی که اسکلت اصلی استقلال بودند. بعدها گفتند که شفر آلزایمر داره و برکنارش کردند در حالی که وینفرد شفر بهترین سرمربی 20 سال اخیر استقلال بود و نظم و تاکتیک آلمانی رو با تکنیک ایرانی تلفیق کرد و تیمی ساخت که مستحق گرفتن سومین جام قهرمانی برای استقلال بود. خود شفر هم بارها اشاره کرد که نذاشتند قهرمان آسیا بشه و همه هواداران استقلال و غیر استقلال هم می دونن
    • لنگیا مافیای فوتبال ایران IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
      چرا هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس استقلال (تاج کبیر) را برای خریدن انتخاب کرد و نه پیروزی حکومتی را.......1- استقلال ایران با دو قهرمانی آسیا و دو نایب قهرمانی آسیا و 3 مقام سومی آسیا و 9 بار حضور در نیمه نهایی آسیا پرافتخارترین تیم ایرانی در آسیا و چهارمین تیم برتر تاریخ آسیاست و پرسپولیس در مقام 27 آسیا قرار دارد............ 2- استقلال ایران در سال های 2017 و 2018 و 2019 بر اساس آمار، توسط AFC به عنوان پرتماشاگرترین تیم آسیا انتخاب شد. البته سال 2021 یک نظرسنجی توسط AFC برگزار شد که تیم های پرسپولیس و تراکتورسازی حضور داشتند که آمار تراکتورسازی بالاتر از پرسپولیس قرار گرفت...........3- گلات یا قهرمانی های پنجگانه پرسپولیس حکومتی بعد از روی کار آمدن مسعود سلطانی فر همه جعلی، مهندسی شده و اسنپی بودند که تمامی مردم ایران و فوتبالیست ها و مدیران فوتبالی و غیر فوتبالی به این امر واقف هستند. جام هایی که با مهندسی نتایج در داخل و خارج زمین و با تضعیف استقلال صورت می گرفت. تضعیف در بازیکنان و مدیران و کادر فنی توسط عوامل پشت پرده مافیای لنگ صورت می گرفت.............4- مهدی طارمی وقتی با تیم ریزه اسپور ترکیه قرارداد داشت همزمان در پرسپولیس بازی می کرد و طبق قانون باید تمامی نتایج پرسپولیس 3 بر صفر به نفع رقیبان می شد و پرسپولیس را به لیگ دسته سورم می فرستادند با امتیاز منفی 16 . همان کاری را که با یوونتوس در ایتالیا کردند. اما با رایزنی دولت روحانی با اردوغان و رایزنی در سطح بین الملل و سند سازی های جعلی مانع این کار شدند. اگر عدالت اجرا می شد پرسپولیس فعلا در سطح پایین لیگ ایران در حال دست و پا زدن بود. (همان ماجرای گرفتن یک میلیارد تومان آن موقع از حسین هدایتی که در زندان به سر می برد و بحث خیریت مهدی طارمی)
    • لنگیا مافیای فوتبال ایران IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
      5- آن دوباری هم که پرسپولیس توانست به فینال آسیا برود به این خاطر بود که در سال 2018 استقلال با سرمربیگری شفر که بهترین سرمربی 20 سال اخیر در استقلال بود الهلال عربستان را حذف کرده بود و می رفت که قهرمان آسیا شود ولی مدیران منصوب شده توسط مسعود سلطانی فر پرسپولیسی، قرارداد تیام، جبارف و امید ابراهیمی را تمدید نکردند و استقلال را حذف کردند. بنابراین پرسپولیس بدون وجود دو غول بزرگ آسیا یعنی الهلال عربستان و استقلال ایران و بازی فقط در منطقه غرب آسیا به فینال رسید. در سال 2020 الهلال عربستان به دلیل کرونا در مسابقات منطقه غرب آسیا نبود و بعد از فرار دادن استراماچونی، استقلال را بدون سرمربی و بدون خریدن بازیکن به رقابت های آسیایی فرستاند در حالی که در همان سال در حالی که پرسپولیس بدهکاری میلیون یورویی داشت، 7 بازیکن درجه یک برای رقابت های آسیایی برای این تیم خریدند و استقلال تضعیف شده را حذف کردند و باز مثل سال 2018 بدون حضور دو غول آسیا یعنی الهلال و استقلال، پرسپولیس در منطقه غرب به راحتی با بردهای اقتصادی به فینال رسید یعنی حتی تیم های گردن کلفت شرق آسیا هم حضور نداشتند که با آن ها رقابت کنند. اما استقلال وقتی سال 1999 به فینال آسیا رسید در رقابت با تیم های گردن کلفت شرق و غرب آسیا به فینال رسید و نه فقط غرب آسیا. بنابراین دو فینالی که پرسپولیس رسید گرچه معتبر است اما از نظر فوتبالی فاقد اهمیت و فاقد ارزش است....................6- اگر مهندسین لیگ و مسعود سلطانی فر استقلال سال 2018 را نابود نمی کردند، استقلال به راحتی به فینال آسیا می رسید و کاشیما را با خاک یکسان می کرد و برای سومین مرتبه قهرمان آسیا می شد و در نتیجه الان استقلال با 3 قهرمانی و 2 نایب قهرمانی، دومین تیم برتر تاریخ قاره آسیا بود...............7- در عربستان به الهلال عربستان می گویند رئیس آسیا. اما به استقلال می گویند غول آسیا. چون هم از سابقه استقلال (تاج کبیر) آگاهی کامل دارند و می دانند که بعد از انقلاب با تاراج دارایی های استقلال، اجازه ندادند که استقلال هر سال قهرمان آسیا شود و هم استقلال تنها تیمی در آسیاست که 4 بار پشت سر هم الهلالی را شکست داد که پرسپولیس حکومتی را 6 تایی کرده بود. همان طور که پرسپولیس را 4 بار پشت سر هم شکست داد. مشخصا با مهندسی نتایج در داخل ایران شاید پرسپولیس روزی بتواند به این رکورد برسد اما در سطح آسیا و جایی که قانون وجود دارد هرگز پرسپولیس حکومتی نمی تواند 4 بار پشت سر هم پرافتخارترین تیم تاریخ قاره آسیا را پشت سر هم شکست بدهد.
    • لنگیا مافیای فوتبال ایران IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
      کدام کوپا امجدیه؟ تیم استقلال ایران(تاج) در سال 1970 قهرمان قاره آسیا شد که در آن مسابقات 8 تیم برتر قاره آسیا حضور داشتند و در همان سال، مسابقات جام جهانی در مکزیک بین 16 تیم برتر جهان برگزار شد که برزیل قهرمان جهان شد. همچنین استقلال ایران در سال 1990-91 برای دومین بار قهرمان قاره کهن آسیا شد که 21 تیم برتر قاره آسیا در آن مسابقات حضور داشتند و در همان سال مسابقات جام جهانی در ایتالیا بین 24 تیم برتر جهان برگزار شد که آلمان قهرمان جهان شد. به تعداد تیم ها در جام جهانی و جام باشگاه های آسیا دقت کنید. پس چیزی به نام کوپا امجدیه وجود ندارد. بنابراین هواداران پیروزی حکومتی از سوزش این درد جانکاه، نشیمنگاه خود را یا روی یخ بگذارند و یا از پماد غیر سوختگی استفاده کنند
    • فقط تراختور IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
      زنوزی: پرسپولیس واژه ای یونانی است که یونانی ها به تخت جمشید می گفتند پرسپولیس و بنابراین از گفتن نام پرسپولیس پرهیز کنید و به زبان پارسی احترام بگذارید و یا بگویید پیروزی یا بگویید تخت جمشید
    • ایرانی IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
      خخخخخ، خیلی باحالید ،چه میزنید؟اخه کیسه چه ارزشی داره که میگید همه رو فراری دادن ؟؟؟شفر رو فراری دادن، استرا چونی رو فراری دادن، قایدی رو فراری دادن، سیلوا رو فراری دادن، یهو بگید همه کیسه ها رو فراری دادن خخخ،ده سالی ی بار با پنالتی جام بگیرید
    • استقلال دو ستاره BR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
      جواب این لنگی های کیسه کش آفتابه به دست رو ندید اینا یه جام آسیایی تو باشگاهشون ندارن و از سوزش و فشار میان اینجا چیزایی که خودشون میدونن غلط و دروغ است عنوان میکنن .ولشون کنید اینا لنگی هستن و لنگی بودن یه نوع ..... است .درضمن استقلال با اصالت و پرافتخارترین تیم ایران است شاید یه اندک هواداراش کمتر از لنگ باشه که اونم دلیلش رو همه میدونید پس با اینا بحث نکنید
    • کیوون IR ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
      آقایان به دو چند ثانیه به حرفهای من گوش وَکنید!! خوبه خوب گوش وَکنید!! خیلی دقت وَکنید جان من:: وَزَنیم تیم لنگ رو وَترکونیم!! آقا وَزَنیم تیم لنگ رو وَترکونیم!! وَترکونیم و وَترکونیم و وَترکونیم بجان لنگ سوراخشون..... جانم استقلال کبیر و همیشه قهرمان که قراره با اتحاد کامل بازیکنانش تیم لنگ حقیر رو وَوَوَوَوَوَتتتتتترررررررککککووووووننننییییییمممم به جان لنگشون 😅😅😅😅✌✌💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙
  • محمد ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    درود بر شفر عزیز
  • .... IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    دورود بر وینفردشفر: باند مافیایی حاکم بر فوتبال ایران برای اینکه تیم حکومت نتیجه بگیره مربیان بزرگی ریکاردو ساپینتو، وینفرد شفر، استرا ماسونی برگ، فرهادی مجیدی را فرای داد: اکنون باند مافیای حاکم بر فوتبال ایران به خاطر تیم حکومت(رانتپولیس) شدیدا به دنبال فراری دادن جواد لالیگای هستش.
  • VAHID REDSTAR IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    آخرش پرسپولیس مشکلات زیادی داره یا استق لال؟؟؟ :))
  • محمدطاها IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    چقدر تو خوبی شفر💙 استقلال فردا به یازده گلادیاتور نیاز داره که بازی دربی براشون حکم مرگ و زندگی داره اون تیمی که فشار روشه استقلال نیست امیدوارم واسه تساوی پا به زمین نذارن و تمام هدف و تمرکز تیم رو کسب سه امتیاز باشه💙🔥
    • پرسپولیس قهرمان IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
      آره دیگه دفاع پرسپولیسو که طبق ی عملیات دقیق ومهندسی شده تخریب کردن. خدا بخیر کنه اتاق داوریو حالا
  • قرمزته IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    مثله بازی رفت دربیو برا کیسه درمیارن. از کنعانی ومهناز ذکایی شروع شده فعلا
    • Amirali IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
      حتماً باید داور تو جشن قهرمانیتون شرکت کنه تا مورد تایید باشه؟؟؟
  • سعید IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    تغریبا بابیشتر حرفاتون موافق هستم ولی اسمار زمان زیادی کنار تیم ربوده وتیمو خوب میشناسه پرسپولیس اگه بازنده باشه مگه به خودش بیاره وگرنه به استقلال ابدا
  • کیسه همیشه نالان IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    شفر هم میدونه چخبره. بالاخره اینجا بوده ی مدت. از قضیه کنعانی و خانم ذکایی تا ته قضیه رو رفته
  • قرمزته IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    حالا شد شفر جان؟؟! همون که تو تمرین رتهش ندادید. بخدا که هاشمی نسب هم پشیمونه رفته کیسه. جریانه قماربازست که... شماها احترام ب خودتون حالیتون نیست. از قدیم هم تیم بی معرفتا بودید
    • تاج IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
      مصاحبه امروز هاشمی نسب را گوش کن
    • قرمزته IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
      گوش کردم. میگم که جریان قماربازست
  • پرسپولیس اسیا IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    پرسپولیس همیشه پرسپولیسه ازاینکه کنعانی باشه یانباشه برای تیمی که میخواهدازقهرمانی خودمحافظت کنه ترسی نداره آدرس اشتباه به شفر رساندن مشکل ودرگیری مدیریتی یک سیاه بازی بیش نیست بازیکنان همه مشکل دارندازجمله خارجی هاش ولی برد 2گله از آن پرسپولیسه
  • رضا NL ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    بالا برید پایین بیاید امسال رنگ جام آبیه💙💙
  • مجتبی IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    استراماچونی بی نظیر بود که ...
  • فوتبال دوست IE ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    شفر که مربی نبود فقط بلد بود بالا وپائین بپرد و به سرش دست بکشد اگر طبیب ، طبیب بود سر کچل خودش را درمان می کرد چشمش هنور دنبال پول مفت ایران هست
  • خلیل خدی IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    بد پیش بینی کردید استقلال کدام مهره را دارد. هیچ وپوچ
  • پرسپولیس همیشه قهرمان وسوزاننده کیسه حقیرودرمانده IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    شفرروبایدبهش گفت گراگرطبیب بودی سرخوددوانمودی، تواگه مربی بودی الان بیکارنبودی بشینی لیگ ایرانوببینی ونظربدی الان داری پاچه خواری میکنی که کاج فاضلاب نشین بیارتت ولی کورخوندی پرسپولیس چندین ساله باصلابت ازقهرمانیهاش دفاع کرده کاری که هیچ تیمی درایران نتونسته انجام بده تفسیرتم بذاردرکوزه ننت
  • علی IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    پرس پلیس عشق❤❤❤❤❤❤
  • سهیل IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    از عدم حضور سرمربی تان مشخصه اصلآ ترس ندارید آقاجان با هوچیگری مثل هاشمی نسب که گذشته خودشم را فراموش کرده بجایی نمی رسید منتظریم حالتون فردا شب خواهیم دید
  • سادات IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    جواد چکش هوچی منگن ضد فوتبال بازی میکنه اتوبوسی دفاع مفلوک ترسو دفاع کن گل نخوری با کمک داور یگل میزنیم
  • طفلان باباحمید _ پنالتی معیشتی _ گل گهرگیت TR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    یکی ازکیسه چیان یه زیادی لفاظی کرده،بیا تلگرام تاحالیت کنم که تیم حکومتیت،مافیای ترین وخرابترین تیم فوتبال دنیاست @suorena_sayda دربی پرسپولیس بالاتره(با۵برد ک بیرون زمین حکومتی برای ابیها دراوردند) جام وقهرمانی ها؛بازهم پرسپولیس بالاتره:پرسپولیس با۵۰سال قدمت به تنهایی۲۸ قهرمانی فیفایی تاج منحل شده وتیم محبوب بیت۲تیم باهم۱۹تا پرسپولیس۹نیمه نهایی اسیا داره دوفینال واقعی اسیا یک قهرمانی جام در جام اسیا ک اون تیمه ۵بارتو جام در جام حضور داشت ولی چون خبری ازساعت رولکس صفحه طلاو میزبانی امجدیه نبودو تیم های قدر اسیا بودن توجام در جام اون تیمه ازگروهی بالاترنیومد پرسپولیس دبل،هتریک ،پوکر،گلات لیگ دبل،هتریک،پوکر،سوپرجام سومین سگانه تاریخ پرسپولیس:پرافتخارترین تیم لیگ،سوپرجام،جام حذفی،جام در جام، تمام جام های رسمی و معتبرطبق جداول فیفا.ای اف سی.ترانسفرمارکت پرسپولیس بالاتره اون تیمه یه جام ولایت امجدیه😂بالاتره ک اون زمان بخاطر ازمایشی بودن،سطح پایین بودن،حضورنداشتن قدرتهای اسیا،سماور میدادن به تیمی ازبیکاری اونجا شرکت میکرد بخاطرهمین تو فوتبال حرفه‌ی ابی هازیر سپاهانند چه برسه ب پرسپولیس
  • داود پرسپولیسی IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    شفر از فوتبال فقط بالا وپایین پریدن را بلد بود .حالا هم اومده کارشناسی کنه🤣😂🤣😂پرسپولیس قهرمان میشه
  • علی بی غم IR ۰۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
    استفلافل هیچ عددی درمقابله ارتشه سرخ نیست الکی فسفس نکنیدای ام فستقلال
  • ‌محمود IR ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
    آقای مسعود سلطانی فر استقلال را نابود کرد! هم اکنون هم در حال حاضر اوضاع نرمال نیست.
  • حداد IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
    پرسپولیس میبره💙+❤=❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی