نظرسنجی

به نظر شما، بازی در لیگ امارات برای سردار آزمون انتخاب مناسبی است؟
سه‌شنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۰
۰ |
۱
کلوب| پپ علاوه بر تاکتیک، اخلاق را هم بلد است!
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

منچستر سیتی و آرسنال در چارچوب هفته سی ام از لیگ برتر انگلیس، در یکی مهم‌ترین و شاید حساس‌ترین دیدار فصل، عصر یکشنبه به مصاف هم رفتند و به نتیجه‌ای بهتر از یک تساوی بدون گل نرسیدند.

شاید آنچه که از دید همگان در حاشیه بازی بزرگ پریمرلیگ پنهان ماند و از قضا، این اتفاق هم در خوش و بش پایان بازی رخ داد، ماجرای آشتی دادن دو بازیکن توسط پپ بود. قصه از آن جایی شروع می‌شود که در حین بازی ارلینگ هالند و گابریل ماگالاش، با یکدیگر کری داشتند و دائما میان مهاجم سیتیزن‌ها و مدافع توپچی‌ها، جدال‌های لفظی شدیدی ایجاد می‌شد. این قضیه کم و بیش تا پایان بازی ادامه داشت و در نهایت پپ با حضور به موقع خود، به درگیری دو بازیکن پایان داد.

سرمربی منچستر سیتی با صحبت و قانع کردن شاگرد خود و البته بازیکن تیم حریف، توانست این دو فوتبالیست را با یکدیگر ٱشتی و به خشم و هیاهوی آنها تمامی دهد. هرچند که در فوتبال اروپا، این طور رفتارها به وفور و کرات دیده و یک امر عادی و وظیفه سرمربی محسوب می‌شود اما برای سایر مربیان فوتبال در اقصی نقاط جهان از جمله کشور خودمان ایران، یک نکته اخلاقی و درس پند آموزی به حساب می‌آید. پپ نشان داد که در عین رقابت سالم و جنگیدن برای فتح عنوان قهرمانی، باید بحث اخلاق را در نظر گرفت و از آن به هیچ وجه غافل نشد. نمی‌توان به هر قیمتی در فوتبال برنده شد. با بی اخلاقی و فریاد و خروش، نه تنها هیچ رشدی در فوتبال صورت نمی‌گیرد؛ بلکه سبب پسرفت و افت واضح تاکتیک و اخلاق هم می‌شود.

پپ مسئله خوبی را یادآور و متذکر شد؛ او ثابت کرد که پس از پایان نود دقیقه و یک رقابت فوتبالی، روابط انسانی از همه چیز مهم تر و واجب تر است. حتی در مصاحبه‌های مطبوعاتی پس از بازی، پپ اشاره‌ای به این موضوع داشت که تیم ما پس از لیورپول و آرسنال، سومین مدعی قهرمانی محسوب می‌شود و برای مشخص شدن تکلیف تیم قهرمان، علاوه بر تلاش مضاعف، باید به انتظار نتایج این دو تیم نشست و سرنوشت قهرمانی در دست آنهاست.

در انتها می‌توان به جمع بندی مناسبی از کردار و گفتار گواردیولا رسید؛ اینکه او به هر قیمتی نمی‌خواهد برنده شود و احترام خاصی برای دو رقیب مستقیم خود در راه قهرمانی قائل است و البته هیچ وقت هم به خود این اجازه را نمی‌دهد که عملکرد لیورپول و آرسنال را با دلایل غیر منطقی زیر سؤال ببرد!

معین احمدوند| باشگاه خبرنگاران آزاد

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما، بازی در لیگ امارات برای سردار آزمون انتخاب مناسبی است؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی