واکنش حسن رنگرز به بزن بزن کشتی‌گیر ایران و ترکیه/ ترک‌ها رسم مهمان‌نوازی را به جا نیاوردند
منبع: ایسنا
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی، عملکرد مهدی محسن‌نژاد در جام وهبی امره را نا امید کننده دانست و گفت: از رستمی، گرمسیری و فردین هدایتی نیز انتظار بیشتری داشتم.

حسن رنگرز درباره عملکرد فرنگی‌کاران ایران در رقابت‌های بین‌المللی جام وهبی‌امره در آنتالیای ترکیه، اظهار کرد: هدف اصلی ما از حضور در این رقابت ها شناخت ترکیب نهایی تیم ملی برای رقابت‌های قهرمانی آسیا و مسابقات کسب سهمیه المپیک بود و در کنار آن خدا را شکر در نهایت موفق به کسب عنوان قهرمانی این مسابقات شدیم.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی، با اشاره به عملکرد فرنگی‌کاران ایران، گفت: پویا دادمرز عملکرد خوبی در این رقابت‌ها داشت و توانست موقعیت خود را در وزن ۵۵ کیلوگرم تثبیت کند. متاسفانه مهدی محسن‌نژاد عملکرد ناامید کننده‌ای داشت تا جاییکه ضعیف‌ترین کشتی‌گیر ما در این رقابت‌ها بود. ده‌بزرگی نیز کشتی‌های خیلی خوبی گرفت و این شانس را دارد که با درخشش در مسابقات آسیایی به عنوان منتخب این وزن به کار خود ادامه بدهد. سعید اسماعیلی انصافا نشان داد کشتی‌گیر با استعداد و خوش آتیه کشتی ایران است و در این رقابت‌ها خیلی خوب و فنی ظاهر شد. رستمی در وزن ۷۲ کیلوگرم خیلی ضعیف ظاهر شد و عملکرد او در این رقابت‌ها جای سوال داشت.

وی در ادامه با اشاره به اعزام ۴ کشتی‌گیر در وزن المپیکی ۷۷ کیلوگرم به جام وهبی امره، گفت: هدف ما این بود که از تمام ظرفیت های فنی خودمان در این وزن استفاده کنیم تا در نهایت با محک همه نفراتمان به بهترین گزینه برسیم. در مجموع از عملکرد هر ۴ کشتی‌گیر وزن ۷۷ کیلوگرم راضی نیستم و آن‌ها نتوانستند در ارزیابی های فنی انتظارات کادر فنی را برآورده کنند.

رنگرز خاطرنشان کرد: در وزن ۸۲ کیلوگرم انتظار داشتم رسول گرمسیری به مدال طلای این رقابت ها برسد. ما تصمیم گرفتیم به رستمی و گرمسیری یک فرصت دیگر که آن‌هم انتخابشان به عنوان عضو تیم ملی در رقابت‌های قهرمانی آسیاست بدهیم. امیدوارم آن‌ها از این فرصت به بهترین شکل استفاده کنند. قطعا ارزیابی‌های ما بعد از رقابت‌های قهرمانی آسیا صورت می‌گیرد. در وزن ۹۷ کیلوگرم نیز محمودی کشتی‌گیر جوان ما بود که تمام تلاش خود را به کار گرفت و این مسابقات میدان خوبی برای او برای کسب تجربه بود. همچنین در این وزن شاهد رقابت جدی ساروی با مهدی بالی بودیم که در نهایت ساروی ملی‌پوش ما در قهرمانی آسیا شد.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی، ادامه داد: در وزن ۱۳۰ کیلوگرم نیز از فردین هدایتی با توجه به کشتی‌هایی که در مسابقات رنکینگ کرواسی گرفته بود، انتظار بیشتری داشتم اما به لحاظ بدنی در شرایط مناسبی قرار نداشت. امین میرزازاده نیز در دیدار نیمه نهایی از ناحیه زانو که قبلا هم مشکل داشت، دچار آسیب‌دیدگی شد و بلافاصله پس از مشورت با رییس فدراسیون و دکتر کیهانی تصمیم گرفتیم او را از دیدار فینال معاف کنیم که بعدا نیز مشخص شد تصمیم بسیار درستی بوده است چرا که اگر او کشتی می‌گرفت می‌توانست منجر به پارگی رباط او شود.

وی خاطرنشان کرد: سطح کمی و کیفی جام وهبی امره نسبت به سال‌های قبل بالاتر بود تا جاییکه می‌توان گفت سطح این جام در حد مسابقات رنکینگ کرواسی بود. ما نیز طبق چرخه انتخابی نفرات منتخب را به این مسابقات اعزام کردیم و در نهایت طبق ارزیابی‌های فنی به اهدافی که برای شناخت ترکیب تیم ملی داشتیم، رسیدیم. در صورتیکه نفرات ما در قهرمانی آسیا عملکرد خوبی داشته باشند شانس حضور در مسابقات جهانی و المپیک را دارند، در غیر اینصورت بررسی مجدد انجام خواهد شد. مبنای اصلی ما برای ترکیب تیم ملی در جهانی و المپیک، رقابت‌های قهرمانی آسیا خواهد بود.

رنگرز در ادامه درباره ضربه فنی شدن محمدرضا گرایی در فینال تورنمنت بلغارستان، گفت: گرایی در این مسابقات در وزن غیرتخصصی خودش به میدان رفت و در حالیکه در دیدار فینال از حریف خود جلو بود بر اثر غافلگیری گیر کرد و ضربه فنی شد. گرایی این حریف را در دور مقدماتی همین مسابقات نیز ۸ بر صفر شکست داده بود اما در جریان دیدار فینال بر اثر یک اتفاق ضربه فنی شد. با توجه به عملکرد گرایی و شرایط وزنی او، کادر فنی تصمیم گرفت او را در وزن ۷۲ کیلوگرم به میدان بفرستد تا در شرایط مسابقه قرار گیرد.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی، در پاسخ به این سوال که با توجه به عملکرد بی‌نقص سعید اسماعیلی و اینکه بسیاری او را استعداد ناب کشتی ایران می‌دانند، آیا قرار است میان او و محمدرضا گرایی برای معرفی نماینده وزن ۶۷ کیلوگرم ایران در المپیک پاریس دیدار رو در رو برگزار شود، خاطرنشان کرد: ۲ راهکار حضور هر دو کشتی‌گیر در یک تورنمنت بین‌المللی و هم مبارزه رو در رو مد نظر کادر فنی خواهد بود. همه چیز در اینباره منوط به عملکرد سعید اسماعیلی در مسابقات قهرمانی آسیا خواهد بود تا پس از آن تصمیم نهایی را اتخاذ کنیم.

وی درباره درگیری محمدرضا مختاری با حریف ترکیه‌ای، خاطرنشان کرد: قبل از حضور در این مسابقات و با توجه به سبقه ترک‌ها در میزبانی از مسابقات مختلف، این قبیل رفتارها قابل پیش‌بینی بود بر همین اساس نیز هشدارهای لازم به کشتی‌گیران داده شد تا در صورت بروز مشکل متناسب با شان و شخصیت یک کشتی‌گیر ایرانی برخورد داشته باشند. انصافا کشتی‌گیر ترک اخلاق را رعایت نکرد و بارها در جریان مبارزه به مختاری ضربه زد و علی رغم اعتراض مربیان ما تصاویر بازبینی نشد. می‌توانم بگویم این مبارزه را داوران با بی‌توجهی‌هایشان به رفتارهای کشتی‌گیر ترکیه به جنجال کشیدند. در نهایت نیز مختاری به ضربه‌های او واکنش نشان داد که کار به جنجال کشیده شد.

رنگرز تصریح کرد: هر چند بانی و مسبب این جنجال کشتی‌گیر ترک بود اما از مختاری انتظار خویشتنداری داشتیم. با اتفاقی که رخ داد به نظر می‌رسد علی رغم شانس بالایی که مختاری با عملکرد خوب خود برای رسیدن به تیم ملی داشت، به احتمال زیاد از سوی اتحادیه جهانی کشتی با محرومیت مواجه خواهد شد. متاسفانه برخی مسئولان فدراسیون کشتی ترکیه و برگزاری مسابقات با رفتارهای خارج از عرف خود، رسم مهمان‌نوازی را به جا نیاوردند.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی، در پایان، گفت: از همه مردم عزیز ایران که این صحنه‌های غیر ورزشی را مشاهده کردند و خاطر آن‌ها مکدر شد صمیمانه عذرخواهی می‌کنم و قطعا این قبیل اتفاقات از نظر کادر فنی تیم ملی مورد قبول نیست و نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: اسلحه‌کشی ترک‌ها برای کشتی‌گیر ایران پس از درگیری/ قصد حمله به مختاری را داشتند

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • سعید IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
    کار کشتی گیر ترک بد بود ولی حین کشتی کشتی گیر ماهم بی تقصیر نبود ونهایتش مشتی که انداخت کار را بدتر کرد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی