نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟
سه‌شنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۰
۰ |
۱
کلوب| پپ علاوه بر تاکتیک، اخلاق را هم بلد است!
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

منچستر سیتی و آرسنال در چارچوب هفته سی ام از لیگ برتر انگلیس، در یکی مهم‌ترین و شاید حساس‌ترین دیدار فصل، عصر یکشنبه به مصاف هم رفتند و به نتیجه‌ای بهتر از یک تساوی بدون گل نرسیدند.

شاید آنچه که از دید همگان در حاشیه بازی بزرگ پریمرلیگ پنهان ماند و از قضا، این اتفاق هم در خوش و بش پایان بازی رخ داد، ماجرای آشتی دادن دو بازیکن توسط پپ بود. قصه از آن جایی شروع می‌شود که در حین بازی ارلینگ هالند و گابریل ماگالاش، با یکدیگر کری داشتند و دائما میان مهاجم سیتیزن‌ها و مدافع توپچی‌ها، جدال‌های لفظی شدیدی ایجاد می‌شد. این قضیه کم و بیش تا پایان بازی ادامه داشت و در نهایت پپ با حضور به موقع خود، به درگیری دو بازیکن پایان داد.

سرمربی منچستر سیتی با صحبت و قانع کردن شاگرد خود و البته بازیکن تیم حریف، توانست این دو فوتبالیست را با یکدیگر ٱشتی و به خشم و هیاهوی آنها تمامی دهد. هرچند که در فوتبال اروپا، این طور رفتارها به وفور و کرات دیده و یک امر عادی و وظیفه سرمربی محسوب می‌شود اما برای سایر مربیان فوتبال در اقصی نقاط جهان از جمله کشور خودمان ایران، یک نکته اخلاقی و درس پند آموزی به حساب می‌آید. پپ نشان داد که در عین رقابت سالم و جنگیدن برای فتح عنوان قهرمانی، باید بحث اخلاق را در نظر گرفت و از آن به هیچ وجه غافل نشد. نمی‌توان به هر قیمتی در فوتبال برنده شد. با بی اخلاقی و فریاد و خروش، نه تنها هیچ رشدی در فوتبال صورت نمی‌گیرد؛ بلکه سبب پسرفت و افت واضح تاکتیک و اخلاق هم می‌شود.

پپ مسئله خوبی را یادآور و متذکر شد؛ او ثابت کرد که پس از پایان نود دقیقه و یک رقابت فوتبالی، روابط انسانی از همه چیز مهم تر و واجب تر است. حتی در مصاحبه‌های مطبوعاتی پس از بازی، پپ اشاره‌ای به این موضوع داشت که تیم ما پس از لیورپول و آرسنال، سومین مدعی قهرمانی محسوب می‌شود و برای مشخص شدن تکلیف تیم قهرمان، علاوه بر تلاش مضاعف، باید به انتظار نتایج این دو تیم نشست و سرنوشت قهرمانی در دست آنهاست.

در انتها می‌توان به جمع بندی مناسبی از کردار و گفتار گواردیولا رسید؛ اینکه او به هر قیمتی نمی‌خواهد برنده شود و احترام خاصی برای دو رقیب مستقیم خود در راه قهرمانی قائل است و البته هیچ وقت هم به خود این اجازه را نمی‌دهد که عملکرد لیورپول و آرسنال را با دلایل غیر منطقی زیر سؤال ببرد!

معین احمدوند| باشگاه خبرنگاران آزاد

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی