نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
اتفاق وحشتناکی که برای این فوتبالیست افتاد/ احساس گیجی داشتم؛ می‌خواستم به خودم سیلی بزنم...
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

رافائل واران در مورد مشکلات ناشی از ضربه به سر صحبت کرد و اعتراف کرد که در دو بازی مهم احساس گیجی شدید داشت.

رافائل واران فاش کرد که در برخی از بزرگ‌ترین بازی‌های دوران حرفه‌ای خود با عوارض شدید ضربه مغزی دست و پنجه نرم می‌کرد و در این فصل نیز یکی از بازی‌های منچستریونایتد را به خاطر علائم مشابه از دست داد. مدافع ۳۰ ساله فرانسوی به نشریه اکیپ گفت که در شکست یک‌چهارم نهایی جام جهانی ۲۰۱۴ کشورش مقابل آلمان با وجود ضربه‌ای که به سرش وارد شد، بازی کرد و این ضربه باعث خستگی چشم و بدنش شد. واران همچنین ضربه مغزی و عوارضش را باعث عملکرد وحشتناک خود در بازی برگشت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان ۲۰۱۹-۲۰۲۰ رئال مادرید مقابل منچسترسیتی دانست و اعتراف کرد که هیچ تمرکزی بر بازی نداشت.

ستاره فرانسوی اذعان داشت که علائم ضربه مغزی او را مجبور به کناره‌گیری از بازی یونایتد در این فصل کرد و به اکیپ گفت: «در طول یکی از بازی‌ها چند بار ضربه سر زدم و در روزهای بعد احساس خستگی غیر طبیعی و همچنین خستگی شدید چشم داشتم. به کادرفنی گفتم که حالم زیاد خوب نیست و آنها توصیه کردند که بازی نکنم. آزمایش دادم و نتیجه به کادر فنی ابلاغ شد و برای بازی بعدی به میدان نرفتم. از اینکه بازی را به دلیل میگرن از دست دادم احساس بدی داشتم.»

اتفاق وحشتناکی که برای این فوتبالیست افتاد/ احساس گیجی داشتم؛ می‌خواستم به خودم سیلی بزنم...

واران برای آگاهی‌رسانی در مورد عواقب کشنده بازی با علائم صدمه مغزی، از دو مسابقه مهم در دوران حرفه‌ای خود صحبت کرد. در بازی یک‌هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۱۴ فرانسه مقابل نیجریه ضربه‌ای به سر او وارد شد که باعث شد تا در ادامه بازی احساس گیجی داشته باشد و در بازی بعدی مقابل آلمان نیز به میدان رفت.

او اعتراف کرد: «نمی‌خواستم به خاطر احساس خستگی یک‌چهارم نهایی جام جهانی را از دست بدهم. وقتی به گذشته نگاه می‌کنم با خودم می‌گویم که اگر می‌دانستم صدمه مغزی است باز هم به بازی ادامه می‌دادم؟ اما در نهایت نسبتاً خوب بازی کردم، حتی با اینکه در دوئل مقابل متس هوملس برای گل پیروزی آلمان شکست خوردم. هرگز نخواهیم فهمید که اگر ضربه دیگری به سرم می‌خورد چه اتفاقی می‌افتاد. نمی‌توان پزشکان را هم مقصر دانست. موضوع خیلی پیچیده است. در این ده سال نخواستم در موردش حرف بزنم چون شبیه به بهانه آوردن می‌شد و اصلا نمی‌خواستم چنین اتفاقی بیافتد.»

واران در جولای ۲۰۲۰ در بازی لالیگا بین رئال مادرید و ختافه ضربه دیگری خورد که باعث شد در آستانه بازی برگشت لیگ قهرمانان مقابل سیتی بی انرژی باشد. او در شکست ۲-۱ در اتحاد، توپ را از دست داد و باعث به ثمر رسیدن گل دقیقه ۹ سیتی شد. سپس اشتباه دیگری مرتکب شد و باعث گل ژسوس در نیمه دوم شد. «موقع گرم کردن متوجه این موضوع شده بودم و به خودم می‌گفتم: بیدار شو. می‌خواستم به خودم سیلی بزنم. نمی‌توانستم روی بازی‌ام تمرکز کنم و مثل تماشاگر بودم. بازی برای من بد پیش رفت و بعدها فهمیدم که به خاطر شوکی بوده که متحمل شدم.»

در بریتانیا آگاهی و توجه به پروتکل‌های ضربه مغزی و پیامدهای نامطلوب احتمالی برای فوتبالیست‌ها افزایش یافته، و بررسی‌های مغزی در فوتبال اهمیت بیشتری پیدا کرده‌ است.

بیشتر بخوانید: پردرآمدترین بازیکنان اروپا چه کسانی هستند؟/ درآمد این بازیکن سه برابر سایرین است!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی