نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
سپاهان دربی ایران را در اهواز برد/ سپاهان از بحران فرار کرد، فولاد سلام!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

در هفته‌ای که همه نگاه‌های فوتبال دوستان به دربی تهران بود، دربی ایران میان دو بزرگ شهرستانی در اهواز برگزار شد

اگر به عمر برگزاری لیگ در ایران نگاه کنید متوجه خواهید شد که تا سال ۱۳۸۲ هرگز عنوان قهرمانی لیگ در ایران به یک تیم شهرستانی نرسیده بود. پرسپولیس، استقلال، پاس و سایپا ۴ تیم تهرانی بودند که به عنوان قهرمانی لیگ در ادوار مختلف و دهه‌های گوناگون رسیدند.

اصلا ما همیشه عنوانی داشتیم به عنوان بهترین تیم شهرستانی فصل که از آن تیم بابت این عنوان تقدیر هم می‌شد! تیمی که گاه در پله پنجم فصل ایستاده بود، پایین‌تر از ۴ تیم تهرانی اما آنقدر عنوان قهرمانی برای تیم‌های شهرستانی دور از دسترس بود که به همین عنوان بهترین تیم شهرستانی افتخار می‌کردند.

اما در دومین دوره لیگ برتر حرفه‌ای سپاهان آمد و خط بطلانی کشید بر این باور که شهرستانی‌ها باید رویای قهرمانی را فراموش کنند. سپاهان مسیری را باز کرد و سایر تیم‌ها را به این خودباوری رساند که آنها هم می‌توانند بر قله فوتبال بایستند.

تنها دو فصل بعد فولاد دومین تیم شهرستانی شد که قهرمانی لیگ را جشن گرفت. همین دو تیم نخستین تیم‌های شهرستانی شدند که دومین قهرمانی را هم آوردند و تا امروز از این بابت رکورددارند، چرا که استقلال خوزستان دیگر تیم شهرستانی قهرمان لیگ در ایران، تنها یک فصل در دوره پانزدهم به این عنوان رسید.

و این هفته در هفته بیستم دو تیم شهرستانی با سابقه بیش از یک قهرمانی در لیگ برتر، بار دیگر به مصاف هم رفتند.

مورایس بازی رفت را هم با همین نتیجه ۳-۱ از مارتینز در اولین حضورش روی نیمکت فولاد برده بود اما کیست که نداند این بازی اهمیت بسیار بیشتری داشت. مربی اسپانیایی فولاد رفته و احمد آل نعمه بعد از شروعی نسبتاً خوب هفته قبل ۴-۲ به پرسپولیس در تهران باخت، او باید با فولاد در خانه نتیجه می‌گرفت تا به ماندن روی این صندلی امیدوار بماند.

اما در آن سوی میدان سپاهان بزرگ و یکی از مدعیان جدی قهرمانی این فصل بعد از ۵ شکست متوالی در لیگ سپاهان دوباره به میدان می‌آمد. سپاهان در این دو ماه بحرانی که مدیرش را هم از دست داد و مدیر بعدی هم رفت، علاوه بر شکست‌های متوالی در لیگ در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا هم رفت و برگشت به الهلال باخت و حذف شد.

تنها یک پیروزی در جام حذفی و دوباره شکست در لیگ، تمام امیدهای سپاهان را برای قهرمانی کمرنگ کرد اما این پیروزی در بهترین زمان به داد غول اصفهانی رسید. با توجه به مساوی دربی تهران، سپاهان حالا به حضور دوباره در کورس امیدوار شد.

حالا فولاد با دومین شکست متوالی دوباره به بحران سلام کرده و سپاهان با این برد می‌تواند به ادامه فصل امیدوار باشد. دیداری که علاوه بر حساسیت و جذابیت گل‌های بسیار زیبایی هم داشت اما افسوس که همه توجهات در این هفته به دربی بود!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی